پاسخ روحانی به دانشجویان فداکار

یک نت ـ رییس‌ جمهوردر پیامی به آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران گفت: حضور پرشور و مؤثر جوانان دانشجو در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های به یادماندنی حماسه ایثار و رشادت را در برابر هجوم همه جانبه دشمن رقم زد و امروز نیز جوانان و دانشجویان با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه در عرصه‌های گوناگون اجتماعی جلوه‌های ماندگار دیگری از ایثار و فداکاری را به نمایش می‌گذارند.
روحانی

یک نت ـ به گزارش ایسنا، متن پیام رییس جمهور به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 فداکاری و ایثار، فضیلت اخلاقی متعالی و والاترین صفت انسانی و ارزشی دینی است که رشد معرفت انسان را نمایان می‌سازد. قرآن کریم ایثار و فداکاری را چه خوش تعریف می‌کند که می‌فرماید: «لا یَجِدُونَ فی صُدُورِهِمْ حاجَهً مِمَّا أُوتُوا وَ یُؤْثِرُونَ عَلی أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَهٌ» ایثار و فداکاری خصلت ابرار و برگزیدگان الهی است و نیکوترین احسان و اعلی مرتبه ایمان شمرده شده است.

 

جوانان این مرز و بوم همواره جلوه‌های ماندگاری از ایثار و فداکاری را به تصویر کشیده‌اند. حضور پرشور و مؤثر جوانان دانشجو در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های به یادماندنی حماسه ایثار و رشادت را در برابر هجوم همه جانبه دشمن رقم زد و امروز نیز جوانان و دانشجویان با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، از جمله دفاع از جان مسلمان‌ها، ارایه خدمات پیشگیرانه؛ سوانح، حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی، امور خیریه، سلامت و توانبخشی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور، حفاظت از محیط زیست، به ویژه تأمین نیازهای حیاتی بیماران از طریق اهدای عضو، جلوه‌های ماندگار دیگری از ایثار و فداکاری را به نمایش می‌گذارند.

 

بسط ارزش‌ها و معرفی الگوهای عملی و برجسته نمودن شاخصه‌های ایثار و فداکاری بی‌تردید از مهم‌ترین راه‌های ترویج این ارزش والای اخلاقی در سطح جامعه است و دانشجویان و جوانان در این زمینه نقشی ویژه ایفا می‌کنند و هر اقدامی جهت حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و فداکاری، بس ارزنده و شایسته است.

 

در همین مسیر، برپایی آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان برای ترویج مفهوم والای فداکاری و ایثار به مثابه ارزشی جهانی که موجب همدلی و همگرایی در جهان پرآشوب امروز می‌شود، تلاشی شایسته تقدیر است و گامی تأثیرگذار در راه اعتلای سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت بزرگ ایران است.

 

اینجانب از جهاد دانشگاهی، حامیان، برگزیدگان و تمامی شرکت‌کنندگان این رویداد فرهنگی – دانشجویی صمیمانه سپاسگزاری کرده، امیدوارم با بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های هدایت‌گر قرآن کریم و انوار معنوی سیره پیامبر و ائمه اطهار و تداوم و ارتقاء سطح کیفی این‌گونه اقدامات ارزشمند فرهنگی، بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی همه جانبه ایران اسلامی باشیم.

 

عزت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه ایزدمنان مسألت می‌دارم.

 

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده