زمان و مکان مراسم ختم هما روستا

زمان و مکان مراسم ختم هما روستا,زمان مراسم ختم هما روستا,زمان مراسم تشییع هما روستا,زمان مراسم خاکسپاری هما روستا,مکان مراسم ختم هما روستا,مکان مراسم تشییع هما روستا,مراسم تشییع هما روستا,مکان خاکسپاری هما روستا
هما روستا

یک نت ـ زمان و مکان مراسم ختم هما روستا

هما روستا» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت.

به گزارش عصر ایران، او که مدت ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد ، برای درمان به آمریکا رفته بود ولی معالجات بی ثمر ماندند و این هنرمند روز چهارم مهرماه همزمان با سالروز تولدش از دنیا رفت. وی متولد سال 1323 بود و هنگام فوت ، دقیقا 71 سال داشت.

قرار است پیکر او برای تشییع و خاکسپاری به ایران منتقل شود.
 
 هما روستا که دارای مدرک فوق لیسانس از دانشکده هنرهای دراماتیک بخارست رومانی بود با حضور در فیلم «دیوار شیشه‌ای» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۵۰ فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد.

در ۱۳۵۱، هما روستا که در دانشکده هنرهای دراماتیک مشغول تدریس بود، نمایش «باغ وحش شیشه‌ای» تنسی ویلیامز را با بازی دانشجویان آن دانشکده کارگردانی نمود. 
پس از انقلاب و در سال ۱۳۶۵، هما روستا در فیلم «گزارش یک قتل» به کارگردانی محمدعلی نجفی ایفای نقش نمود. در سال ۱۳۶۶ در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» پوران درخشنده بازی کرد و نامزد دریافت لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در همان سال گردید.

در ۱۳۶۸ در فیلم «تمام وسوسه‌های زمین» به کارگردانی حمید سمندریان ظاهر شد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گردید.
در ۱۳۶۹، جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فرهنگی و هنری روستا به خاطر بازی در فیلم «ملک خاتون» به کارگردانی حسن محمدزاده دریافت نمود.
 

هما روستا درگذشتبازی مرحوم هما روستا در فیلم سینمایی "از کرخه تا راین" یکی از بهترین کارهای او بود. در این فیلم ، هما روستا، میزبان برادر جانبازش در آلمان بود که برای معالجه به آن کشور رفته بود ولی معالجات موثر واقع نشد و برادرش به دلیل سرطان درگذشت. 

این بار ، این داستان برای خود هما روستا ، اما در زندگی واقعی تکرار شد و او که برای معالجه سرطانش به آمریکا رفته بود، در آنجا دار فانی را وداع گفت؛ روحش شاد.

هما روستا دهه ۷۰ را با بازی در فیلم ممتاز «مسافران» بهرام بیضایی (۱۳۷۰) آغاز نمود و در ۱۳۷۱ در فیلم «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی‌کیا به ایفای نقش پرداخت و بار دیگر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گردید. در ۱۳۷۴ به خاطر بازی در تله تآتر «شعبده باز» جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره سیما کسب نمود.

در ۱۳۸۰ در مجموعه «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد. در ۱۳۸۳ نمایش «زمستان»، نوشته امید سهرابی را به روی صحنه برد و در ۱۳۸۴ نیز نمایش «سانتاکروز» ماکس فریش را با ترجمه‌ای از خودش کارگردانی کرد.

هما روستا همسر حمید سمندریان، کارگردان مشهور تئاتر ایران بود. سمندریان ۲۲در  تیرماه ۱۳۹۱ درگذشت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده