الحشد الشعبی سه مقر مهم متعلق به داعش را منهدم کرد

یک نت ـ نیروهای سازمان الحشد الشعبی در غرب عراق در حال عملیات علیه داعش هستند و موفق شدند سه مقر مهم متعلق به این گروه تروریستی را منهدم کنند.
الحشد الشعبی

یک نت ـ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در حال انجام عملیات در استان الانبار واقع در غرب این کشور هستند.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد در الانبار با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد، در جریان این عملیات، سه مقر متعلق به عناصر گروه تروریستی داعش کشف و شناسایی شد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، عناصر داعش از این مقرها برای حمله به نیروهای امنیتی حاضر در غرب الانبار استفاده می‌کردند.

وی تأکید کرد، این عملیات از روز گذشته آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد. در جریان این عملیات، منطقه «وادی الحلکوم» و چند منطقه دیگر، هدف حملات نیروهای الحشد قرار دارد.

به گفته قاسم، این مناطق، محیط مناسبی برای تروریست‌ها به شمار می‌رود؛ زیرا از شهر فاصله و به دور از نظارت نیروهای امنیتی قرار دارد.

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد، با تلاش اطلاعاتی الحشد و برنامه‌ریزی نظامی ستاد عملیات این سازمان و دریافت اطلاعات مهم از چند منبع دیگر، در جریان یک عملیات حساب‌شده، سه مقر داعش منهدم شد.

قاسم با بیان اینکه نیروهای الحشد در صحرای الانبار باقی خواهند ماند، خاطر نشان کرد، این نیروها عناصر تروریستی را هدف قرار خواهند داد.

وی در پایان گفت که در جریان این عملیات، مسیرهای امدادرسانی به داعش قطع شد و بدین ترتیب به حضور این تروریستها در این منطقه از الانبار پایان داده خواهد شد.

در همین ارتباط، «قصی الانباری» مسئول سازمان «بدر» در استان الانبار عراق درباره همکاری نظامیان تروریست آمریکایی با عناصر داعش هشدار دادو  گفت که مناطق نوار مرزی، مناطقی سهل‌الوصول برای عناصر داعش است و این مسئله به خاطر حضور عناصر آمریکایی است.

وی تأکید کرد که حضور اشغالگران آمریکایی در پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب عراق که کنترل نوار مرزی این کشور با سوریه را بر عهده دارند، کار را برای نیروهای امنیتی عراق، دشوار کرده است.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد: «نیروهای آمریکایی کنترل برخی از مناطق را در الانبار در دست دارند و اجازه می‌دهند از همین مناطق، عناصر داعش، وارد استان شوند».

الانباری با بیان اینکه مناطق تحت تسلط آمریکا در استان الانبار، پایگاهی امن برای داعش است، تصریح کرد، بیشتر تروریست‌های داعش از طریق مناطقی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، از سوریه وارد عراق می‌شوند؛ هر چند که نیروهای امنیتی عراق، کنترل مناطق بیابانی و مرزی را در دست دارند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده