هرگز این غذا‌ها را باهم نخورید

یک نت ـ کارشناس طب سنتی با برشمردن انواع غذا‌هایی که خوردنشان با هم ممنوع است، گفت: صرف ماست و ترب، شیر برنج و آرد گندم باعث قولنج و بروز نفخ، مصرف خربزه و عسل باعث سنکوب شدن و دیگر امراض می‌شود.
غذا

یک نت ـ به گزارش میزان، سید جواد علوی کارشناس طب سنتی، درباره غذاهایی که خوردنشان با هم ممنوع است، اظهار داشت: مصرف لبنیات با گوشت سفید (مرغ ، ماهی و...) مصرف تخم مرغ و ماهی به دلیل اختلاف در مزاج انسان‌ها، احتمال بروز بیماری‌هایی مانند جزام (خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی می‌شود.

 

به گفته وی مصرف سرکه و حلیم، مصرف لبنیات و ترشیجات باعث انجماد شیر در معده می‌شود، مصرف پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس یا سرکه و ماش و سرکه و ماست، باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.

 

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: مصرف ماست و ترب، شیر برنج و سویق (آردگندم) که باعث قولنج و بروز نفخ در بدن می‌شود. مصرف انار و حلیم (هریسه) که باعث گرفتگی در مویرگ‌ها می‌شود. مصرف خربزه و عسل که باعث سنکوب شدن و سایر امراض می‌شود.

 

علوی عنوان کرد: مصرف خربزه و موز یا خربزه و انبه نیز مناسب نیست، مصرف کله گوسفند و انگور به علت تشدید لزوجیت و بلغمیت (مزاج سرد و تر) ممنوع است و خوردن اغذیه گرم و سرد با هم، و همچنین خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند و در نهایت خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند و همچنین خوردن غذاهای نفخ آور به همراه اغذیه نفخ آور ممنوع است.

 

خوردن غذاهایی که بعد از غذاهای قبلی ممنوع است

 

وی گفت: خوردن سرکه بعد از برنج غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف (ماهی، شیر و هندوانه) و سنگین به ترتیب بر روی غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف و سنگین خورده شده مناسب نیست.

 

این کارشناس طب سنتی، با بیان اینکه آشامیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم یا بعد از استحمام مفید نیست، افزود: آشامیدن آب سرد بعد از خوردن میوه‌ها به خصوص میوه‌های سرد، از جمله خربزه و هندوانه باعث تولید سم در بدن می‌شود.

 

 

 

علوی افزود: آشامیدن آب گرم بعد از غذای شور، آشامیدن آب سرد هنگامی که معده خالی باشد مثلاً ناشتا، خوردن ترشی بعد از شیرینی، آشامیدن آب سرد بعد از ورزش و ریاضت و حرکات سنگین، خوردن خربزه و هندوانه بر روی آب گوشت و گوشت‌ها باعث سنگینی و بروز امراض متعدد می‌شود.

 

وی تاکید کرد: آشامیدن آب سرد و بلافاصله خوابیدن، آشامیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا به خصوص در سرد مزاج‌ها، آشامیدن آب در هنگام غذا خوردن، آشامیدن آب سرد بدون توقف احتمال آن را دارد که امراض متعددی رخ دهد، از آن جمله اگر سردی آن به قلب برسد به علت انطفاع حرارت غریزی احتمال سکته خواهد بود.

 

همچنین، اگر به کبد برسد موجب بیماری استثقاء خواهد بود. اگر سردی آن به مغز برسد موجب استرخاء و سستی اعضا (ام اس) خواهد بود. و همچنین اگر سردی آن به آلات تنفس و صوتی برسد باعث اختلال در عملکرد اعضای مذکور خواهد شد.

 

این کارشناس طب سنتی تاکید کرد: آشامیدن آب بعد از خوردن غذاهای ترش، شیرین و مصرف آب بعد از خوردن ادویه، اسهال آور است.

 

همچنین، آشامیدن آب سرد بعد از غذا و بعد از شیرینی‌ها باعث آسیب رساندن به دندان‌ها و افتادن زودرس آنها می‌شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده