همسرم وقتي به خانه مي آيد بلافاصله تلويزيون روشن ميکند

یک نت ـ همسرم وقتي به خانه مي آيد بلافاصله تلويزيون روشن مي کند يا به سراغ گوشي موبايل خود مي رود و زمان کمي را به حرف زدن با من يا دخترم صرف مي کند.
تلويزيون

یک نت ـ همسرم وقتي به خانه مي آيد بلافاصله تلويزيون روشن مي کند يا به سراغ گوشي موبايل خود مي رود و زمان کمي را به حرف زدن با من يا دخترم صرف مي کند.چکار کنم تا او زماني که در منزل است بيشتر با سرگرم باشد؟

پاسخ:

پذيرش بي قيد و شرط همسر، يك شرط اساسي روابط عاشقانه است.

 رعايت خواسته‌ها‌ي همسر و توجه به نگراني‌ها‌ي او، براي ايجاد روابط بهتر ضرورت دارد. با آنكه بعضي‌ها طبيعتاً حساس‌تر از ديگران هستند، ولی حساسيت ويژگي‌اي پرورش دادني است. اگر همسرتان نسبت به بعضي از رفتارها حساسيت بيش از اندازه نشان مي‌دهد، مي‌توانيد از اين رفتارها دوري كنيد. مي‌توانيد با ملايمت با همسر خود صحبت كنيد و از نگراني‌ها و خواسته‌ها‌ي او آگاه شويد. در برخورد با واكنش‌ها‌ي بي‌تناسب همسرتان خونسردي خود را حفظ كنيد.

 علاقه نشان دادن به مسائل همسر، از اهميت زيادي برخوردار است. مي‌توانيد به سخنان همسرتان با علاقه گوش دهيد و نشان دهيد كه او را درك مي‌كنيد. به مسائلي كه همسرتان مطرح مي‌كند، از دريچة چشم او بنگريد و احساسش را درك كنيد.

 دوستي و رفتار دوستانه با همسر، از جمله عوامل تعيين كنندة كيفيت زندگي زناشويي است. ا

  مصاحبت و با هم بودن يكي از سرمايه‌ها‌ي ازدواج‌ها‌ي موفق و عشق‌ها‌ي بالغانه است كه اشخاص مي‌توانند به سادگي و صرفاً با برنامه‌ريزي به آن دست يابند.

 با عشق و علاقه در چشمان او بنگريد. زماني كه همسرتان با شما صحبت مي كند، مستقيم به چشمان او نگاه كنيد. نه تنها اين كار نشانگر اين است كه شما به آنچه او مي گويد علاقه منديد، بلكه چيزي در نگاه كردن در چشمان او وجود دارد كه به شما والايي خواهد داد.

 وقتی عذر شرعی در کار نیست، در پاسخگویی به نیازهای جنسی شوهرتان دریغ نکنید و بهانه نیاورید. یکی از مهمترین عوامل استحکام روابط زناشویی همین مسائل جنسی (سکس با همسر) است. پس به آن توجه ویژه داشته باشید تا معجزه آن را در زندگی زناشویی تان ببینید.

 از او حمايت كنيد. به ديگران اجازه ندهيد به همسرتان بي احترامي كنند.

 در برابر ديگران او را مورد انتقاد قرار ندهيد. اگر حس مي كنيد همسرتان نياز به كمي انتقاد سازنده دارد، به هيچ وجه آن را مطرح نكنيد مگر خصوصي و با لحني دوستانه؛ مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پايين آمدن عزت نفس و جريحه دار شدن احساسات مي گردد.

بیشتر بخوانید:

خانمی هستم ۵۰ ساله سه تا خواستگار دارم

خانواده دختره ماهواره داره

خواستگار خوبی دارم ولی پدرم مخالفه

 در مقابل ديگران با او مخالفت نكنيد.

عكس او را در صفحه كامپيوتر و يا موبايل خود قرار دهيد. با اين كار ، اجازه دهيد او بداند كه مردي خوش تيپ است.

در برابر ديگران به او افتخار كنيد. مردها به طور ذاتي روي بالا بردن خود حساب مي كنند. گاهي اوقات به منظور دلگرمي دادن به او بگذاريد تعريف هاي شما را در مورد رفتارها و كردارهاي خوبش بشنود.

درباره آينده گفت وگو كنيد. آينده خيلي هم از آنچه كه به نظر مي رسد دور نيست. درباره جاهايي كه دوست داريد وقتي چند سال از ازدواجتان گذشت برويد، با هم حرف بزنيد و سعي كنيد تا آن روياها به واقعيت تبديل شوند.

خوراكي هاي مورد علاقه او را تهيه كنيد.

 با هم بخنديد. دوران بزرگسالي خود را براي لحظاتي فراموش كنيد و با هم كارهاي بچه گانه و شادي آور انجام دهيد. همچنين، اگر كار اشتباهي انجام شد، سعي كنيد با شوخي و خنده از آن بگذريد. اين كار سبب كاهش استرس در آن شرايط خواهد شد.

 به خانواده شوهرتان احترام بگذارید. احترام به خانواده اش یعنی احترام به شوهرتان و تاریخ زندگی اش.

 همانگونه که دوست دارید شوهرتان از اشتباهات شما بگذرد شما نیز از اشتباهاتش بگذرید.

 توقعات بي جا نداشته باشید؛ زندگي زناشويي ميدان مشترك كمال زن و مرد محسوب مي شود. بنابراين براي داشتن آرامش و رضايت از زندگي، بايد ميزان خواسته ها و انتظارات زن و مرد از هم متناسب با قدرت و توان طرف مقابل باشد. در غير اين صورت فشار هاي رواني بر زندگي حاكم مي شود و روابط خانوادگي دچار اختلال مي گردد.

 انتظار نداشته باشيد آنچه در ذهنتان مي گذرد را بخواند. اگر موضوعي هست كه مي خواهيد همسرتان بداند، به او بگوييد، از او انتظار نداشته باشيد كه از افكار و احتياجاتتان باخبر باشد؛ اين موجب اعتماد او به شما و افزايش علاقه بين شما مي شود.

عاشقانه او را صدا بزنيد و براي او پيامك هاي عاشقانه بفرستيد.

بیشتر بخوانید:

خانواده شوهرم خیلی اذیتمان می‌کنند.

شوهرم دست بزن داره خسته شدم دیگه

مادرشوهرم در تربیت فرزندم زیاد دخالت میکنه

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده