برخورد با همسر بی ادب

یک نت ـ خانوم متاهل 19ساله هستم ک يک سال ونيم هست ازدواج کردم اول عروسيم شوهرم خيلي خوب بود ولي الان اولا موقع بحثمون فوشم ميده ک باعث ناراحتي من ميشه
برخورد با همسر بی ادب

یک نت ـ من يک خانوم متاهل 19ساله هستم ک يک سال ونيم هست ازدواج کردم اول عروسيم شوهرم خيلي خوب بود ولي الان اولا موقع بحثمون فوشم ميده ک باعث ناراحتي من ميشه اگ کنترلشو ازدس بده کتک ميزنه منم هميشه دربرابرش سکوت ميکنم هيچوقت تو روش نايستادم واقعا اذيتم وتازگي بددلي هم ازش ديدم ک گوشيمو تلفن خونه رو چک ميکنه واکه شماره غريبي ديد بايد بشينم يه ساعت توضيح بدم ک اينکيه وبراي چي بهش زنگ زدم بنظرتون چيکار کنم؟؟؟؟

پاسخ:
درود بر شما
از اعتماد و ارتباطتان با اين مركز صميمانه تشكر مي كنم

پاسخ سؤال شما را در قالب نكات زير بيان مي كنم:

1- انتظارات: گاهي انتظار ما از زندگي زناشويي مشترك اين است كه در آن هيچ تنشي نباشد در حالي كه دو انسان عاقل و انديشمند طبيعتا اختلاف نظر و تضارب و اصطكاك نظر خواهند داشت.
2- رو شدن مسؤوليت ها: معمولا در ايام نامزدي و شروع زندگي مشترك، تشريفات و تعارف و رودربايستي زياد است. با شروع زندگي و رو شدن انتظارات و مسوؤليت ها، طبيعتا زن و شوهر انتظار دارند همسرشان  مسؤوليت و وظيفه خودش را به نحو برتر انجام دهد. حق او را پايمال نكند. گاهي مشاجرات به خاطر اين است كه زن و شوهر در محروميت تبادل كلامي و عاطفي به سر مي برند يعني چون گفتگوي آنها درباره خودشان و زندگيشان كم است مسؤوليت ها و انتظارات شفاف نيست و واقعا نمي دانند چه وظايفي دارند. گفتگوها و همنشيني ها بيشتر زمينه آشنايي با وظايف را فراهم مي آورد.

3- تقويت اقتدار: تقويت اقتدار مرد سبب محبوبيت همسرش مي شود و در واقع اين كار فايده اش در ظاهر به مرد مي رسد ولي در باطن خود زن از اين سرمايه گذاري عاطفي و جنسي بهره مي برد. اگر همسر شما نسبت به ارتباط شما با فرد غريبه اي نگران است در واقع مي ترسد اقتدار و محبوبيتش نزد شما كاسته شود و شما را از دست بدهد. بنابراين نبايد در موضع تهمت قرار گيريد. طوري رفتار كنيد كه آرامش او بهم نريزد.

4- روان شناسي و زيست شناسي زن و مرد: بسياري از اختلافات به خاطر اين است كه هر يك از زوجين ديگري را با فيلتر و قالب جنسيتي مردانه يا زنانه خود مي بينيد و از او انتظار دارد. مثلا مردي كه اطلاعات علمي خوبي از ايام ماهانه و تغييراتي زيستي و هورموني همسرش ندارد ممكن است با رعايت نكردن حال همسر سبب زودرنجي و آشفتگي او شود. يا زني كه از نمي داند مسائل جنسي و اقتدار مرد فوق العاده برايش مهم است ممكن است با رد نياز و درخواست مكرر او از چشم همسرش بيفتد و زمينه بهانه گيري و زودرنجي ناهشيار او را فراهم آورد. دو كتاب گلبرگ زندگي 3و4 استاد حسين دهنوي از نشر خادم الرضا و نيز دو كتاب رازهايي درباره مردان و رازهايي درباره زنان اثر بارارادي آنجليس در اين زمينه قابل استفاده است.

5- خروج از بن بست: هر قدر اختلاف بماند و كينه ها كهنه شود، رفع مشكل سخت تر مي شود. براي گفتگو درباره اختلاف نظرها و مسائل اختلافيتان وقت و بي وقت اوقات خودتان را تلخ و خراب نكنيد. مثلا مي توانيد هر هفته 5 شنبه بعد از ظهر با هم پاركي برويد چايي يا نوشيدني اي بنوشيد و فقط درباره يك مسأله اختلافي با مديريت دقيق گفتگو كنيد. در گفتگو و مذاكره خويشتندار باشيد اگر مديريت و خويشتنداري مشكل بود براي رفع اختلاف و خروج از بن بست از فردي كه مورد قبول هر دوي شماست كمك بگيريد نيز مي توانيد از مشاور خانواده كمك بگيريد.

6- چپسب معنوي و عايق زدايي معنوي: گاهي ريشه اختلافات ما به خودخواهي ها و فقر اخلاق در خانواده و فقر ارتباط معنوي با خداوند ناشي مي شود. اگر چه حقوق زن و مرد بايد رعايت شود ولي شيرين و شادي زندگي به رعايت اخلاق زناشويي و خانواده مانند مدارا، تغافل، صبر، تعاون و همدلي، غيرت و... است. ازدواج نقش مهمي در حفظ ايمان دارد بنابراين طبيعي است كه شيطان و نفس پرفريب با وسوسه سبب ايجاد كدورت و كينه و بدبيني و عيب جويي شود. كاري كنند كه ما با ديدن يك رفتار بد تصور كنيم كل شخصيت فرد تيره و تار و قابل تحمل نيست و به او برچسب بد بودن بزنيم و مرغ همسايه را غاز بدانيم و تصور كنيم كه همه خانواده خوش اند و ما بدبختيم. داشتن خانواده شاد ساختني است نه شاني و يافتني.  به قول اساتيد بزرگ اخلاق و روان شناس تفاهم 70 درصدي براي زندگي شيرين كافي است و تفاهم صددرصدي براي غير انبيا امكان ندارد. بقيه زندگي با رعايت وظايف و به خصوص اخلاق شيرين مي شود.

7- قاب جملات حكيمانه:‌هر از گاهي جمله اي حكيمانه مربوط به زندگي در منزل نصب كنيد براي شروع مي توانيد از اين جمله آيت الله بهجت كمك بگيريد
وداع از این دنیا برای ما بسیار نزدیک است؛ ولی ما آن را بسیار دور می بینیم؛ وگرنه این قدر با هم نزاع نداشتیم.(در محضر بهجت، ج2، ص209)

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده