روغن هسته ی انبه خواص درمانی دارد

یک نت ـ “خواص روغن هسته انبه” فوق العاده و باورنکردنی است، استفاده از هسته انبه و روغن هسته انبه کمک موثری به درمان شوره سر، بهبود سلامت مو و درمان کم خونی می کند.
هسته انبه

یک نت ـ خواص هسته انبه و روغن هسته انبه

جدا از طعم فوق العاده آن، هسته انبه منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف 100 گرم هسته انبه 13 گرم چربی، 32.24 گرم کربوهیدرات، 19/0 میلی گرم ویتامین B6 ، 6.36 گرم پروتئین، 1.3 میلی گرم ویتامین E ، 2.02 گرم فیبر، 34/34 میلی گرم منیزیم و 0.12 میکروگرم از ویتامین B-12 را تامین می کند. علاوه بر این، بسیاری از اسیدهای آمینه 8.4 گرم لوسین، 3.23 گرم ایزولوسین، 2.31 گرم هیستیدین، 3.8 گرم والین، 2.04 گرم ترئونین و 3.13 گرم لیزین نیز در 100 گرم هسته انبه یافت می شود.
فواید درمانی هسته انبه

هسته انبه که غالباً پس از مصرف قسمت گوشتی از آن دور ریخته می شود، در واقع با مواد مغذی مفید زیادی غنی شده است. پس از خشک شدن این هسته ها، برای استفاده به روش های مختلف پودر می شوند. در این بخش از سلامت نمناک برخی از بهترین فواید و کاربردهای هسته انبه را مطالعه کنید!

درمان شوره سر

شوره سر یکی از شایعترین مشکلات مو است که افراد از آن رنج می برند. این بیماری بیشتر در کودکان در حال رشد و نوجوانان دیده می شود. بعضی اوقات در افراد مسن نیز یافت می شود. این بیماری به دلیل خشک شدن پوست سر و پوست صورت ایجاد می شود. هسته انبه به شما کمک می کند تا از شوره سر خلاص شوید. برای این کار باید روغن هسته انبه را بگیرید و روی موهای خود بمالید. این روغن درخشش و استحکام موهای شما را فراهم می کند. روغن هسته انبه را با روغن خردل مخلوط کرده و چند روز در آفتاب بگذارید. اگر این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید، می توانید ناهنجاری، پیری زودرس، ریزش مو و شوره سر را درمان کنید.

 تهیه روغن هسته انبه

مقابله با بیماری قلبی عروقی

پودر هسته انبه هنگامی که به میزان متعادل در رژیم غذایی مصرف شود، به کاهش فشار خون بالا نیز کمک می کند و همچنین مشکلات قلبی و عروقی را از بین می برد. اگر به طور مرتب مصرف شود، می تواند از انواع مشکلات قلبی جلوگیری کرده و در کل این بیماری ها را با پودر هسته انبه درمان کرد.

بهداشت باروری زنان

هسته انبه در درمان تعدادی از مشکلات بهداشت باروری زنان کمک می کند. یک قاشق چای خوری پودر هسته انبه را خمیر کرده و آن را داخل واژن بمالید. این ترکیب از مشکلاتی مانند واژینیت و لکوره محافظت می کند. این خمیر همچنین به آرامش دیواره های واژن بعد از بارداری های متعدد کمک می کند.

بهبود سلامت مو

روغن هسته انبه یکی از بهترین گزینه ها برای درمان همه مشکلات مربوط به موهای شما است. روغن هسته انبه وقتی به طور مساوی روی پوست سر و مو مالیده شود، می تواند مشکل شوره سر، ریزش مو، خاکستری شدن مو و آسیب های موی شما را درمان کند. این روغن جدای از آن به موها نیز قدرت و درخشش می بخشد.

 سلامت مو

بهبود گوارش

هسته خشک انبه در مبارزه با اسیدیته معده مؤثر است. این گیاه گوارش را بهبود می بخشد. هسته انبه از آنجا که سرشار از فنل و ترکیبات فنولیک است که در واقع به عنوان یک آنتی اکسیدان خوب شناخته شده است که به بهبود گوارش غذا کمک می کند.

بهداشت دندان

پودر شستشوی دندان تهیه شده با استفاده از هسته انبه برای دندان های شما مفید است. به پودر کمی احتیاج دارید، آن را در کف دست خود بکشید، سپس آن را مرطوب کنید و قبل از مسواک زدن آن را به دندان های خود بکشید. این پودر حاوی هسته انبه ، دندان ها را سالم نگه می دارد، از پوسیدگی جلوگیری می کند و سلامت مینای دندان را تضمین می کند.

دیابت

هسته انبه برای کاهش سطح قند خون و در درمان دیابت مهم است. بنابراین برای کسانی که از دیابت رنج می برند بسیار مفید است. این هسته ها به تغییر آنزیم ها در روده و کبد کمک می کنند به طوری که گلوکز کمتری جذب می کنند. به دلیل کاهش جذب گلوکز، قند خون نیز کاهش می یابد. هسته های انبه همچنین به کاهش چربی، وزن بدن و دور کمر نیز کمک می کند.

خواص هسته انبه

محافظت در برابر آکنه

پودر حاصل از هسته انبه به از بین بردن آکنه کمک می کند. هسته های انبه بعد از خشک شدن، به صورت پودر ریز خرد می شوند. این پودر سپس با آب گوجه فرنگی تازه مخلوط می شود. این خمیر را بعد از تهیه روی صورت بمالید و سپس چند دقیقه آن را نگهدارید و به آرامی ماساژ داده و با آب ، صورت خود را بشویید. این ترکیب منافذ پوست را از بین می برد، پوست شما را لایه برداری می کند و همچنین جوش های سرسیاه، آکنه، لکه ها و چین و چروک را نیز درمان می کند. همچنین از قرمزی پوست شما جلوگیری می کند. این خمیر یک اسکراب خفیف است، از این رو می توان روزانه از آن استفاده کرد.

غرغره گلو

پودر هسته انبه در درمان التهاب گلو و سرفه بسیار مؤثر است. از آن به عنوان داروی خانگی دیفتری استفاده می شود. به سادگی چند گرم پودر هسته انبه را در آب ولرم اضافه کنید و از آن برای غرغره استفاده کنید.

درمان التهاب لثه

پودر هسته انبه یا آمچور در درمان بیماری اسکوروی یا التهاب لثه ناشی از کمبود ویتامین ث، بسیار مفید است. این گیاه به مقدار زیادی از ویتامین C غنی شده است. برای تهیه محلول، دو قسمت لیموترش را با یک قسمت آمچور مخلوط کرده و مصرف کنید.

درمان التهاب لثه

درمان اسهال

پودر هسته انبه برای درمان اسهال کاملاً مفید است. هسته های انبه پودر شده که در طول روز حدود 2-3 بار مصرف می شود، در درمان اسهال و اسهال خونی کمک می کند. این پودر را می توان با خشک کردن دانه در آفتاب تهیه کرد. در حدود 1-2 گرم، دوز مناسبی برای هر روز است و برای بهترین نتیجه باید با عسل مصرف شود.

نیش زنبور یا عقرب

خمیر پودر انبه را با آب انبه تازه خام (که هنگام برداشت میوه از بین می رود) را تهیه کرده و بر روی پوست آسیب دیده از نیش زنبور یا عقرب بمالید. این مرهم درد را فورا تسکین می دهد.

چاقی

پودر هسته انبه با بهبود گردش خون و کاهش سطح کلسترول بد، به کاهش وزن و درمان چاقی کمک می کند که در اثر بالا بودن کلسترول در بدن ایجاد می شود. این پودر میزان سوخت و ساز را نیز افزایش می دهد.

هسته انبه

درمان کم خونی

کم خونی یکی از مواردی است که در آن میزان هموگلوبین در خون کاهش پیدا می کند به طوری که تأمین اکسیژن در خون کاهش چشمگیری می یابد. بسیاری از خانم ها از کم خونی رنج می برند. علائم شایع در بیماران مبتلا به کم خونی، لکه در زیر پلک، خستگی و اغلب احساس سرگیجه است. هسته انبه یکی از بهترین گزینه ها برای غلبه بر کم خونی است و مدت هاست که برای درمان کم خونی استفاده می شود.

لب های خشک

روغن هسته انبه یک مرطوب کننده لب 100٪ طبیعی برای آبرسانی و نرم کردن لب های خشک است. قبل از خواب آن را روی لب های خشک خود به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید. این روغن باعث احیای سلول های پوستی، مرطوب کردن و کمک به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست می شود. این روغن همچنین به بهبودی سریع التهاب لب ها نیز کمک می کند.

مرطوب کننده

اگر از خشکی پوست رنج می برید، از روغن هسته انبه استفاده کنید و شگفت زده خواهید شد که چقدر موثر است. این خاصیت یک مزیت برای کسانی است که از مشکلات پوستی رنج می برند. روغن هسته انبه روی پوست خشک بویژه مناطق لطیف مانند پوست اطراف چشم، گونه و… به خوبی اثر می کند. مواد موجود در آن ، ملایم و مرطوب کننده است و به عنوان مانع عمل می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

هسته انبه
کاربردهای سنتی و فواید هسته انبه

روغن آن در درمان اسهال ، دیابت و درد معده استفاده می شود.

هسته انبه هنگام مصرف در دوران قاعدگی به کنترل خونریزی بیش از حد و ترشحات سفید کمک می کند.

روغن هسته انبه که با یک قاشق عسل گرفته شده است به عنوان داروی خانگی برای قاعدگی استفاده می شود.

روغن انبه همچنین در آروماتراپی برای مراقبت از مو و مراقبت از پوست استفاده می شود.

همچنین در تجارت لوازم آرایشی و بهداشتی برای ساخت نرم کننده های مو، کرم صورت، صابون و لوسیون ها استفاده می شود.

استفاده از پودر دانه های انبه خشک شده به عنوان خمیر دندان، لثه ها را تقویت کرده و به درمان علائم پوسیدگی دندان کمک می کند تا بوی بد ناشی از آن را خنثی کند.

هسته انبه قابض است و در اسهال مزمن، کاهش تب، آفرودزیاک استفاده می شود.

گفته می شود که میوه نارس در ناهنجاری های پوستی و هسته آن برای آسم مفید است.

هسته انبه به عنوان یک منعقد کننده توصیف می شود و حاوی مقدار زیادی اسید گالیک است، که در خونریزی قاعدگی و یائسگی بسیار مفید است.

مقداری پودر هسته انبه خشک شده را با آب مصرف نمائید تا منوراژی را درمان کنید.

هسته انبه خرد شده را با روغن مایع مخلوط کنید و روزی دو بار آنرا مصرف کنید تا از خونریزی و سایر اختلالات این چنینی رهایی یابید.

مصرف متوسط هسته انبه می تواند به کاهش خطر مشکلات قلبی و فشار خون بالا کمک کند.

چگونه بخوریم

پودر انبه خشک به تقویت عطر و بوی غذا و طعم دادن به بسیاری از غذاهای خوشمزه، به ویژه میان وعده ها کمک می کند.

روغن هسته انبه
روغن هسته انبه

این روغن از هسته انبه استخراج می شود که مزایای سلامتی زیر را فراهم می کند :

تعادل کلسترول

هسته انبه باعث بهبود گردش خون در بدن می شود که به کاهش کلسترول کمک می کند. افرادی که سطح کلسترول بالایی دارند باید روغن هسته انبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

کاهش

این روغن برای بیماران دیابتی بسیار مفید است زیرا با حفظ سطح انرژی به کاهش قند خون کمک می کند و باعث کند شدن جذب گلوکز در بدن می شود.

حفظ وزن ایده آل

میوه و هسته انبه به مدیریت موثر وزن کمک می کنند. این موارد باعث می شوند که گردش خون و سوخت و ساز بدن افزایش یابد زیرا با ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی غنی شده اند.

روغن هسته انبه
کاربردهای سنتی روغن هسته انبه

در لوسیون ها برای مرطوب کردن و تغذیه پوست استفاده می شود.

از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

باعث کاهش التهاب پوست شده و مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان می کند.

روزانه از این روغن برای جلوگیری از ریزش مو و جلوگیری از ساییدگی مو استفاده کنید.

همچنین باعث می شود موها سیاه، کشیده و براق شوند.

با توجه به محتوای بالای ویتامین D ، A، آنتی اکسیدان، فیتوشیمیایی ها و بتاکاروتن، به طور موقت جوش های سرسیاه و لکه های تیره روی پوست و جوش ها را از بین می برد .

همچنین علائم کشش، زخم و بثورات پوستی مانند آکنه، اگزما و درماتیت را بهبود می بخشد.

این بیماری گزش حشرات را تسکین می دهد و باعث رفع خارش پوست، التهاب و لایه برداری پوست می شود.

این ماده دارای خواص ضد پیری است که باعث از بین بردن چین و چروک ها و خطوط می شود.

شوره سر را از پوست سر برطرف کرده و آن را تغذیه می کند.

خواص روغن هسته انبه
اقدامات احتیاطی روغن هسته انبه

افرادی که به انبه حساسیت دارند باید از مصرف این روغن خودداری کنند.

باید در مقادیر متوسط استفاده شود.

از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید.

قبل از استفاده یک تست روی قسمت کوچکی از پوست انجام دهید.

خانم های باردار و شیرده برای استفاده باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.
منبع: نمناک

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده