عكس/ اين مرد روي زنش اسيد پاشيد

از حدود ۴ماه قبل باهمسرم اختلاف داشتم و به خاطر اين که او را با تبر مجروح کرده بودم از من شکايت کرده بود و حکم جلب مرا از دستگاه قضايي گرفته بود به همين خاطر من مي خواستم او را بترسانم.
اسيد پاش

یک نت ـ مرد دو زنه اي که به خاطر بروز اختلافات خانوادگي با همسر دومش، ۳ نفر را با پاشيدن اسيد در مشهد مصدوم کرده بود، پس از ۱۴ روز تلاش شبانه روزي کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي و صدور دستورات ويژه قضايي دستگير شد و به جرم خود اعتراف کرد.

دادستان عمومي و انقلاب  درباره ماجراي دستگيري مرد اسيدپاش در مشهد گفت: ساعت ۷ بعدازظهر بيست و پنجم آبان گذشته، زن جواني به همراه يکي از دوستانش درخيابان کشاورز مشهد حرکت مي کردند که موتورسواري به آنان نزديک شد و نام زن جوان را صدا زد.

وقتي اين زن و دوستش به سمت صدا برگشتند ناگهان موتورسوار پارچ حاوي اسيد را به طرف آن ها پاشيد و از محل متواري شد. قاضي «غلامعلي صادقي» افزود: دو زن مذکور از شدت سوزش ناشي از عوارض اسيد، وحشت زده فرياد مي زدند و در خيابان فرارمي کردند که در اين لحظه دختر ۱۱ساله اي نيز که از خريد نان بازمي گشت به زمين افتاد و دستانش به دليل برخورد با اسيدهاي ريخته شده درکف خيابان صدمه ديد.

مقام ارشد قضايي مشهد تصريح کرد: ۳ مصدوم اين حادثه براي مداوا به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شدند و تحت درمان قرارگرفتند و بلافاصله نيز بررسي ها براي شناسايي عامل اسيدپاشي در دستور کار قرارگرفت. قاضي صادقي گفت: با توجه به حساسيت و اهميت ماجرا، اين پرونده به شعبه ۸۰۵ دادسرای مشهد ارجاع شد و رسيدگي های قضايي توسط بازپرس «موحدي راد» ادامه يافت.

وي تصريح کرد: در همان ساعات اوليه ارتکاب جرم، مقام قضايي با حضور در مرکز درماني، به تحقيق از مصدومان پرداخت و مشخص شد که همسر ۳۵ ساله يکي از مصدومان دست به چنين عمل خطرناکي زده است؛ بنابراين بازپرس پرونده با صدور دستورات ويژه اي از کارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي خراسان رضوي خواست تا با استفاده از توان اطلاعاتي و عملياتي، نسبت به دستگيري متهم فراري اقدام کنند.

دادستان مشهد با اشاره به اين که متهم به مکان نامعلومي گريخته بود اضافه کرد: گروه ويژه اي از کارآگاهان به فرماندهي رئيس اداره عمليات ويژه و با نظارت مستقيم رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي به رصدهاي اطلاعاتي و ردزني متهم با شگردهاي پليسي پرداختند، اما او هر بار مخفي گاه خود را تغيير مي داد تا اين که کارآگاهان به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد متهم فراري قرار است براي ديدار با همسر اولش به محل قرار در بولوار شهيد فرامرز عباسي برود بنابراين آن ها با هماهنگي مقام قضايي، محل مذکور را به محاصره درآوردند و پس از ۱۴روز فعاليت شبانه روزي، مرد اسيدپاش را به دام انداختند.

قاضي «غلامعلي صادقي» درباره اعترافات و انگيزه متهم به اسيدپاشي نيز گفت: اين مرد ۳۵ ساله در بازجويي ها عنوان کرده است که «از حدود ۴ماه قبل باهمسرم اختلاف داشتم و به خاطر اين که او را با تبر مجروح کرده بودم از من شکايت کرده بود و حکم جلب مرا از دستگاه قضايي گرفته بود به همين خاطر من مي خواستم او را بترسانم تا از شکايت خودش صرف نظر کند.»

مقام ارشد قضايي مشهد در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اين که ارتکاب چنين جرايم خطرناکي مجازات هاي سنگيني در پي دارد اين مرد نيز با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است تا بررسي هاي بيشتري در اين باره انجام شود.

منبع : برترين ها

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده