انشا در مورد ماه رمضان

رمضان,انشا,انشا در مورد ماه رمضان با مقدمه و نتیجه,انشا در مورد ماه رمضان پایه هشتم,انشا در مورد ماه رمضان کودکانه,انشا کوتاه درباره ماه مبارک رمضان,مقدمه انشا ماه رمضان,انشای زیبای ماه رمضان,انشا درباره ماه رمضان کلاس سوم,انشا توصیف ماه رمضان,انشا در مورد افطار,انشا درباره ی ماه رمضان برای کلاس سوم,مطلب در مورد ماه رمضان,انشا در مورد ماه اسمان
انشا رمضان
ماه رمضان
ماه رمضان

 https://www.yeknet.ir/sites/default/files/media/image/bnr-mh-rmdn-1400.jpg

 یک نت ـ انشا در مورد ماه رمضان

 انشا در مورد فضیلت ماه رمضان

 مناسب کودکان

با شروع ماه مبارک رمضان همه ی مسلمانانی که به سن تکلیف رسیده اند و مریض نیستند باید روزه بگیرند.

آن ها هر روز قبل از اذان صبح از خواب بیدار شده و سحری می خورند و بعد از اذان مغرب افطار می کنند.

در ماه رمضان همه سعی می کنند از گناه دوری کنند و کار های خوب انجام دهند تا گناهان شان بخشیده شود.

ما هم می توانیم با کار های خوبی که انجام می دهیم از ثواب این ماه بهره منده شویم، مثلا می توانیم در کار ها به مادر خود کمک کنیم یا حتی کم تر شلوغ کنیم تا آن ها مجبور نباشند از دست ما حرص بخورند.

همچنین می توانیم روز هایی از ماه رمضان را همراه بزرگ ترها روزه باشیم، اما چون نمی توانیم کل روز را گرسنه بمانیم پس روزه ی کله گنجشکی می گیریم، یعنی فقط نصف روز را روزه هستیم.

یکی دیگر از کار هایی که می توانیم انجام دهیم این است که نماز خواندن را همراه با بزرگ تر ها تمرین کنیم تا آن را خوب یاد بگیریم و همیشه نماز خود را درست و به موقع بخوانیم.

در این ماه بیش تر فامیل، ما را افطاری دعوت می کنند یا مادرم آن ها را برای افطاری به خانه ی ما دعوت می کند و غذا های خیلی خوشمزه ای برای سفره ی افطار می پزد.

ماه رمضان باعث می شود یاد بگیریم که به فکر فقرا و کسانی که شرایط سختی دارند باشیم و به آن ها کمک کنیم.

من ماه رمضان را دوست دارم چون فکر می کنم در این ماه همه با هم مهربان تر شده اند و سعی می کنند به یکدیگر کمک کنند.
مناسب نوجوانان

ماه مبارک رمضان ماه روزه داری و بندگی خداوند است، شب های قدر که شب های نزول قرآن است در این ماه قرار دارد و همین موضوع اهمیت ماه مبارک رمضان را چند برابر کرده است.

روز ها و شب های این ماه عزیز از بهترین اوقات عمر انسان است که انسان باید قدر آن ها را بداند و نهایت استفاده را از این روز ها و شب ها ببرد.

در ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی گشوده می شود و هیچ بنده ای نیست که نا امید و دست خالی از درگاه الهی باز گردد. در واقع این ماه فرصتی است که ما از گناهانی که انجام داده ایم توبه کرده و راه درست را برای زندگی انتخاب کنیم.

روزه داری در روز های ماه رمضان باعث می شود تا درک بیش تری از شرایط دیگران داشته باشیم و در حد توان خود به کسانی که محتاج هستند کمک کنیم.

وظیفه ی هر مسلمانی است که در ماه رمضان علاوه بر روزه گرفتن، آداب آن را نیز یاد گرفته باشد و آن ها را رعایت کند، زیرا روزه داری تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه تمام اعضای بدن فرد روزه دار باید روزه باشد.

برای مثال غیبت کردن، خبر چینی و دروغ چند نمونه از مواردی هستند که روزه را باطل می کنند و باید از انجام دادن آن ها بپرهیزیم.

همچین انجام دادن برخی از کار ها مثل صدقه دادن، دانش اندوزی، خواندن قرآن و صلوات فرستادن و اعتکاف و عبادت در این ماه بسیار سفارش شده است و ثواب بیش تری نسبت به ماه های دیگر سال دارد.

با وجود این که روزه گرفتن واجب است و بسیار سفارش شده اما اگر روزه گرفتن برای شخصی ضرر داشته باشد و یا آن شخص مریض باشد روزه بر او واجب نیست.

در ماه رمضان همه تلاش می کنیم تا از گناهان دوری کنیم و به خداوند نزدیک تر شویم، به فکر یک دیگر باشیم و به نیکی با هم رفتار کنیم.
انشای ادبی درباره ماه رمضان

رمضان ماه ضیافت عشق است.

خداوند رحمان در این ماه سفره ای به وسعت تمام آسمان ها و زمین می گستراند و بندگانش را به سوی خود فرا می خواند، و آنان که از عشق الهی سر شار هستند دعوت او را لبیک می گویند و بر سر سفره اش می نشینند، این بندگان، مهمان خدا هستند و برای آن ها هیچ لذتی بالاتر از این نیست که با معبود خویش هم نشین باشند.

رمضان ماه جدا شدن از منیّت است، و پرورش تفکر یست که دیگران، چه دوست و چه غریبه را مقدم بر خود بدانی و از حال آنان آگاه باشی.

این ماه، ماه رهایی از زمین و آسمانی شدن را به آدمی می آموزد.

مخلوقی که غرق در روزمره های زندگی ست و سرگردان شده و به دنبال گمشده اش می گردد، در سحر ها و افطار ها به درگاه معبود می رود و از او می خواهد که حال پریشانش را تسکین باشد، و گمشده اش که همانا خود معبود است را به او بر گرداند.

روزه داران ماه رمضان از معبود می خواهند که قلب شان از وسوسه های شیطانی نجات یابد و تقرب خدا نصیب شان شود، آن ها می خواهند به واسطه ی روزه، آن چه را نمی دیدند را ببینند و آن چه را نمی شنیدند را بشنوند.

جسم و روح این افراد همه تسبیح خدای را می گویند، نفس کشیدن شان نیز عبادت است و ملائکه بر آنان درود و رحمت می فرستند.

طاعت و عبادت ما باید زینت بخش این ماه باشد و از او که رحمان و رحیم است می خواهیم که ما را یاری کند تا در آن چه که باید انجام دهیم سستی نکنیم.

بیشتر بخوانید:

احکام رمضان

دعای تمام روز های ماه رمضان

اس ام اس رمضان

کد آهنگ پیشواز ماه رمضان همراه اول

کد آهنگ پیشواز ماه رمضان ایرانسل

کد آهنگ پیشواز ماه رمضان رایتل

آشپزی رمضان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده