بیوگرافی نیما نادری

یک نت ـ نیما نادری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار نیما نادری می‌توان به بازیگری در سریال تعبیر وارونه یک رؤیا، سریال در مسیر زاینده‌رود اشاره کرد.
نیما نادری

یک نت ـ نیما نادری متولد 30 شهریور ماه 1366 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. نیما نادری پسر علیرضا نادری فیلمنامه نویس می باشد. نیما نادری بازیگری را از تئاتر شروع کرده است و نخستین تجربه تلویزیونی اش حضور در مجموعه «در مسیر زاینده رود»به کارگردانی حسن فتحی بود و با بازی در سریال تعبیر وارونه یک رویا بود توانست خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.نیما نادری علاوه‌ بر بازیگری به‌ عنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار نیما نادری در حرفه‌ی نویسنده، فیلم درخونگاه و فیلم سه گانه اورنگ است. به گفته خودش تمرکز اصلی اش روی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه است. البته بازیگری هم برایش اولویت هایی دارد. نوشتن برای نیما نادری در رأس قرار دارد و درک سختی ها در نوشتن و سپس لذت بردن از آن را دوست دارد.

نیما نادری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بیشتر دوست دارد در سینما بازی کند یا تلویزیون این چنین گفت:

برایم هیچ کدام فرقی ندارد. دوست دارم در کاری حضور داشته باشم که در راستای حق باشد و شرافت داشته باشد. هر کاری که فضایی سالم و خوب داشته باشد ، برایم دلپذیر است.استفاده نیما نادری از نام و اعتبار پدرش:

نیما نادری که فرزند علیرضا نادری فیلمنامه نویس است، درباره استفاده از نام و اعتبار پدرش برای حضور در کارها نیز گفت: من بیشتر تلاش کرده ام که از پدرم یاد بگیرم و خودم را زیر بیرق و سایه تمام کسانی می بینم که در فعالیت و کار خود حرفه ای هستند و می توانند به من چیزی آموزش بدهند. من خودم را زیر سایه اکبر رادی و بهرام بیضایی و سایر اساتید می بینم. قطعا پدرم نیز تاثیر زیادی روی من داشته است به خصوص در کارهای نمایشی.برادر نیما نادری:

سینا نادری برادر دوقلوی نیما نادری پس از تحمل یک دوره ی سخت بیماری، در آذرماه سال 92 دار فانی را وداع گفت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده