آیا مدارس بعد از عید ۱۴۰۱ باز میشود

زمان بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱,مدارس امسال از چه زمانی باز می شوند,تاریخ دقیق شروع فعالیت حضوری مراکز آموزشی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱,شرط آموزش حضوری در مدارس
آیا مدارس بعد از عید ۱۴۰۱ باز میشود

یک نت ـ آیا مدارس بعد از عید ۱۴۰۱ باز میشود

زمان بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

تعطیلی مدارس و ادامه داشتن آن، زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال تحصیلی پایه های مختلف و بسیاری از سوالات دیگر، این روزها دغدغه بسیاری از مدیران، معلمان، دانش آموزان و والدین آن ها می باشد. در این راستا می توان به تدابیری اشاره کرد که برای آموزش از راه دور در نظر گرفته شده است. به طور مثال در حال حاضر دانش آموزان با استفاده از برنامه شاد با معلم خود ارتباط برقرار می نمایند و هم اکنون بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها با این پرسش مواجه هستند که آیا همچنان برنامه های آموزشی مدارس به صورت مجازی ارائه می شوند یا دانش آموزان ملزم به شرکت در کلاس های درس حضوری هستند؟

مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس کشور تا زمان بهبود وضعیت کرونا در کشور مجازی خواهد بود.

مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ چه زمانی بازگشایی می شوند؟

بنابر جدیدترین اخبار اظهارات معاون بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر به صورت حضوری بازگشایی می شوند. لازم به ذکر است که این امر در خصوص مدارس ابتدایی می بایست با هماهنگی و اعلام آمادگی از سوی وزارت آموزش و پروش انجام گیرد.

با توجه به این که پیش از این نیز شرط بازگشایی مدارس، تکمیل روند واکسیناسیون تعیین شده بود، معاون وزارت بهداشت از موفقیت آمیز بودن این فرآیند تا حد زیادی خبر داده و آمار موجود، بیانگر این است که ۱۰۰ درصد کادر اداری و اولیای مدارس واکسن تزریق کرده‌اند و بالای ۸۰ درصد دانش‌آموزان نیز تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند.

البته مطابق با آخرین اخبار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با ویروس کرونا، بازگشایی مدارس به جهت پیشگیری از گسترش سویه جدید این بیماری بایستی به تعویق بیوفت؛ با این حال  هنوز اطلاع رسانی مشخصی در خصوص شیوه دایر شدن کلاس های مدارس در بهمن ماه صورت نگرفته و چنانچه برنامه واکسیناسیون بدون مشکل و دقیق اجرار گردد، می توان کلاس های درسی را به صورت حضوری برپا نمود. شما می توانید در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره با ما همراه باشید و به تازه ترین اخبار پیرامون این موضوع دست یابید.

با توجه به این که تا زمان محقق شدن تمامی اهداف در زمینه ایجاد محیط تحصیلی کم خطر و کنترل وضعیت بیماری، دانش آموزان می بایست آموزش ها را به صورت مجازی دنبال نمایند، ضروری است که با ورود به سامانه شاد آموزش و پرورش و استفاده از خدمات آن آشنا باشند. همچنین از طریق دنبال کردن پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون، دروس خود را به بهترین نحو، فرا گیرند تا در صورت مواجهه با کمبود وقت برای امتحانات پایان ترم، دچار استرس و نگرانی نشوند. در این راستا، در صورت مواجه شدن با ارور سامانه شاد در هنگام استفاده از این سامانه، می توانند با کلیک کردن بر روی لینک مربوطه از علل نمایان شدن پیغام های خطای این سامانه و نحوه برطرف کردن آن ها آشنا شوند.

سوالات متداول

۱- مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ از چه زمانی بازگشایی می شوند؟

با توجه به اعلام وزارت بهداشت و نظر ستاد مبارزه با کرونا، مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی حضوری خواهند داشت.

۲- ارائه آموزش ها در مدارس برای سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به چه صورت خواهد بود؟

آموزش ها در مدارس تا زمان تکمیل فرآیند واکسیناسیون به صورت مجازی ادامه دارد و بعد از آن به صورت حضوری قابل اجرا می باشند.

۳- کلاس های درسی مدارس در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ در چه شرایطی به صورت حضوری برگزار می شوند؟

تکمیل روند واکسیناسیون سراسری دانش آموزان و معلمان، ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب برای فاصله گذاری اجتماعی و … از جمله شرایط برقراری آموزش به صورت حضوری می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

آیا مدارس بعد از عید ۱۴۰۱ باز میشود

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده