بیوگرافی فرخنده فرمانی‌زاده

یک نت ـ فرخنده فرمانی‌زاده (زاده ۱۴ اسفند ۱۳۲۹ - قائمشهر) بازیگر اهل ایران است. وی فارغ التحصيل مددكاري اجتماعي است. فرخنده فرمانی‌زاده با بازي در سريال كت جادويي وارد عرصه هنر شده و تاكنون در چند فيلم سينمايي و چند تله فيلم ايفاي نقش كرده است.
فرخنده فرمانی‌زاده

یک نت ـ فرخنده فرمانی زاده متولد 14 اسفند 1329 در قائمشهر بازیگر ایرانی است. او مدرک مددکاری اجتماعی دارد. فرخنده فرمانی زاده در سن 48سالگی، با بازی در سریال «کت جادویی»در سال 1377 وارد عرصه هنر شد. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال لیسانسه‌ها، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فرخنده فرمانی‌زاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رامبد جوان، بهزاد فراهانی، آتنه فقیه‌نصیری و جمشید اسماعیل‌خانی را تجربه کرد.

سال 87، سال پرکاری برای فرخنده فرمانی زاده بود. او در 3 فیلم سینمایی «پاتو زمین نزار» به کارگردانی «ایرج قادری»، «کلانتری غیر انتفاعی» به کارگردانی «یداله صمدی» و «وقتی همه خوابیم» ساخته «بهرام بیضایی» بازی کرد.

فرخنده فرمانی‌زاده سال 1395 سریال لیسانسه‌ها نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سروش صحت همکاری داشته است. فرخنده فرمانی‌زاده توانست با بازی در سریال لیسانسه‌ها تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، امیر کاظمی و متین ستوده بر تجارب او افزود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی فرخنده فرمانی‌زاده آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است.

فیلم‌شناسی:
سینما ‌

- قاتل اهلی‌(١٣٩۶)
- چهارشنبه (۱۳۹۴)
- روز روشن (۱۳۹۱)
- آلزایمر (۱۳۸۹)
- پاتو زمین نذار (۱۳۸۷)
- کلانتری غیرانتفاعی (۱۳۸۷)
- وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)
- مجنون لیلی (۱۳۸۶)
- همیشه پای یک زن در میان است (۱۳۸۶)
- چشمان سیاه (۱۳۸۱)
- نگین (۱۳۸۰)
- زندان زنان (۱۳۷۹)

تلویزیونی
- کت جادویی
- پژمان (مجموعه تلویزیونی)
- او یک فرشته بود
- لیسانسه ها

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده