آموزش سئو کردن مطالب وبسایت

یک نت ـ آموزش سئو, آموزش سئو مطالب, آموزش سئو کردن مطالب, بهترین روش برای سئو کردن مطالب, سئو, سئو مطالب, سئو کردن مطالب, سئو کردن مطالل, چگونه مطالب را سئو کنیم
سئو

یک نت ـ با سلام در این پست میخوام یک آموزش واقعا جالب و کاربردی بهتون بدم که شاید خیلی هاتون اصلا این کارو انجام نمیدادین. امروز ما با این آموزش سئو آشنا میشویم. به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۱-) در مطالب خوب حتما از ۳۰۰ کلمه استفاده کنیم تا کاربر از کار و نوع مطلب آموزش و اطلاعات کافی را در بر گرفته باشد.

۲-) حتما در پست ها از برچسب استفاده کنیم.

۳-)  از عنوان های مناسب استفاده کنیم.

۴-) این کار که یکی از مهم ترین کار هاست این است که کلمه های سایت را که با بخش ها و … است را به هم لینک دهیم تا موتور جست و جو آن مطلب را بازبینی کند و دوباره آن مطلب برای موتور جست و جو زنده شود. اگر بخواهم آن را با ذکر یک مثال توضیح دهم به شیوه ی زیر عمل کنید:)

برای مثال ما یک سایت در مورد آموزش تخصصی و کمک به وبمستران داریم.

حال تصمیم به ارسال یک پست گرفته ایم برای این کار اگه در پستمون کلمه ای به اسم سئو بود آن کلمه را در بخش سئو سایت لینک کنیم و در صورت نیاز پست هارا همین جور به هم لینک کنیم و ….

اگر کسی از دوستان سوال خواصی داشت بپرسه راه های دیگری هم هستند برای مثال در وردپرس برای سئو بهتر مطالب میتوان از افزونه WordPress SeO By Yoast استفاده کرد که یکی از کاملترین افزونه ها برای سایت و وبمسترانی که قصد پیشرفت وب خود را دارند خواهد بود.

برای سئو مطالب در وردپرس ، هر مدیریت محتوای دیگری هم میتوان از این آموزش مطالب را سئو کرد. تا جایی که امکان دارد از مطالب اختصاصی استفاده کنید و اگر در کار کپی مطالب هستین سعی کنید قسمی از مطلب را خودتان به صورت جداگانه بنویسید. خوب دوستان این اولین آموزش و اولین پست سایت بود امیدوارم بیشتر مفید واقع شویم. قسمت دوم آموزش سئو مطالب به زودی در سایت قرار میگیرد.

مطلب دوم:

اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. هرگز فکر نکنید که اصول سئو بسیار دشوار هستند و حتما باید کار سئو را برون‌سپاری کرد، بلکه می‌توانید مطلب آموزش بهینه سازی سایت و مطلب آموزش سئو وردپرس و نیز همین مطلب پیش روی‌تان را مطالعه کنید تا قدری با اصول سئو آشنا شوید.

فهرست ۱۶ عنصر ضروری اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده:

کلیدواژه هدفمند
URLهای دوستدار موتور جست‌وجو
بهینه‌سازی برچسب عنوان (Title Tag)
بهینه‌سازی توضیحات متا
بهینه‌سازی عنوان اصلی (H1)
به‌روزرسانی با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)
کلیدواژه هدف در پاراگراف اول
بهینه‌سازی برچسب عنوان میانی (H2)
استفاده از تصاویر و ویدئو
استفاده از ارتباط معنایی کلیدواژه‌ها
اهمیت نسخه تلفن همراه
لینک‌های خارجی
لینک‌های داخلی
سرعت صفحه
دکمه‌های به اشتراک گذاری رسانه‌ها
محتوای آموزشی طولانی منحصربه‌فرد

محتوا عامل اساسی در رتبه‌بندی گوگل است

محتوا یکی از قوی‌ترین نشانه‌های رتبه‌بندی گوگل است. با این‌ حال، بسیاری از بازاریابان در تولید محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید دوره‌ی روزهایی که می‌توانستید با نگارش و انتشار یک پُستِ وبلاگ ۳۰۰کلمه‌ای، رتبه کسب کنید، مدت‌هاست سپری شده است. برای کسب رتبه در SERP (صفحة نتایج موتور جستجو) به محتوایی عالی نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می‌کنید، باید بتوانید به یک پرسش ساده پاسخ دهید: «چرا این محتوا را منتشر می‌کنید ؟» . اینکه محتوایتان هدف داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

هرگز نباید پست‌های وبلاگ یا سایر انواع محتوا را فقط برای پرکردن وبلاگ یا سایت منتشر کنید. معمولا باید محتوا را برای تحقق اهدافی مانند اهداف زیر منتشر کنید:

  • برای کسب رتبه در SERP؛
  • برای به‌دست‌آوردن لینک؛
  • برای آموزش به مخاطبان؛
  • برای هدایت تعاملات اجتماعی؛
  • برای تولید مشتریان احتمالی (سرنخ‌ها یا لیدها)؛

قالب محتوای انتخابی همیشه باید با هدف موردنظر متناسب باشد. بااین‌حال، درک کامل اینکه چرا می‌خواهید محتوا را تولید و بارگذاری کنید، بسیار مهم است. برای هر مقاله، پستِ وبلاگ یا راهنمای موفق باید هدف داشته باشید. نباید به‌دامِ تولید مطالب سرسری بیفتید. این‌گونه مطالب غالبا به دلایل زیر تولید می‌شوند:

  • کارفرمای شما می‌خواهد هر روز یک پست وبلاگ جدید بارگذاری کنید؛
  • کسی به شما گفته است هر چه محتوا بیشتر باشد بهتر است (بدون توجه به کیفیت)؛
  • تعداد زیاد محتوای تازه به رتبه‌ی بهتر سایت کمک می‌کند؛

اگر چنین رویکردی برای تولید محتوا دارید، باید تجدیدنظر کنید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با رموز تولید محتوای بهینه و باکیفیت بیشتر آشنا شوید.

با فرض اینکه می‌دانید چرا باید از محتوا به‌عنوان بخشی از استراتژی سئو استفاده کنیم، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از بهینه‌سازی کامل محتوا اطمینان حاصل کنید.

۱۶ عنصر ضروری اصول سئو برای تولید محتوای بهینه‌شده

اصول سئو در تولید صفحه‌ای کاملا بهینه‌شده، چک‌لیستی ساده دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید:

۱. کلیدواژه هدفمند

تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد. تولید محتوا درکنار تحقیق درباره کلیدواژه‌ها بسیار مهم است.

از ابزاری مانند برنامه‌ریزِ کلیدواژه گوگل (Google’s Keyword Planner) یا جستجوگرِ کلیدواژه ماز (Moz’s Keyword Explorer) برای تعیین کلیدواژه‌هایی که کاربران پیرامون موضوع انتخابی شما جست‌وجو می‌کنند، استفاده کنید و از آنها به‌عنوان اساس کار بهره بگیرید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید. این موضوع باید بنیان محتوای شما را شکل دهد؛ کلیدواژه‌های انتخابی شما بر عوامل دیگر صفحه تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید.

۲. URLهای دوستدار موتور جست‌وجو

خیلی پیش‌تر از سال ۲۰۰۸، مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است. آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند. درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جست‌وجو به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود.

دو URL زیر را درنظر بگیرید؛ هر دو مربوط به راهنمای ساختن کمپین ریتارگتینگ در یکتانت هستند:

yektanet.com/retargeting

yektanet.com/?p=123

شما باشید روی کدام‌یک کلیک می‌کنید؟ به علت URL بهتر و مربوط‌تر به محتوا انگیزه‌ها برای کلیک روی اولی بیشتر است.

قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد.

برپایه یک پژوهش، URL ‌های کوتاه‌تر معمولا رتبه بهتری می‌گیرند. جان مولر (یکی از متخصصان گوگل) در پلتفرم گوگل‌هنگ‌آوتس در سال ۲۰۱۶ اظهار داشت: «هنگامی‌که ما دو URL با محتوای یکسان داریم و قرار باشد یکی از آنها را در نتایج جست‌وجو نشان دهیم، آنکه کوتاه‌تر است را انتخاب خواهیم کرد.»

کلیدواژه هدف باید در URL بیاید. اگر براساس نمونه بالا هدف‌تان راهنمایی درباره آغاز کمپین ریتارگتینگ است، URL ‌تان باید به‌شکل زیر باشد:

yeknet.ir/retargeting

و نه این:

yeknet.ir/category/guides/۲۰۱۸/retargeting

۳. بهینه‌سازی برچسب عنوان (Title Tag)

برچسب عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عناصر اصول سئو است که به‌راحتی می‌توان آن را بهینه‌سازی کرد. هنگام نوشتن برچسب عنوانِ بهینه‌شده، بهترین چیزی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کلیدواژه هدف است.

برای نمونه، همان عبارت کلیدی «راهنمای کمپین ریتارگتینگ» را درنظر بگیرید. کلیدواژه یا عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان (تیتر اصلی مطلب) قرار دهید. عنوان باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد. گوگل برچسب عنوان را درحال‌حاضر حداکثر تا ۶۰۰ پیکسل نشان می‌هد که از نظر محدودیت کاراکتر تقریبا ۶۰ کاراکتر می‌شود. می‌توانید از ابزار برچسب عنوان موزیلا نیز برای بررسی نوع نمایش عنوان استفاده کنید. به مثال برگردیم؛ یک عنوان کاملا بهینه به این شکل خواهد بود:

«راهنمای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توانیم ریتارگتینگ داشته باشیم ؟»

می‌بینید که عنوان با کلیدواژه (عبارت کلیدی) آغاز می‌شود و در ادامه، با چند پرسش اساسی دنبال می‌شود. طرح این پرسش‌ها در عنوان سبب می‌شود نرخ کلیک (CTR) افزایش یابد.

۴. بهینه‌سازی توضیحات متا

شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را به‌عنوان یکی از عناصر اساسی بهینه‌سازی صفحه درنظر گرفته‌ایم. به‌هرحال گوگل چند سال است که توضیحات متا را دیگر به‌عنوان عامل رتبه‌بندی درنظر نمی‌گیرد.اما حتما به آن اهمیت داده و آن را بنویسید چرا موجب خواهد شد تا آن‌چه در مطلب شما وجود دارد مشخص‌تر باشد و در نتیجه تعداد کلیک آن افزایش می‌یابد و این موضوع برای سئو شما مناسب است.

توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدت‌زمانی که کاربر روی محتوای شما توقف می‌کند، عامل مهمی در افزایش رتبه به‌شمار می‌رود. توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن به‌شکل نقطه‌چین دیده می‌شود.

نکاتی برای نوشتن توضیحات متا:

باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند.

توضیحات متا برای راهنمای کمپین ریتارگتینگ:

«با ریتارگتینگ یکتانت کسب و کار خود را متحول کنید. به کمک کمپین‌های ریتارگتینگ یکتانت مشتریان بالقوه خود را از کاربران‌تان بیابید و به وبسایت خود بازگردانید.»

۵. بهینه‌سازی عنوان اصلی (Heading 1)

عنوان H1 باید عنوان اصلی صفحه باشد. این قسمت معمولا همان بخش «عنوان» در سامانه‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس (CMS) است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، معمولا در بالای صفحه، محل آن را با عبارت «عنوان را اینجا وارد کنید» یا به انگلیسی «Enter title here» خواهید یافت:

بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند.

در بیشتر موارد، از کلیدواژه اصلی همراه با دیگر عبارات توضیحی مهم استفاده کنید. برای نمونه، در مثال راهنمای کمپین ریتارگتینگ این عنوان را ببینید:

<h1>راهنمای کمپین ریتارگتینگ<h1/>

اگر پس از این کلیدواژه هدف چیزی اضافه کنید، مشکلی در رتبه‌بندی ایجاد نمی‌شود. برای نمونه، می‌توانید برچسب عنوان را به این شکل بهینه کنید:

<h1>راهنمای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توانیم ریتارگتینگ داشته باشیم ؟<h1/>

۶. به‌روزرسانی با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)

هنگامی که عبارت «نقشه مترو تهران» را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، نتایج زیر ظاهر می‌شود:

ما در جست‌وجو همیشه می‌خواهیم مطمئن باشیم که به‌روزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا می‌کنیم. در بین نتایجی که تاریخ در آن ذکر شده است می‌بینید که نتایجی داریم در زمان فوریه و می 2018. بنابراین ما سعی می‌کنیم روی آن کلیک کنیم تا نتایج به‌روزتری ببینیم. به‌روز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب می‌شود. برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمی‌توانیم بدانیم که به‌روز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانی‌که روی محتوا کلیک نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شده‌اند. بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند. در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان به‌روزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبه‌بندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان می‌دهد تعداد کلیک بر جست‌وجوی طبیعی تأثیر می‌گذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان می‌دهد محتوای شما به‌روز است. مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد برای نقشه مترو تهران که متعلق به سه سال پیش است را ببیند.

۷. کلیدواژه هدف در پاراگراف اول

هشدار: تلاش نکنید محتوا را با کلمات کلیدی هدف اشباع کنید. امروز دیگر این روش جالب به‌نظر نمی‌رسد. با این‌ حال بسیار مهم است که از کلیدواژه اصلی در محتوا استفاده کنید؛ فقط باید این کار را به‌شکل طبیعی انجام دهید. توصیه می‌شود که کلیدواژه اصلی را در نخستین پاراگراف محتوا در صفحه در ۱۰۰ کلمه اول قرار دهید. درمورد راهنمای کمپین ریتارگتینگ، به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید:

«راهنمای کمپین ریتارگتینگ به شما کمک می‌کند تا با داشتن استراتژی درست ریتارگتینگ، بتوانید برای هر مرحله از فرآیند خرید مشتری برنامه‌ریزی کنید و با پیشنهادهای جذاب نظر آن‌ها را جلب کنید. به طور مثال، می‌توانید با دادن کد تخفیف به کسانی که کالای شما را در سبد خرید رها کرده‌اند، آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. هر چه محتوای تبلیغات شما شخصی‌سازی شده تر باشد، درصد تبدیل آن‌ها به کلیک و خرید افزایش پیدا می‌کند.»

در این مثال کلمه کلیدی ما در پاراگراف اول حضور دارد.

۸. بهینه‌سازی برچسب عنوان میانی (Heading 2)

تا اینجا صفحه را از نظر برچسب H1 بهینه‌سازی کرده‌اید؛ حالا باید روی برچسب‌های عنوان H2 (یا حتی ۳ تا ۶) فکر کنید. برچسب‌های عنوان دارای نوعی سلسله‌مراتب هستند. مهم‌ترین عنوان H1 است و همین‌طور تا انتهای صفحه باید به‌ترتیب اهمیت از این برچسب‌ها حداکثر تا H6 بهره بگیرید. اگر اهمیت برخی از این تیترها یکسان است، از برچسب‌های H2  استفاده کنید و اگر درون هر یک از این بخش‌ها زیرشاخه‌ای هست، از H3 استفاده کنید. نمی‌توانید کلمات کلیدی را درون همه عناوین H2 قرار دهید؛ اما می‌توانید از شکلِ تغییریافته آنها استفاده کنید. در مثال ما، می‌توانید پس از برچسب عنوان H1 و پاراگراف مقدمه، عنوان زیر را با برچسب H2 قرار دهید:

راهنمای کسب‌وکارها برای راه‌اندازی کمپین ریتارگتینگ

در اینجا، ما درواقع زمینه اصلی و تمرکز بر عبارت کلیدی را به‌روشنی نشان می‌دهیم (راهنمای کمپین ریتارگتینگ)؛ بااین‌حال، استفاده از یک تغییر و افزودن واژه‌هایی، به کاربر نشان می‌دهد که هدف این راهنما کسب‌وکارها هستند. برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.

۹. استفاده از تصاویر و ویدئو

استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰٪ بازاریابان می‌گویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش می‌دهد. استفاده از ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود. این واقعیتی است که اغلب ما از محتوای بصری بهتر یاد می‌گیریم. تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد.

از دیدگاه اصول سئو، محتوایی که کاربر را بیشتر جذب کند، تأثیر مثبتی بر زمان توقف کاربر دارد؛ مفهومی که نخستین‌بار فوررستر در Bing مطرح کرد و گفت زمان ماندن در پیج واقعی به معنای «مدت‌زمان واقعی است که بازدیدکننده برای مطالعه محتوا صرف می‌کند پیش از اینکه به صفحه نتایج جست‌وجو برگردد.» بنابراین هر گونه سپری شدن زمان در صفحه مدنظر گوگل نیست، بلکه آن زمانی را لحاظ می‌کند که کاربری به از گوگل به صفحه‌ای رفته تا زمانی که مجدد به گوگل برمی‌گردد.

از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند. فقط باید اطمینان یابید که تصاویر به‌طورکامل بهینه‌سازی شده باشند و ویدئوها را از یوتیوب، ویمئو یا آپارات یا سایر میزبان‌های ویدئویی و پلتفرم‌های استریم گرفته باشید.

چه محتوایی می‌توانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید می‌کند باشد؟ شاید اینفوگرافیک‌ها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند. در کل فرصت‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارد.

۱۰. استفاده از ارتباط معنایی کلیدواژه‌ها

کلید موفقیت برای رتبه‌بندی محتوا، نشان‌دادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است. پیش از الگوریتم‌های پاندا و مرغ مگس‌خوار، موتور جست‌وجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت. خوشبختانه، امروز دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، به‌شکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده می‌کنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند.

این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند. از این رو توصیه می‌شود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند.

۱۱. نسخه تلفن همراه؛ شاخص اول رتبه‌بندی گوگل

گوگل در ماه مارس، نسخه تلفن همراه را به‌عنوان شاخص اول رتبه‌بندی برگزید. گوگل می‌گوید:

«این بدان معناست که ما از نسخه تلفن همراهِ صفحه برای شاخص‌گذاری و رتبه‌بندی استفاده می‌کنیم. این کار به کاربران ما کمک می‌کند آنچه را به‌دنبالش هستند راحت‌تر پیدا کنند.»

اگر سایت شما هم‌اکنون ریسپانسیو است (در قالب نسخه تلفن همراه به خوبی نمایش داده می‌شود و کار می‌کند) بسیار عالی است. با این‌ حال، حواس‌تان باشد که بررسی کنید محتوای شما در گوشی‌های تلفن‌ همراه چگونه به نمایش درمی‌آید. برای تمرین از ربات Fetch as Google کمک بگیرید. با این کار می‌توانید مشکلات احتمالی را بررسی کنید.

۱۲. لینک‌های خارجی

تا همین چند وقت پیش، بازاریابان و کارشناسان سئو از اینکه به محتوای خارجی لینک بدهند اکراه داشتند. به‌دلیل نگرانی از انتقال رتبه صفحه به لینک خارجی. آنها می‌خواستند تا جایی که می‌توانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. درحال‌حاضر، این موضوع قدری کمرنگ شده است. بنابراین، از لینک‌دادن به مطالب بیرون ترسی نداشته باشید. اگر مطلبی را از منبعی نقل‌قول می‌کنید، به آن لینک بدهید. این کار سبب می‌شود کاربران از یک سو به موضوعی مرتبط با محتوای شما دسترسی یابند و از طرفی موتورهای جست‌وجو راحت‌تر می‌توانند ارتباطی را که بین محتوای شما و مطلبی را که به آن لینک داده‌اید، بفهمند و این در سئو شما بسیار تاثیرگذار است. فقط مراقب باشید منابعی که به آنها ارجاع می‌دهید، معتبر باشند. برای لینک به محتوا از منابع غیراصلی استفاده نکنید. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک می‌کرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بی‌مهابا عمل نکنید.

۱۳. لینک‌های داخلی

لینک‌گذاری داخلی برای گذار میان صفحات اساسی وبسایت خودتان یک ضرورت است. ایجاد لینک‌های داخلی، روشی اساسی برای هدایت کاربر و موتور جست‌وجو از طریق محتوای شماست و به گسترش لینک به صفحات مهم و مرتبط دیگر کمک می‌کند به‌عبارت ساده‌تر، اگر در مطلب‌تان کلمه یا عبارتی هست که درباره‌ی آن در وبسایت خودتان مطلبی دارید، به آن لینک کنید. برای نمونه در همه مطالبی که در بلاگ یکت نت می‌بینید همه مطالب به طور دقیقی به مطلب مرتبط دیگری از بلاگ لینک شده‌اند.

هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد لینک بدهید.

۱۴. سرعت صفحه

سرعت صفحه درحال‌حاضر عامل رتبه‌بندی جست‌وجو در تلفن همراه است. عوامل بسیار بیشتری نسبت به محتوا در سرعت صفحه نقش دارند. بااین‌حال باید روش‌هایی را بررسی کنید که در آن این عامل بتواند بر سرعت کلی تأثیر بگذارد. در ابتدا از دیدگاه محتوا، تصاویر هستند که در سرعت صفحه نقش دارند؛ بنابراین برای بهینه‌سازی آنها وقت بگذارید. از ابزاری مانند PageSpeed گوگل و GTmetrix برای مشاهده سرعت صفحه‌تان و فرصت‌های بهبود آنها بهره بگیرید.

۱۵. دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری رسانه‌ها

با اینکه به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌ها عاملی برای رتبه‌بندی مستقیم به‌شمار نمی‌آید، برای خوانندگان مهم است که بتوانند محتوای شما را بازنشر کنند. حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانه‌های اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. این روشی ساده اما مؤثر برای بیشتر دیده‌شدنِ محتواست.

خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمه‌های اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ به‌طوری‌که به‌محض انتشارِ محتوا ظاهر می‌شوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامی‌که محتوا از طریق پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود، عالی به‌نظر می‌رسد. از برچسب‌های درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی به‌اشتباه در اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی نمایش می‌یابد، پیش نیاید. از سویی دیگر هم اشتراک‌گذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد.

۱۶. محتوای آموزشی طولانی منحصربه‌فرد

آخرین نکته به طول محتوا بستگی دارد. برای بازاریاب، عادی است که بپرسد طول محتوا چقدر باید باشد. پاسخ این پرسش کمی دشوار است. بهترین پاسخ این است که «هر چقدر که لازم است.» به‌عنوان یک قانون کلی، باید مطمئن باشید محتوای شما آن‌قدر عمیق هست که موضوع را پوشش دهد. اما این موضوع از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر فرق می‌کند.

بسیار مهم است که محتوای منحصربه‌فرد و آموزشی شما تا حدی طولانی باشد تا به مخاطبان شما ارزش بیشتری ارائه کند (البته همیشه استثناهایی مانند اطلاعیه‌های خبری و مانند آن هستند که هیچ‌‌گاه نباید طولانی نوشته شوند.

وسوسه نشوید که محتوا را فقط به‌خاطر پرکردن وبلاگ یا وبسایت منتشر کنید. همیشه تلاش کنید محتوایی فوق‌العاده منتشر کنید که به خواسته کاربر بپردازد و به حل مشکلات و پاسخ‌ پرسش‌هایش کمک کند. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

بر اساس «اصول سئو (SEOFundamentals): راهنمای شما برای موفقیت در سئو در ۲۰۱۸»، نیازی نیست بهترین محتوای جهان را تولید کنید؛ کافی است محتوایی داشته باشید که از رقبایتان بهتر باشد.

از خودتان بپرسید؛ اگر شما در موتور جست‌وجو عبارتی را تایپ می‌کردید و نتایج خودتان را در بالای همه نتایج می‌دیدید، آن را شایسته این رتبه می‌دانستید؟ آیا محتوای شما می‌تواند پرسش یا عبارت درخواستی شما را به‌خوبی و با جزئیات پاسخ دهد؟

اگر بله، این عالی است! اگر نه، خواندن این مطلب فرصت خوبی است تا محتوای خود را بهبود ببخشید.

آموزش سئو مطالب به پایان رسید. با آرزوی موفقیت شما دوستان

اگر آموزش مورد انتظار و قبولی شما دوست عزیز بود از نظرات ما را آگاه کنید

موضوع: 
امتیاز: 
میانگین: 3.3 (38 votes)