آیا می خواهید فرزندتان معتاد نشود؟

یک نت ـ نمی‌خواهید فرزندتان معتاد شود؟
معتاد

یک نت ـ هیچ پدر و مادری شکست و ناراحتی فرزندش را نمی‌خواهد و با توجه به این‌که اعتیاد یکی از راه‌هایی است که قطعا مانع سعادت و خوشبختی فرزندان می‌شود، از نظر والدین بسیار آزاردهنده است و حتی فکرش والدین را نگران می‌کند.

اما بهتر است بدانید اگر می‌خواهید فرزندتان جذب مواد مخدر نشود باید موارد زیر را رعایت کنید:
شنونده خوبی باشید:
باید به گونه‌ای رفتار کنید که فرزندتان بتواند در مورد احساساتش یا طرح مسائل و مشکلاتش با شما براحتی گفتگو کند.

در دسترس باشید:
فرزندتان باید بداند و احساس کند که در مورد هر مساله‌ای که نیاز به اطلاعات و تبادل نظر داشت، می‌تواند روی شما حساب کند. نه این‌که اینقدر دیر به او وقت بدهید که او گزینه‌ای جایگزین را انتخاب کند.

 

‌ الگو باشید:
توجه داشته باشید نحوه مصرف یا عدم مصرف و نگرش شما در مورد سیگار، مواد مخدر یا الکل تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر فرزندتان دارد و این رفتار و نگرش نباید با کلامتان تناقض داشته باشد.

اطلاعات و دید خود را گسترش دهید:
مطالعه کنید. تلویزیون ببینید و از اخبار و اطلاعات روز عقب نمانید تا فرزندتان بتواند درباره واقعیت‌های روز با شما به تبادل‌نظر بپردازد.

مفید باشید:
والدین خوب باید بتوانند راه‌های مناسب و سالمی‌ را برای مواجهه با استرس و مشکلات به فرزندان یاد بدهند. راه‌هایی مانند پرداختن به فعالیت ورزشی مورد علاقه یا شیوه‌های آرام‌سازی فکر و مدیریت خشم تا احساس کنند که هنگام مشکل می‌توانند روی کمک شما حساب کنند نه این‌که با اضطراب خود شرایط را وخیم‌تر کنید.

صادق و روراست باشید:
بگذارید فرزندتان بداند لازم نیست برای جلب توجه و موافقت دیگران کاری اشتباه کند. اگر کاری خوب نیست پس نباید آن را انجام داد چه دیگران خوششان بیاید و چه بدشان بیاید.

 

بزرگ‌ترین طرفدار و حامی ‌فرزندتان باشید:
فرزندان در هر سنی که باشند، نیازمند عشق بی‌قید و شرط و حمایت شما هستند، تا بتوانند بر مسائل خود غلبه کنند. پس به آنها نشان دهید بزرگ‌ترین حامی‌ و طرفدارشان هستید و آنها هر چه باشند، تمام عشق و توجه شما را برای موفقیت خواهند داشت. این موضوع، انرژی و انگیزه آنها را مضاعف می‌کند.

منبع : seemorgh.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده