وقتی رآکتور‌های هسته‌ای کره زمین منفجر شود

یک نت ـ محققان انگلیسی در گزارشی به بررسی وقایع پس از انفجار احتمالی همزمان همه نیروگاه‌های هسته‌ای موجود در جهان پرداختند.
رآکتور‌های هسته‌ای

یک نت ـ به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اگر تمام نیروگاه های هسته ای جهان به طور همزمان منفجر شوند، کره زمین در 156 سال آینده مکانی غیرقابل سکونت خواهد بود. محققان انگلیسی هشدار دادند این انفجار هسته ای بزرگ موجب آلوده شدن خاک و جو زمین با ایزوتوپ پرتوزا «سزیم 137» خواهد شد.

محققان دانشگاه «لستر» انگلیس مقاله ای را تحت عنوان «پایان هسته ای جهان» منتشر کردند. این محققان با گردآوری داده هایی در خصوص فجایع هسته ای «چرنوبیل» در اوکراین و «فوکوشیما» در ژاپن، محاسبه کردند در صورت انفجار نیروگاه های هسته ای جهان چه میزان مواد رادیواکتیو در جو زمین آزاد خواهد شد. آنها همچنین برآورد کردند در پی انفجار همزمان همه رآکتورهای هسته ای، کره زمین تا چند سال پس از این فاجعه غیرقابل سکونت باقی خواهد ماند.

محققان با اشاره به انتشار ایزوتوپ های مخرب و پرتوزا ید-131، سزیم-134 و سزیم-137 در چنین واقعه ای اعلام کردند در صورت وقوع چنین حادثه ای، سطح پرتوهای ناشی از مواد رادیواکتیو تا 156 سال پس از انفجار هسته ای در کره زمین باقی خواهند ماند.

این محققان همچنین  تاکید کردند تاکنون چنین برآوردی از شدت وقوع چنین فاجعه ای در کره زمین محاسبه نشده بود. با این حال آنها اعلام کردند در حال حاضر مکانیزم های کافی برای حفاظت از نیروگاه های هسته ای جهان به منظور جلوگیری از وقوع چنین فاجعه ای وجود دارد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده