رفتن به محتوای اصلی

نقش پدر و مادر در تربیت فرزند

تاریخ انتشار:
یک نت ـ رفتار پدر و مادر ها با هم در جریان پدر و مادری کردن ، تاثیر چشم گیری بر بچه ها می گذارد .
نقش پدر و مادر در تربیت فرزند

یک نت ـرفتار پدر و مادر ها با هم در جریان پدر و مادری کردن ، تاثیر چشم گیری بر بچه ها می گذارد .

بچه ها با دیدن رابطه پدر و مادر ، راه و رسم کنار آمدن با هم را می فهمند .

طرز تعامل بچه ها با والدین ، با خواهر و برادر و همسالان عمدتا محصول رفتار و روابط پدر و مادرشان است نه حرف های آن ها به همین دلیل است که والدین نقش اساسی را در آینده فرزندان خود ایفا می کنند و همچنین طبق نظر روانشناسان خانواده وجود  فرزندان به هر شکلی بر رابطه زوجین نیز تاثیر می گذارد بر اساس روانشناسی خانواده خانه امن بهترین هدیه ای است که والدین می توانند به بچه ها بدهند و زمانی حاصل می شود که والدین برای هم وقت بگذارند  تا هم ازدواج و رابطه زناشویی تحکیم شود و هم  تاثیرات مثبتی به فرزندان خود بگذارند . طبق نظر بهترین روانشناس خانواده کمک کردن به فرزندان در جهت احترام به حریم خصوصی والدین مهم می باشد و فرزندان باید این را قبول کنند که پدر و مادرشان  باید فرصتی برای با هم بودن داشته باشند .

به طور کلییادگیری روش های صحیح تربیت کودکان و تشخیص و درمان مشکلات کودکان و یادگیری اصول لازم در ایجاد تعادل برای گذراندن وقت با افراد خانواده می تواند اثرات مثبتی را در خانواده به همراه داشته باشد .

همچنین از آنجایی که فرزندان در دوران نوجوانی با تغییرات بسیاری رو به رو هستند و دوران حساسی به حساب می آید و رابطه بین نوجوان و والدین در این دوران نقش مهمی را ایفا میکند از این رو به دست آوردن دانش و آگاهی برای خانواده مناسب خواهد بود .

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا