میخوام با دختری ازدواج کنم که پدرش الکلیه

پدر دختر مورد نظرم، الكلى است، آيا مى ‏توانم با اين دختر ازدواج كنم؟
ازدواج

یک نت ـ پدر دختر مورد نظرم، الكلى است، آيا مى‏ توانم با اين دختر ازدواج كنم؟

پاسخ: اگر خود دختر از نظر شرعى و اخلاقى و جهات ديگر خوب است، ازدواج با او شرعاً اشكالى ندارد؛ ولى وصلت با خانواده‏اى كه بزرگ آن اهل شراب است، معلوم نيست عاقبت خوبى داشته باشد. دخترى كه در اين خانواده به دنيا امده و زندگى مى كند، مسلماً تحت تاثير عوارض سوء مصرف مواد الكلى قرار مى گيرد و خواه ناخواه نسبت به اين گناه و ديگر گناهان بى توجه مي شود و اين مانع بزرگى براى يك زندگى سالم و سعادتمندانه است.

علاوه بر اين ممكن است در آينده، فرزندان شما از او تأثير بپذيرند. در هر صورت به نظر ما بهتر است از این ازدواج منصرف شويد! مگر آن كه يقين داشته باشيد با اين وصلت، مى‏توانيد در آنها تأثير بگذاريد و پدر دختر را از اين كار خلاف باز داريد. كه اين كار سختى است.

همچنين چگونه در آينده مي خواهيد با چنين خانوادهاى رفت و آمد داشته باشيد؟ زيرا پيوند ازدواج پيوند دو خانواده است؛ نه صرفا پيوند دو نفر.

البته نبايد نقش اراده و مختار بودن انسان را از نظر دور داشت؛ چه بسيار كسانى بودند كه در محيط هاى نامطلوب بزرگ شده اند، ولى آينده اى روشن و درخشان داشته اند و اين تنها در سايه اراده و همت خودشان بوده است.

منبع : سایت پاسخگو

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

گناه اون دختر چیه ...با این راه مسخره که نشون مردم میدی کارشناس نادان..
میخوام با دختری ازدواج کنم که پدرش الکیه!!! مجید جان (میخوام با دختری ازدواج کنم که پدرش الکلیه) درسته
درود، دوست عزيز بهتر است به جاى اين سوالات ببينى خواسته ات از زندگى چيست و اينكه آيا اين دختر را دوست دارى يا نه؟گناه پدر را به پاى فرزندان نمى گذارند و برعكس! من پدرم الكلى بود .خيلى از قديميا الكلى و حتى ترياكى بودند. پس همه بايد اين كاره باشيم؟ من خودم هميشه از مشروب متنفر بودم و هستم.بچه منم سالم و سلامته!روابط را هم خودت با آن دختر بايد بررسى كنى.كى گفته حتمأ بايد رابطه باشه يا نه؟اما ببين مى توانى ضعف پدر را بر سر دختر نكوبى!كه اين اشتباه بزرگى است.تو با دختر ازدواج ميكنى يا پدر؟آيا خودت عادت غلط يا آزار دهنده اى ندارى؟موفق باشى!!!