نوشیدنی لیمو را صبح ناشتا بخورید

نوشیدنی لیمو یکی از نوشیدنی هایی است که بهتر است آن را صبح ناشتا بخورید. خوردن نوشیدنی لیمو صبح اول وقت برای بدن شما فوایدی دارد.
لیمو

یک نت ـ نوشیدنی لیمو را صبح ناشتا بخورید

ساده‌ترین عادت‌ها تاثیر عمیقی روی سلامت شما خواهند گذاشت. برای مثال، یکی از عادت‌های سالم و ساده این است که روز خود را با نوشیدن آب‌لیمو شروع کنید. حال از خود می‌پرسید که اتخاذ این عادت چه تاثیری روی سلامتی شما خواهد گذاشت؟

در ادامه این نوشته به 7 دلیلی اشاره می‌کنیم که نشان‌دهنده اهمیت و مفید بودن شروع روز با نوشیدن آب‌لیمو است.

 

نوشیدنی لیمو را به 7 دلیل زیر ناشتا بخورید

به هضم غذا کمک می‌کند

اسیدهای موجود در معده به تجزیه مواد غذایی کمک می‌کنند و به همین دلیل است که معده ما مملو از اسید است. میان سن و اسیدهای معده رابطه معکوسی وجود دارد. به ‌عبارت ‌دیگر، افزایش سن منجر به کاهش اسیدهای معده می‌شود. در نتیجه، بدن هر فردی برای جبران کاهش اسید معده نیاز به مکمل‌هایی دارد. اسید موجود در لیموها به‌مانند اسیدهای معده در تجزیه غذا سودمند هستند. درنتیجه، نوشیدن آب‌لیمو باعث جبران کاهش اسیدهای معده می‌شود.

 

به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند

اکثر افراد آب کافی نمی‌نوشند. در درجه اول به این افراد پیشنهاد می‌شود که عادت خود را تغییر دهند و با آب رابطه دوستانه‌ای برقرار کنند، به‌طوری‌ که نوشیدن آب کافی تبدیل به یکی از الزامات زندگی آنها شود. پیشنهاد دیگری که می‌توان به این افراد ارائه کرد این است که خود را به نوشیدن آب‌لیمو، مخصوصا در اول صبح، عادت دهند.
نوشیدن آب‌لیمو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع یک روز خوب است، چون باعث تامین آب بدن می‌شود. برای بعضی از افراد این سوال پیش می‌آید که چطور تشخیص دهیم مایعات کافی می‌نوشیم؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که شفاف بودن تقریبی ادرار نشان‌دهنده نوشیدن مایعات کافی است.

 

به کاهش وزن کمک می‌کند

ما انسان‌ها موجوداتی هستیم که ناخواسته به چیزهای مختلف عادت می‌کنیم، خواه این چیزها خوب و خواه بد باشند. یکی از این عادت‌های خوب این است که سر میز صبحانتان به ‌جای آب‌پرتقال از آب‌لیمو استفاده کنید. نیاز نیست که هر روز آب‌لیمو بخورید. سعی کنید که در طول یک ماه 20 روز را با خوردن آب‌لیمو شروع کنید. اگر این عادت را اتخاذ کنید، وزن شما به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. البته این را نیز باید گفت که این عادت را حتی تا 10 سال باید ادامه داد.

 

از اکسیداسیون جلوگیری می‌کند

انواع گوناگون لیموها حاوی فیتونوترینت‌ها یا موادی هستند که بدن را در مقابل بیماری‌ها مصون می‌دارند. این فیتونوترینت‌ها دارای خاصیت‌های ضد اکسیداسیونی قوی هستند که مانع اکسید شدن می‌شوند. علاوه بر این، فیتونوترینت‌ها آسیب‌های حاصله از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

 

به افزایش ویتامین C کمک می‌کند

لیمو یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است. نیاز نیست که در طول هر روز یک لیمو بخورید، بلکه خوردن نصف لیمو نیز در افزایش ویتامین C موثر است. می‌توانید آب‌لیمو را بگیرید و به همراه آب بنوشید. این نصف لیمو تنها حاوی 6 کالری است، اما به ‌قدری ویتامین C شما را افزایش می‌دهد که می‌تواند مانع آسیب‌های سلولی و همچنین ترمیم زخم‌ها شود.

 

به افزایش پتاسیم کمک می‌کند

بدون این ماده معدنی (پتاسیم) بدن انسان عملکرد مناسبی نخواهد داشت. این ماده معدنی به ارتباط عصب و عضله، انتقال مواد مغذی و انتقال فضولات کمک می‌کند. علاوه بر این، این ماده معدنی در خنثی‌سازی بعضی از تاثیرات نمک روی فشار خون موثر است.

 

از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

نوشیدن آب‌لیمو به کاهش درد حاصل از سنگ کلیه کمک می‌کند. دلیل اصلی سنگ کلیه این است که آب ناکافی جذب بدنتان می‌شود؛ بنابراین، به ‌منظور جلوگیری از وقوع چنین بیماری باید مایعات فراوان نوشید. همان‌طور که قبلا بیان شد آب‌لیمو به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند، در نتیجه نوشیدن آب‌لیمو، به‌خصوص در اول صبح، مانع بروز سنگ کلیه در افراد سالم و همچنین کاهش درد در افراد مبتلابه سنگ کلیه می‌شود.

 

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده