33 سالمه و هنوز ازدواج نکردم آيا سحر و جادو شدم؟

یک نت ـ سی و سه سالمه و هنوز ازدواج نکردم، آيا سحر و جادو شدم؟ چه دعايي بخوانم که بتونم زودتر ازدواج کنم؟
سحر و جادو ازدواج

یک نت ـ  33 سالمه و هنوز ازدواج نکردم، آيا سحر و جادو شدم؟ چه دعايي بخوانم که بتونم زودتر ازدواج کنم؟

پاسخ:

به طور كلي بايد دقت كنيد كه سن ازدواج واقعا در كشور بالا رفته است. از سوي ديگر برخي به دليل نگراني مجرد ماندن بدون مطالعه و مشاوره و تحقيق زود همسرگزيني مي كنند و از چاله مجردي به چاه عميق و تنگ و تاريك مشاجرات و اختلافات شديد زناشويي مي افتند. بنابراين از فرصتي كه داريد ابتدا با وقت كتاب هايي درباره ازدواج مطالعه كنيد و شرايط خود را با مشاوره حضوري و يا حداقل تلفني بررسي كنيد كه اگر كاهلي يا علت فراهم نشدن شرايط ازدواج از سوي شما بوده رفع شود. بزرگان براي فراهم شدن شرايط ازدواج در كنار خوش مشرب بودن، فعال و با نشاط بودن، داشتن روابط اجتماعي خوب، هنرهاي زنانگي براي خانم ها، توصيه هايي چون توسل (زيارت عاشورا و حديث كسا)، صدقه دادن به نيازمندان متعدد، نماز جعفر طيار و حرز امام جواد را توصيه مي كنند.

نكته:
1- برخي از دختران بدون دقت به عواقب كار براي اين كه زود به سر و سامان برسند با جلوه گري و دوستي خود را در دام مي اندازند. ممكن است فردي با اين كار زودتر ازدواج كند ولي زود ازدواج كردن هرگز به معناي رضايت داشتن زناشويي هم نخواهد بود

2- ما معمولا در سختي ها به دليل نگراني از اسناد دادن ضعف ها به خود و راحت طلبي به طور ناهشيار دنبال خرافات يا علل متافيزيكي مي گرديم. البته سحر به طور كلي رد نمي شود ولي خيلي خيلي نادر است و اگر هم باشد توصيه هاي ديني بيان شده آن را دفع مي كند و جاي نگراني نيست.

براي مطالعه بيشتر
- مقاله خواستگاران برچسبي، خواستگاران مگسي، محمدحسين قديري
- كتاب دانستي هاي ازدواج سالم، رامين تبرائي و همكاران

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده