(تصاویر) تغییر رکورد بلندترین درخت دنیا

یک نت ـ تا ماه اوت سال 2006 بلندترین درخت دنیا یک درخت چوب سرخ کالیفرنیایی ملقب به «غول استراتوسفر» و با ارتفاع 369 پا بود
درخت

یک نت ـ تا ماه اوت سال 2006 بلندترین درخت دنیا یک درخت چوب سرخ کالیفرنیایی (از خانواده‌ی سکویا) ملقب به «غول استراتوسفر» و با ارتفاع 369 پا بود که جایی نزدیک پارک «هومبولت رِد وودز استیت» در کالیفرنیا قرار داشت. برای آنکه تصویری از قد آن در ذهنتان مجسم شود، ارتفاع آن دو برابر مجسمه‌ی آزادی (البته بدون در نظر گرفتن بخش زیرزمین این سازه) است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین درخت دنیا

 

اما این غول با اکتشافی که دو نفر از طبیعت شناسان به نام‌های کریس آتکینز و مایکل تیلور انجام دادند، عنوان خود را ازدست‌داده است. این دو نفر با درختان بلندی در «پارک ملی رِد وودِ کالیفرنیا» مواجه شدند که هرگز پیش از آن ندیده بودند. آن‌ها در یک ارزیابی اولیه با کمک تجهیزات لیزری حرفه‌ای زاویه مدار ارتفاع درختان را بررسی کردند و نه یک، نه دو، بلکه سه درخت را پیدا کردند که ارتفاعشان از غول استراتوسفر بلندتر بود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین درخت دنیا

 

بلندترین درخت که هایپریون نامیده شد با ارتفاع 379.1 فوت درواقع 10 فوت بلندتر از استراتوسفر است. روزی که این دو طبیعت شناس کشف خود را اعلان کردند، تیمی از دانشمندان به سرپرستی استیو سیلِت، بوم‌شناس دانشگاه هومبولت استیت به این پارک آمدند و سپتامبر سال 2006 دوباره هایپریون را اندازه گرفتند و ازآنجایی‌که به دنبال سنجش دقیق‌تری بودند، این بار واقعاً از متر استفاده کردند. آن‌ها از درخت بالا رفتند و در بالاترین نقطه‌ی آن متر را به سمت زمین رها کردند. تصاویر این شیرین‌کاری‌شان را هم برای «نشنال جئوگرافیک» ضبط کردند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده