جواب حمله آمریکا به کره شمالی چه خواهد بود

یک نت ـ رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد، اقدام نظامی تمام‌عیار در شبه‌جزیره کره باعث کشته شدن ده‌ها هزار آمریکایی ساکن کره‌جنوبی می‌شود.
کره شمالی

یک نت ـ به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه امروز (سه شنبه) گفت، آمریکایی‌ها کاملاً می‌دانند که حمله احتمالی علیه کره‌شمالی تبعات و تلفات زیادی را برای ۲۵۰ هزار آمریکایی ساکن کره‌جنوبی در بر خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد، در صورتی که حمله بزرگ نظامی در شبه‌جزیره کره صورت بگیرد، ده‌ها هزار تن از شهروندان آمریکایی ساکن کره‌جنوبی کشته خواهند شد. چنین پیامدی با چنین تلفاتی قابل قبول نیست.

 

این مقام امنیتی روسیه همچنین تاکید کرد که توپخانه‌های کره‌شمالی و سایت‌های پرتاب راکتی مستقر در ۵۰ کیلومتری سئول است و برای ۱۰ میلیون تن سکنه این شهر خطر محسوب می‌شود. امروز واشنگتن مسئولیت ایجاد دور باطل تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را برعهده دارد. آمریکا اظهارنظرهای تحریک‌آمیزی را علیه کره‌شمالی و رهبری این کشور مطرح می‌کند و رزمایش‌های دریایی و هوایی را با کره جنوبی انجام می‌دهد و پیونگ یانگ نیز در واکنش، دست به پرتاب‌های موشکی بالستیک می‌زند.

 

این مقام ارشد امنیتی روسیه در ادامه گفت، این چرخه باطل را می‌توان تنها با ابزار دیپلماتیک و سیاسی از میان برداشت. مسکو و پکن هم‌اکنون به دنبال نقشه‌راه‌ جامعی هستند که شامل متوقف شدن برنامه‌های اتمی و موشکی کره‌شمالی و متوقف شدن رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا در شبه‌جزیره کره است.

 

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که اگر آمریکا و کره‌شمالی بخواهند و لازم باشد،‌ روسیه ممکن است نقش میانجی‌گر را میان دو طرف ایفا کند.

 

وی ادامه داد:‌ ما درباره آمادگی روسیه در صورت نیاز و درخواست آمریکا و کره شمالی صحبت می‌کنیم. ممکن نیست این امر تنها بر اساس خواسته خود و بدون آنکه طرف‌های درگیر ضروری بدانند، صورت گیرد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده