حرف زدن با دخترا بخاطر انتخاب همسر

یک نت ـ حرف زدن با دخترا براي اينکه بهترين همسر رو انتخاب کنيم گناه است ؟ از لحاظ روانشناسي توصيتون چيه؟
حرف زدن با دخترا

یک نت ـ سلام حرف زدن با دخترا براي اينکه بهترين همسر رو انتخاب کنيم گناه است ؟ از لحاظ روانشناسي توصيتون چيه؟

پاسخ:

بزرگوار يكي از روان شناسان بزرگ دنيا ويليام گلاسر مي گويد بسياري از افراد درگير احساسات و هيجانات در ارتباط با جنس مخالف مي شوند و اين امر سبب مي شود وابسته شوند و عاقلانه فكر نكند و نتواند تناسب هاي مورد نياز يك ازدواج موفق را در نظر بگيرد.[1] خانم باربارا دي آنجليس مي گويد همان گونه كه وقتي شكم انسان خيلي خالي است نبايد برويد خريد چون ممكن است تحت تأثير گرسنگي به قيمت و كيفيت و بهداشت غذا توجه نكند، وقتي انسان به شدت نياز به همسر دارد هم نبايد به تنهايي و بدون همراه كردن افراد با تجربه و مشاور ازدواج اقدام كند.

بسياري از دختران و پسران بعد از مدتي به هم وابسته مي شوند و اين وابستگي خودش عايق شناخت است به خصوص اگر شرايط ازدواج را نداشته باشند و براي در جريان گذاشتن خانواده امروز و فردا كنند.

برخي هم احساسي وارد گفتگو مي شوند وقتي كه وارد گفتگو شدند و ديد دختر بعد از مدتي به طور جدي مي خواهد تكليف رابطه را روشن كند مي بيند كه شرايط را ندارد يا وقتي با والدين داستان رابطه را مي گويند مي بينند كه والدين به دلائل به طور كلي با ازدواج او در اين سن يا با اين فرد خاص مخالف هستند.

بنابراين بايد از همان ابتدا خانواده ها در جريان باشند. وقتي قصد جدي بود گفتگوهاي متعدد با رعايت مسائل شرعي براي شناخته شدن و شناختن ايرادي ندارد و حتي لازم است.

بیشتر بخوانید:

عاشق یه دختر شدم

میخواهم رابطه‌ام رو با دوست پسرم تموم کنم

با کسی که قصدم باهاش ازدواجه ارتباط دارم

مدام به طلاق فکر می کنم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده