(تصاویر) داعشی‌های انگلیسی به هلاکت رسیده

یک نت ـ منابع اطلاعاتی انگلیس بر این باورند که از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون، بیش از ۱۰۰ تن از شهروندان این کشور در کنار تروریست‌های داعش در سوریه و عراق به هلاکت رسیده‌اند و ۵۰ تن دیگر به صورت مخفی وارد انگلستان شده‌اند.
داعشی

منابع امنیتی انگلستان با انتشار آماری از هلاکت 100 تن از اتباع این کشور در عراق و سوریه و در کنار تروریست های داعشی خبر دادند.

همچنین مقامات امنیتی انگلستان، نسبت به ورود مخفیانه 50 تن از تروریست های انگلیسی، به این کشور خبر داده و ابراز نگرانی کردند.

مقامات بریتانیا، حضور این تعداد داعشی با ملیت انگلیسی را در این کشور، تهدیدی برای امنیت آن برشمردند و اظهار داشتند، این نگرانی وجود دارد که این افراد در صدد انجام برخی عملیات های تروریستی در خاک این کشور، همانند آنچه در پاریس شاهد آن بودیم، باشند.

از سرشناس ترین چهره های انگلیسی عضو داعش که در ماه های اخیر به هلاکت رسیده اند، می توان به «محمد اموازی» و «جنید حسین» اشاره کرد.

یک آمار تکان دهنده در هفته گذشته منتشر شد که نشان می داد، علاوه بر برخی مردان انگلیسی، علاقه پیوستن به صفوف داعش در میان زنان انگلیسی هم رو به افزایش است و تاکنون، 60 زن انگلیسی، این کشور را به مقصد سوریه و عراق ترک کرده اند.

همچنین برخی گزارش ها حاکی از مهاجرت خانوادگی تعدادی از خانواده انگلیسی است که به ترکیه رفته و از آن طریق، توسط برخی عوامل داعش، به داخل خاک سوریه و مناطق تحت سیطره داعش، منتقل شده اند.

وجود تروریست های غربی در میان عناصر داعش، به یکی از معضلات امنیتی کشور های غربی و اورپایی تبدیل شده است و همواره مقامات امنیتی این کشور ها، از بازگشت این عناصر تروریست به کشورهایشان در هراسند.

منبع: ابنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده