سرکه، عامل کاهش دهنده سرطان و دیابت

یک نت ـ یک متخصص تغذیه گفت: مصرف سرکه در درمان دیابت،سرطان، فشار خون بالا، دفع عفونت از بدن و کاهش وزن تأثیر بسیاری دارد و باید در برنامه غذای خانوار قرار گیرد.
سرکه

یک نت ـ شکوه سربلوکی در گفت و گو با میزان گفت: برنامه غذایی نامناسب و عدم توجه خانواده‌ها به آن منجر به کاهش مصرف برخی مواد غذایی ضروری و افزایش استفاده از مواد کم ارزش غذایی شده است. در این بین می‌توان به فواید مصرف سرکه در سبد غذایی اشاره کرد. استفاده از سرکه در موادغذایی منجر به جذب کلسیم مواد مصرفی به بدن می‌شود و با استید سیتریک موجود در آن تغییرات سلول‌های استخوانی ناشی از یائسگی و تغییرات هورمونی خاص را کاهش داده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 

وی افزود: سرکه تولید شد از سیب، علاوه بر هضم غذا و کاهش چربی در بدن، باعث و لاغری شده و با کلسترول، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله و ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد چاق مصرف سرکه سیب را در برنامه غذایی خود قرار داده و از بروز بسیار از بیماری‌ها جلوگیری کنند. 

متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: در مواقع بروز نشانه‌های التهابی و قارچ بر روی پوست نیز می‌توان از سرکه استفاده کرد چراکه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی بوده و تأثیر بسیاری در درمان و تقویت پوست و مو دارد.

 

وی عنوان کرد: دیابت از جمله بیماری‌هایی است که تحت تأثیر ضعف اعصاب، تغذیه نامناسب و عوامل ارثی با رشد زیادی در کشور روبرو شده است در حالی که مصرف سرکه منجر به پیشگیری و درمان دیابت در افراد شده و قند خون را کاهش می‌دهد.

 

 

لازم به ذکر است افزایش کلسترول و فشار خون از عوامل بروز مشکلات قلبی محسوب می‌شوند که با مصرف سرکه احتمال ایجاد این بیماری کم شده و سرعت رشد سلول‌های سرطانی را دچار اختلال می‌کند.

 

سربلوکی در ادامه گفت: به علت خاصیت دفع کننده عفونت از بدن، در مواقع گلو درد و احساس سوزش در گلو می‌توان از سرکه سیب به همراه آب گرم استفاده کرده و میکروب‌های بدن را از بین برد.

 

وی در پایان افزود: هرگونه مواد غذایی باید به اندازه مصرف شود تا از عوارض آن جلوگیری و خاصیت درمانی و فواید مواد مصرفی دچار مشکل نشود. براین اساس توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از زخم معده، از بین رفتن پرز زبان، افت بیش از حد فشار و قند خون، از موادی چون سرکه به اندازه مطلوب استفاده شده و در مصرف آن زیاده روی نشود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده