سوپ جو رو چطور درست کنم

یک نت ـسوپ جو قرمز از محبوب ترین سوپ های رستورانی است و تقریبا در تمام رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم که سوپ جو را پیش غذا می دانند این سوپ به خاطر وجود ویتامین ها و مواد معدنی که در آن وجود دارد یک غذای کامل است. این سوپ پر فایده و خوش طعم را می توانید در ایام سرد سال برای خانواده عنوان یک غذای کامل تهیه کنید. به شما اطمینان می دهیم با چند بار پختن سوپ جو قرمز در منزل می توانید با سوپ های خوش رنگ و لعاب موجود در رستوران ها رقابت کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
سوپ جو رو چطور درست کنم

یک نت ـمواد لازم سوپ جو قرمز
پیاز متوسط ۲ عدد
هویج کوچک یا متوسط ۲ عدد
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ نصف یک سینه کامل
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
جو پوست کنده ۱ پیمانه ( لیوان متوسط )
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری سَر پُر
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ جو قرمز
ابتدا جو پوست کنده را در مقداری آب بخیسانید و به مدت حداقل ۶ ساعت کنار بگذارید تا به خوبی خیس بخورد. بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید. حرارت زیر جو باید متعادل باشد. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار باید جو را هم بزنید تا ته نگیرید و به ته قابلمه نچسبد. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند. زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آنرا از روی حرارت کنار بگذارید. در مرحله بعد یکی از پیازها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت بگذارید و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. در صورتی که روغن بیش از اندازه داخل قابلمه بریزید سوپ شما چرب خواهد شد. در ادامه پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید ( می توانید هویج ها را با رنده درشت رنده کنید ) و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید. پس از اینکه هویج و پیاز را کمی تفت دادید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خورد پیاز و هویج برود. سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا نیمپز شود. ( البته باید آبپز کردن سینه مرغ را اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل نشوید ) پس از اینکه سینه مرغ نیمپز شد آنرا به صورت ریش ریش ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید. سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه پیاز و هویج کمی تفت دهید تا سینه مرغ کمی سرخ شود. در مرحله بعد جو را به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریع تر به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود. پس از سرخ شدن رب آنرا با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه پایانی نمک سوپ را اندازه می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در همین مرحله جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم و دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند. می توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ نگه دارید. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می ریزیم و به همراه آبلیمو یا لیمو ترش تازه سرو می کنیم. 

لعاب انداختن سوپ جو
شاید خیلی از دوستان هنگام پخت سوپ جو با این مشکل روبرو شوند که سوپ شان آبکی شود و لعاب کافی را نداشته باشد. برای رفع این مشکل در زمان اضافه کردن جو پوست کنده به قابلمه سوپ مقدار کمی رشته سوپ خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. این فوت کوزه گری باعث می شود سوپ شما لعاب خیلی خوبی بگیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که مقدار خیلی کمی رشته اضافه کنید ، چون اضافه کردن رشته زیاد باعث می شود سوپ شما خیلی سفت و غلیظ شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده