فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش

یک نت ـ گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش، یک روش قدیمی و ساده برای داشتن خوابی عمیق و باکیفیت است. این شیوه بخصوص برای افرادی که از بیخوابی و بد خوابی رنج می برند فوق العاده است.
سیر

یک نت ـ به گزارش تبیان، سیر یک ماده غذایی قدیمی و آبا و اجدادی است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذاها استفاده می شود و یکی از ترکیبات اصلی داروهای تجویز شده در طب سنتی است. این ماده غذایی هم خانواده پیاز بودن و با وجود اینکه بوی کمابیش نامطلوبی دارد اما یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در سرتاسر جهان است.

 

در دوران باستان سیر به عنوان یک چاشنی و طعم دهنده درتهیه غذاها استفاده می شود و همچنین از آن برای درمان بیماری ها و دور کردن جن و پری استفاده می کردند. اگرچه مورد آخر امروزه به تاریخ پیوسته و خرافات محسوب میشود اما در هر عصری از سیر برای از بین بردن انرژی های منفی و رسیدن به سلامتی بهره جسته اند. در این مطلب در خصوص خواص اصلی سیر و یک درمان جالب این ماده غذایی برای افرادی که دچار بیخوابی هستند صحبت می کنیم.

 

ارزش غذایی سیر

شاید جالب باشد بدانید که سیر یک ماده غذایی پرکالری است. به این ترتیب که کالری هر 100 گرم از آن می تواند تا 100 کیلوکالری برسد. با این حال از آنجایی که مردم میزان بسیار کمی از این ماده غذایی مفید را مصرف می کنند معمولا مشکلی در ایجاد اضافه وزن ایجاد نمی کند. علاوه بر این، سیر حاوی کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین ها است که راندمان جسمی و روحی را بالا می برند. سیر همچنین دارای ویتامین های گروه B و مواد معدنی ضروری مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم هست. با این حال خاصیت اصلی این ماده غذایی را به میزان بالای ترکیبات گوگردی آن مانند آلیسین نسبت می دهند.

 

خواص اصلی سیر

سیر به دلیل خواصی که دارد عنوان یکی از بهترین مواد غذایی در رژیم غذایی را به خود اختصاص داده است.این ماده غذایی یکی از مکمل های خوب برای تسکین و در مان انواع بیماری ها، اختلالات متابولیکی و مشکلات دستگاه تنفسی محسوب می شود.در واقع سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضدالتهابی است در نتیجه یکی از بهترین ها برای سلامت قلب و عروق می باشد.

 

مصرف منظم سیر باعث افزایش نرمی و انعطاف پذیری رگها می شود، مازاد چربی خون را دفع کرده و فشار خون را تنظیم می کند. این ماده غذایی جریان خون به سمت سلولهای بدن را بهبود داده و به پیشگیری از پیری زودهنگام کمک می کند. سیر خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی دارد تاجایی که حتی به میزان آنتی بیوتیک ها موثر عمل می کند. این ماده غذایی ادرارآور طبیعی است که با احتباس آب در بدن و التهاب بافت ها مقابله می کند. علاوه براین متخصصان به این نتیجه رسیده اند وزن افرادی که به طور منظم سیر مصرف می کنند کمتر از افرادی است که سیر نمی خورند.

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالشت

 

گذاشتن یک حبه سیر زیر بالشت یک روش قدیمی و ساده برای داشتن خوابی عمیق و باکیفیت است. این شیوه بخصوص برای افرادی که از بیخوابی و بد خوابی رنج می برند فوق العاده است. ترکیبات گوگردی سیر در بوی آن نیز وجود دارد و مانند یک ماده آرامبخش عمل می کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود می دهد. زینک موجود در این ماده غذایی نیز باعث ایجاد احساس آرامش می شود.

 

با وجود اینکه شاید در شبهای اول از بوی سیر اذیت شوید اما به مرور به این بو عادت می کنید. اگر بیخوابی دارید این روش طبیعی و ساده را امتحان کنید. چون مشاهده خواهید کرد که صبح با بدنی پرانرژی از خواب بیدار می شوید و تمام روز را با انرژی بیشتری سپری می کنید. برای افزایش نتیجه همچنین می توانید به طور ناشتا سیر مصرف کنید.می توانید این سیر را به تنهایی یا با لیموترش مصرف کنید.

 

داروی خواب آور طبیعی با سیر

اگر از بی خوابی در عذاب هستید علاوه بر گذاشتن سیر زیر بالشت تان می توانید یک داروی طبیعی خواب نیز با سیر تهیه کنید. این نوشیدنی طبیعی خواص آرامبخشی دارد و شما را به خواب راحتی فرو می برد.

 

مواد لازم

شیر 1 لیوان (200 میلی لیتر)

سیر خوبیده شده 1 حبه

عسل 1 قاشق

 

روش تهیه و مصرف

شیر را در شیرجوش بریزید و سیر له شده را اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه بجوشانید. بعد از این مدت زمان بگذارید نوشیدنی استراحت کرده و در نهایت عسل را افزوده و میل کنید. بهترین کار این است که این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از خواب میل کنید تا اثر کند.

 

نتیجه گیری

در نهایت باید بدانید که سیر علاوه بر اینکه یک چاشنی پرطرفدار است یک ماده موثر برای حفظ سلامتی و برطرف کننده مشکلات خواب نیز می باشد. میزان بالای ترکیبات گوگردی به اضافه زینک موجود در آن احساس آرامش ایجاد کرده و کیفیت خواب را بالا می برد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده