رفتن به محتوای اصلی

کاهش ۱۵درجه‌ای دمای همراه با بارش برف

تاریخ انتشار:
یک نت ـ مدیر کل هواشناسی با اعلام کاهش 15 درجه ای دما در روزهای آتی گفت: : طی هفته جاری در ارتفاعات استان مانند کوهین، معلم‌کلایه و در نقاط مرتفع به علت کاهش دمای شدید شاهد بارش برف خواهیم بود.
کاهش ۱۵درجه‌ای دمای همراه با بارش برف

یک نت ـ آرش بهاروند مدیر کل هواشناسی  ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در خصوص وضعیت آب و هوایی گفت: وضعیت غالب هوایی استان وزش بادهای شدید شمالی و کاهش ۱۵درجه‌ای دما در روزهای آینده خواهد بود.  وی با بیان این‌که بارش باران خفیفی در پیش است، افزود: پدیده مه برای ساعات صبح‌گاهی در چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان در رابطه با پیش‌بینی‌های فصلی، اظهار کرد: باتوجه به این‎‌که پیش‌بینی فصلی برای سه ماه آینده در نظر گرفته شده است، بارندگی‌های استان قزوین در این بازه زمانی بیش از حد نرمال خواهد بود.

بهاروند با بیان اینکه برای فصل زمستان پیش‌بینی دقیقی انجام نشده است، عنوان کرد: بارندگی‌ها در این فصل در حد نرمال و کاهش دما قابل توجه خواهد بود اما در حال حاضر پیش‌بینی‌های دقیقی برای زمستان در دست نیست.

وی در خصوص میزان بارندگی در سال زراعی جدید که از ابتدای مهر ماه آغاز شده است، اعلام کرد: مقدار ۹/۵۶ میلی‌تر بارندگی در سطح استان قزوین رخ داده است که می‌تواند برای کشاوران امیدوار کننده باشد.

مدیر کل هواشناسی افزود: بارش‌های چند روز اخیر همراه خسارات فراوانی بوده است اما خوشبختانه در قزوین و بخش کشاورزی آن مشکل چندانی رخ نداده است.

بهاروند با بیان اینکه در آذر ماه سال جاری بارش‌ها بیش از حد نرمال خواهد بود افزود: طی هفته جاری در ارتفاعات استان مانند؛کوهین و معلم‌کلایه و در نقاط مرتفع به علت کاهش دمای شدید شاهد بارش برف هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: شهروندان در صورت تردد در محورهای برف‌گیر استان از همراه داشتن تجهیزات و وسایلی نظیر زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و سوخت کافی اطمینان حاصل نمایند.

وی توضیح داد: شهرک سیردان واقع در منطقه طارم با ۳/۷۴ میلی‌متر بارندگی ، ۷۳ میلی متر در معلم کلایه، آبیک ۵۳ میلی متر، آوج ۸/۵۰ میلی متر، تاکستان ۹/۴۵ میل متر و ۴/۳۸ برای بوئین‌زهرا، به ترتیب بیش‌ترین و کم‌ترین بارش را در استان داشته‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا