به دختری در شبکه اجتماعی علاقه‌مند شدم

من پسری 21ساله هستم، به دختری در شبکه اجتماعی علاقه‌مند شدم که از من 5سال کوچکتر است. جهت ازدواج چند بار هم با همدیگر صحبت کردیم.
شبکه اجتماعی

یک نت ـ رابطه با جنس مخالف در شبکه اجتماعی

من پسری 21ساله هستم، به دختری در شبکه اجتماعی علاقه‌مند شدم که از من 5سال کوچکتر است. جهت ازدواج چند بار هم با همدیگر صحبت کردیم.

به نظرتان کار اشتباهی کردم؟ لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

فارغ از خوب یا بد بودن روابط اینترنتی باید این نکته را گفت که اینگونه روابط آسیب پذیری بسیار بالایی دارد و نمی‌توان جهت ازدواج، به این نوع روابط اعتماد کرد.

از طرفی معمولا اینگونه روابط میان دختر و پسر (حتی به نیت ازدواج) به جهت بوجود آمدن دلبستگی، باعث به خطا رفتن شناخت طرفین نیز می‌شود.

علاوه بر آن، چه بسا اینگونه روابط از جهت شرعی و عرفی نیز نادرست باشد. پس صرف نیت خیر داشتن شما، موجب مشروع بودن کار شما نمی‌شود.

لذا جدای از اینکه طرف مقابلتان شرایط ازدواج را داشته و مناسب شما باشد یا نه، لازم است این رابطه بی سرانجام را هرچه زودتر قطع کنید و نباید آن را ادامه داد. اگر هم واقعا قصد ازدواج دارید، این روش مطمئنی برای انتخاب همسر نیست؛

زیرا همانطور که اشاره شد این روش آسیب پذیری زیادی از جمله دلبستگی طرفینی، به گناه رفتن، سوءاستفاده واقع شدن و ... برای هر دو دارد.

بنابراین اگر قصد ازدواج دارید و طرف مقابل را جهت ازدواج انتخاب نمودید، بهتر است دیگر تن به رابطه مخفیانه ندهید، بلکه با کسب رضایت خانواده‌ها، به صورت رسمی اقدام کنید و اگر خانواده‌ها توافق کردند، می‌توانید برای مدتی جهت شناخت بهتر زیر نظر خانواده‌ها با طرف مقابلتان در ارتباط باشید، تا در نهایت اگر همدیگر را پسندید، ازدواج کنید؛ مسلما این روش آسیب پذیری کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

منبع:jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده