بایستگی لذت بردن از جوانی و زیبایی!

یک نت ـ در شرایطی که شما نتوانستی ازدواج کنی، اگر رسیدن به این هدف برایت مهم نیست، می توانی تن به هر رابطه ای بدهی و از هر راهی نیازهایت را برآورده کنی اما اگر مهم است باید به دنبال راهکاری باشی که نه تنها مانع شما از رسیدن به هدف نیست بلکه در این مسیر به شما کمک خواهد ک
ازدواج

یک نت ـ من دختری 27 ساله ام که توی شرایط بسیار بدی هستم .مانند خیلی از دختران عزیز جامعه.من  تا کنون خواستگار نداشتم وازدواج نمی تونم بکنم باتوجه به این که شرایط سخت خانوادگی دارم وارتباط چندان خوبی هم با اعضای خانواده نمی تونم داشته باشم ...
چند وقتی هست که دارم به این موضوع فکر می کنم اگه قرار باشه من بشم توی چند سال آینده یه پیر دختر و پراز حسرت ومایه مسخره ی مردم بهتره حداقل با دوستی و رفاقت با یک پسرخوب و جذاب حداقل به نیازهام پاسخ بدم؟
در هر صورت من مجبورم جور دیگه ای به نیاز هام پاسخ بدم ...
می خوام بگم چرا هرچی از خدا می خوام کمک نمی کنه چرا وقتی می دونه دارم به راه کج می رم??

پاسخ مشاور:

سلام

این حرف شما ریشه در این دارد که فکر می کنید ازدواج صرفا به خاطر لذت بردن از جوانی است و اگر شرایط ازدواج در جوانی به هر علتی فراهم نشود شما می توانی از هر طریقی به نیازهای خود پاسخ دهی در حالی که این چنین نیست. با کمی فکر کردن در مورد اینکه اصلا چرا انسان ها خلق شده اند می توانید پاسخ خود را دریافت کنید. انسان ها صرفا برای لذت بردن خلق نشده اند بلکه برای رسیدن به کمال خلق شده اند. لذا عمل کردن به هر آنچه که شما را از رسیدن به هدف اصلیتان باز دارد مخالف عقل است. بنابراین در چنین شرایطی که شما نتوانستی ازدواج کنی، اگر رسیدن به این هدف برایت مهم نیست، می توانی تن به هر رابطه ای بدهی و از هر راهی نیازهایت را برآورده کنی اما اگر مهم است باید به دنبال راهکاری باشی که نه تنها مانع شما از رسیدن به هدف نیست بلکه در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.
البته اینکه گفتید خدا به شما پاسخ مثبت نداده و همه چی علیه شماست هم باید عرض کنم این چیزی نیست که بشود به خدا نسبت داد بلکه هر اتفاقی منشأی در همین دنیا دارد. بله ممکن است علت آن خود شما نباشید و مثلا پدر و مادر شما باشند ولی به هر حال در همین دنیاست. با این حال خداوند متعال در چنین شرایطی برای اینکه حق فردی که نقشی در سرنوشت بد خود ندارد ضایع نشود، یا در همین دنیا پاسخ او را خواهد داد یا در جهان آخرت. لذا اگر ما کلی نگر باشیم بلاها و مصیبت های دنیا را نه تنها بد نمیدانیم بلکه برای تک تک آنها خدا را شکر خواهیم کرد.
با این حال هیچ کدام از اینها دلیل بر این نمیشود که شما برای ازدواج خود تلاشی نکنی بلکه باید در حد امکان راهکارهایی که به ازدواج شما کمک میکند را انجام داده تا در کنار توسل به خدا و اهل بیت بتوانید آینده خوبی داشته باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده