استرس موجب تنگی نفس می شود

یک نت ـ متخصص ریه گفت: در بیماری‌های اضطرابی که تنگی نفس را در پی دارد، بررسی علل عضوی مثل آسم، نارسایی قلبی، آسیب‌های عفونی و غیرعفونی ریه ضرورت دارد.
استرس

یک نت ـ  به گزارش فارس، حسن‌الله صادقی متخصص ریه با اشاره به تنگی نفس مرتبط با استرس گفت: تنگی نفس احساس شخصی است که درد آن برای افراد غیرمبتلا قابل وصف نیست و از نظر سازوکار بدن، تنگی نفس نیز به عنوان درد محسوب می‌شود.

 

وی گفت:‌ تنگی نفس احساس ناخوشایند از تنفس یا کوتاهی نفس عنوان می‌شود و به عبارت دیگر، ممکن است برخی از افراد درد آن را احساس سنگینی در قفسه سینه بیان کنند.

 

صادقی ادامه داد: تنگی نفس در اغلب مواقع به معنی وجود مشکل و بیماری در ریه‌ها و عضلات تنفس است؛ گاه ممکن است بدون هیچ‌یک از این موارد ذکر شده، احساس تنگی نفس ایجاد شود.

 

این متخصص ریه اظهار داشت: تنگی نفس در افرادی که به استرس یا حملات پانیک مبتلا می‌شوند ممکن است به تنفس‌های تند و سریع منجر شود؛ همچنین به دلیل دفع بیش از حد دی‌اکسیدکربن از بدن، امکان افزایش قلیایی بودن خون، ایجاد گزگز، پرش عضلانی و حتی تشنج وجود دارد.

 

وی ادامه داد: علائم ذکرشده، وجود بیماری و استمرار آن را نشان می‌دهد، از طرف دیگر تنگی نفس حاصل از بیماری‌های ریوی و قلبی به دلیل احساس ناخوشایند و تهدید حیات در افراد مبتلا، احساس اضطراب، نگرانی و درنهایت بیماری روحی را در افراد ایجاد می‌کند.

 

صادقی در پایان گفت: در بیماری‌های اضطرابی، بررسی علل عضوی مثل آسم، نارسایی قلبی، آسیب‌های عفونی و غیرعفونی ریه و... ضرورت دارد. همچنین در صورت نبودن بیماری عضوها، بیماری روحی است و باید برای درمان آن سریعاً اقدام شود.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده