شوهر چشم چران

تشخیص مرد چشم چران,شوهر چشم چران نی نی سایت,تشخیص زن چشم چران,پروفایل مرد چشم چران,درمان قطعی چشم چرانی,دعا برای جلوگیری از چشم چرانی,تشخیص مرد چشم چران نی نی سایت,درمان روانشناسی چشم چرانی
شوهر چشم چران

یک نت ـ همسرم مرد خوبي است و چشم چران نيست اما من خيلي حساس هستم و حتي اگر به يک خانم نيم نگاهي هم بیندازد،عصبي ميشوم و ناراحت. چند باری که به رویش آوردم ناراحت شده و چیزی جز دعوا نصیبمون نشد. چه کار کنم؟

پاسخ:

نگرانيتان را كاملاً درك مي‌كنيم و متوجه هستيم كه در اين اوضاع دل شكسته، غمگين و تسكين‌ناپذير شده‌ايد وتلاش مي‌كنيد با چك كردن و حساس شدن روي رفتار، ارتباطات، نشست و برخواست همسرتان؛ جوابي قانع‌كننده به تمامي افكار خود بدهيد و مطمئن شويد كه كسي همسرتان را از آغوشتان دور نمي‌كند.

خواهر گرامي! شكاكيت در حد كم نشان‌دهنده تعصب، ‌دوست داشتن و غيرت است و باعث حفظ خانواده از برخي آسيب‌ها مي‌شود ولي حساسيت و بدبيني بيش از اندازه مثل يك بيماري عفوني است كه اگر به موقع درمان نشود، عفونت ناشي از آن، سراسر بدن را فرا مي‌گيرد، اعضاي او را از كار مي‌اندازد و به نابودي مي‌كشاند. بنابراين فرد بدگمان و بدبين كسي است كه برداشت‌هاي ذهني خود را از ديگران بر وجه زشت و نادرست حمل مي‌كند، در حالي كه مي‌تواند آن افكار خود را بر وجه شايسته‌تري نيز تعبير كرد.

در نسبت دادن يك كار به ديگري بايد به آن يقين داشت و ما تا يقين نداشته باشيم كه فردي عمل بدي انجام داده, نمي توانيم با قطع و يقين اظهار نظر كنيم. به صرف احتمال چيزي نمي‌توان آن را مسلم انگاشت و بر اساس آن اقدام كرد. قران كريم و احاديث اهل بيت ما را از گمان‌هاي بي جا باز مي‌دارند. قرآن كريم مي‌فرمايد: يأيُّهَا الّذِينَ ءامَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِّنَ الظَّنِّ إنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إثمٌ» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از بسيارى از گمان‏ها بپرهيزيد؛ چرا كه بعضى از گمان‏ها گناه است. (سوره حجرات، آيه12 )

اما لازم است بدانيد؛ سوء ظن نسبت به ديگران موجب وارد شدن ضررهاى فراوان معنوى و حتى مادى به انسان مى‏گردد: حضرت على(ع) فرمود: مراقب باش كه سوء ظن بر تو غلبه پيدا نكند، به درستى كه بدگمانى هيچ رفاقتى را بين تو و دوستت باقى نمى‏گذارد، (بحارالانوار، ج 77، ص 207)

 در اسلام شديداً از ترتيب اثر دادن به گمان‏هاى بيهوده و بى‏اساس منع گشته و از انسان‏ها خواسته شده تا زمانى كه به مسأله‏اى يقين و علم پيدا نكرده‏اند، درباره آن قضاوت نكنيد؛ چرا كه عمل به ظنّ و گمان رابطه بين آدميان را دچار تشويش و سستى كرده و اعتماد را در جامعه از بين مى‏برد. سوء ظن بي جا، زيان هاي فردي و اجتماعي زيادي دارد. از زيان هاي فردي آن در صورتي كه شدت يابد اين است كه سرچشمه ناراحتي هاي روحي و موجب اضطراب و نگراني مي شود، از همنشيني با دوستان و رفت و آمدهاي مفيد گريزان مي شود. به تنهايي و گوشه گيري بيشتر تمايل پيدا مي كند و بدين جهت از نشاط روحي بي بهره مي گردد.

خواهر محترم! وقتي همسرتان چشم چران نيست پس به همسرتان اعتماد کامل داشته باشيد چون او با شما صداقت دارد ولي به هر حال ممکن است نيم نگاهي براي همسرتان رخ دهد.

تأکيد مي کنيم شک و بدبيني و افکار شيطاني را کنار بگذاريد و عاشقانه به همسرتان محبت کنيد. آن وقت مي بينيد که هيچ کس مانند شما براي او زيبا نيست و او فقط در کنار شما به آرامش مي رسد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده