۴ توصیه به میگوخورها

یک نت ـ میگو حاوی مقادیر مناسبی پروتئین باکیفیت است. از این‌رو، می‌تواند گزینه غذایی مناسبی برای افراد ورزشکار، کودکان در سن رشد و افرادی باشد که قصد افزایش حجم عضله‌های بدن خود را دارند.
میگوخورها

یک نت ـ  به گزارش بهداشت نیوز؛

۱. میگو جزو گوشت‌های کم‌کالری است که می‌تواند در برنامه غذایی افرادی که رژیم لاغری دارند، قرار بگیرد. بد نیست بدانید تقریبا هر ۱۰ عدد میگوی متوسط حدود ۸۵ کیوکالری انرژی دارد که این کالری از کالری سینه مرغ هم کمتر است. البته این خوراک دریایی به شرطی می‌تواند برای افرادی که رژیم لاغری دارند،‌ مناسب باشد که با روغن فراوان سرخ نشود و حجم بالایی از برنج و نان کنار آن قرار نگیرد.

۲. میگو حاوی مقادیر مناسبی پروتئین باکیفیت است. از این‌رو، می‌تواند گزینه غذایی مناسبی برای افراد ورزشکار، کودکان در سن رشد و افرادی باشد که قصد افزایش حجم عضله‌های بدن خود را دارند.

۳. هر ۱۱۳ گرم از میگو تقریبا صددرصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم، ۷۵ درصد به ویتامین B12، 50 درصد به فسفر و حدود ۳۰ درصد به کولین و مس را تامین می‌کند. از این‌رو، قرار دادن این غذای دریایی در برنامه غذایی شما می‌تواند باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های التهابی را در بدنتان کاهش بدهد.

۴. میگو با تمام فوایدی که دارد، تقریبا کنار مواد غذایی حساسیت‌زایی مانند شیر، تخم‌مرغ، ماهی، بادام‌زمینی و سویا قرار می‌گیرد. از این‌رو، اگر با خوردن میگو دچار آبریزش بینی، عطسه، خارش پوست، کهیر، دل‌درد و حالت تهوع شدید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید چون ممکن است مصرف میگو برای شما ممنوع شود.

دکتر پیام فرح‌بخش

هفته نامه سلامت

افزودن یک دیدگاه جدید

Fill in the blank.‎