رنگ سبز پرچم ایران نشانه چیست

یک نت ـ در پرچم ایران رنگ سبز پرچم، نشانه آبادانی است، و منعکس کننده آرمان‌های ملت بزرگ ایران برای داشتن کشوری آباد و توسعه یافته است. همچنین این رنگ نشانه دین مبین اسلام که دین ۹۹% مردم ایران است، می‌باشد.
پرچم ایران

یک نت ـ رنگ های پرچم ایران نشانه چیست؟

پرچم جمهوری اسلامی ایران دارای سه رنگ (سبز، سفید، قرمز) است که در وسط آن کلمه مقدس “الله“نقش یافته و در اطرافش نیز شعار مقدس “الله اکبر“ زینت بخش آن است.

در پرچم ایران رنگ سبز پرچم، نشانه آبادانی است، و منعکس کننده آرمان‌های ملت بزرگ ایران برای داشتن کشوری آباد و توسعه یافته است. همچنین این رنگ نشانه دین مبین اسلام که دین ۹۹% مردم ایران است، می‌باشد.

همچنین رنگ سفید پرچم، بیانگر صلح طلبی ملت بزرگ ایران است، ملت مسلمان ایران تحت تاثیر تعلیمات دین مبین اسلام، صلح و آرامش را برای تمام همنوعان خود می‌خواهد.

رنگ قرمز هم در پرچم ایران، نشانه صلابت و پایداری ملت مسلمان ایران در برابر تجاوزکاران و ستمکاران است، ملت مسلمان ایران همچنانکه در عمل نیز نشان داده است در دفاع از حقوق مرز وبوم و اعتقادات خویش تا پای جان می‌ایستد.

از سویی کلمه الله در میان پرچم و شعار الله اکبر نیز منعکس کننده هویت و آرمان‌های ملت ایران است که در سایه این نام‌های مقدس و دین مبین اسلام تجلی می‌یابد.

 تعداد الله اکبر  اطراف نقشه ایران نیز ۲۲ عدد به نشانه پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن است.
 
گفتنی است، در سال ۱۳۳۴، نخستین پرچم سامان‌یافته ایران پس از مشروطه با ذکر شکل، رنگ و اندازه دوخته شد. در این پرچم سه رنگ سبز در بالا، سفید در میانه و سرخ در پایین قرار داشت و در قسمت سفید نقش شیر و خورشید با رنگ قهوه‌ای نگاشته شده بود. شیر در کف دست چپ شمشیری داشت، سرش به سمت راست و دم آن بالا بود. خورشید نیز چشم و ابرو داشته و در پیرامون آن پرتوهایی دیده می‌شده است؛ پرچمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پرچم کنونی تغییر یافت.

بیشتر بخوانید:

وام یک میلیونی کی واریز میشود

نظر مراجع در مورد روزه امسال شیوع دوران کرونا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده