26 سال پيش عاشق يک دختر بودم

یک نت ـ 26 سال پيش عاشق يک دختر بودم بعد به دلائلي بهم نرسيديم بعد از اين مدت همديگر رو دوباره ديديم و مثل اول بهم ديگه علاقه شديدي داريم ولي متاسفانه هر جفتمون متاهل هستيم
عشق قدیمی

یک نت ـ 26 سال پيش عاشق يک دختر بودم بعد به دلائلي بهم نرسيديم بعد از اين مدت همديگر رو دوباره ديديم و مثل اول بهم ديگه علاقه شديدي داريم ولي متاسفانه هر جفتمون متاهل هستيم و الان هفته ي يک بار بيرون مي ريم وهر ساعت ارتباط تلفني داريم و اون از زندگيش ناراضيه ومن هم مثل اون واو چون شوهرش هم مريضه نميتونه باهاش نزديکي کنه مي خواد ازش جدا شه و قصد داريم بعد از طلاق وعده طلاق باهمديگه ازدواج کنيم لطفا مارو با راهنمايي تون ياري کنيد

پاسخ:

پرسشگر محترم! با سلام و تقدیم احترام و سپاس از اعتمادتان به این مرکز، در پاسخ باید عرض نماییم برقراري رابطه عاطفي و دوستانه با نامحرم (با هر توجيهي) در فضاي شريعت اسلام گناه است و بايد از آن اجتناب كرد، حال اگر اين رابطه معطوف به زني متأهل باشد، آسيب هايش قطعاً فراوان تر خواهد بود.

بدون شك شما هم مي دانيد كه در هيچ كجاي دنيا و در هيچ دين و آييني ارتباط زن و مرد متاهل با ديگري جايز و پسنديده نيست چه رسد به دين حقه اسلام و در كشور ما ايران. يقينا هر لحظه كه خود را از اين آتش فراگير، دور كنيد، بهتر از لحظه بعد است. شما هر مشكلي كه با شوهرتان داشته باشيد دليل ارتباط نامشروع و نامعقول با نامحرم نمي شود. اینکه سابقا در چندین سال گذشته به فردی علاقه مند بوده اید دلیل بر برقراری ارتباط با او در شرایط متأهلی و حتی احتمالا داشتن فرزند نمی شود.

ممکن است او با همسرش از قبل مشکلاتی داشته ولی ارتباط شما موجب تشدید این اختلافات می گردد و زندگی را بر او و همسرش سیاه می کند. پس نباید این علاقه را تقویت کنید و اجازه دهید که این ارتباط افزایش یابد زیرا اولین کسی که خسارت می بیند خود شما هستید. لذا اگر خودتان را دوست داريد از همين الان سعي كنيد ارتباط خود را كاملا قطع كنيد و باور كنيد كه اگر خودتان بخواهيد ميتوانيد اين كار را بكنيد.اگر شما سعي نكنيد بر احساسات خود كنترل داشته باشيد هر روز بيشتر از روز قبل گرفتار عشقي آزار دهنده مي شويد. عشق زميني و انساني زماني سازنده و نشاط آور است كه بعد از ازدواج يا حداكثر در آستانه ازدواج و عقد شرعي نسبت به همسر شرعي به وجود آيد نه با يك فردی که سال ها قبل رابطه ی شما و او تمام شده و دلبریده شده اید و ازدواج کرده اید.

در حقيقت این کار خيانت به همسر محسوب مي شود. بنابراين بخاطر حفظ ايمان و آرامش خود هم كه شده شايسته است از مقايسه همسرتان با ديگران جداً خودداري نماييد؛ زيرا گرچه انسان به طور طبيعي انتظارات و خواسته هاي فراواني از همسر خود دارد؛ ولي بايد توجه داشت كه هيچ كس صد درصد طبق معيارهايي كه انسان در نظر دارد آفريده نشده و پرورش نيافته است.

از سوي ديگر هر از گاهي توقف بين راه فرصت خوبي است براي ديدن مسير طي شده و نگريستن به مسير پيش رو. از شما مي خواهيم كه از لحاظ زماني مقداري به عقب برگشته و ملاك هايي را كه باعث شده همسر خود را براي ازدواج انتخاب نماييد مرور ذهني كنيد، به داشته ها بنگريد و خدا را شكر نماييد. به هرحال و با هر نوع انتخابي كه شما در گذشته داشته ايد اكنون خداوند زندگي خوبي به شما عنايت فرموده كه قدر آن را ندانستن كفران نعمت محسوب مي شود.

از همین لحظه ارتباط خود را قطع کنید و از خداوند متعال نیز بر این فراموشی کمک بخواهید تا هم شاید زندگی او بهترین شد و هم شاید شما و الا خسارت های غیر قابل جبرانی را متحمل خواهید شد.

موفق باشید.

منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده