دچار خودارضایی شدیدی هستم

آیا با ازدواج عوارض خودارضایی از بین میره ؟ 3- چرا بعضی از جوانان بعد از ازدواج هنوز خود ارضایی دارن؟
خودارضایی

یک نت ـ با سلام من به دلایلی نمی تونم ازدواح کنم و دچار خودارضایی شدیدی هستم چند سوال دارم :

1- راهکارهای ترک این عادت لعنتی؟

2- آیا با ازدواج عوارض خودارضایی از بین میره ؟

3- چرا بعضی از جوانان بعد از ازدواج هنوز خود ارضایی دارن؟

با سلام و تشکر خدمت شما

بهتر بود دلایل خودتان را برای تأخیر در ازدواج می فرمودید به هر حال مسایل مالی و یا شغلی و حتی تحصیلی همانطور که مانع خوردن و آشامیدن ما نمی شود نباید مانع ازدواج ما بشود و امروزه افرادی زیادی هستند که در حین تحصیل دوران عقد را می گذرانند و از طرفی مشکل اقتصادی و مالی دامن گیر بسیاری از متأهلین است و می توان با اندکی قناعت و مدیریت اقتصادی زندگی مشترک را ایجاد کرد و با درایت به پیش برد اگر دلیل دیگری غیر از این موارد است بفرمایید تا بنده در خدمت شما باشم.

ابتدا باید بگوییم که نیاز جنسی مانند سایر نیازیک نعمت خدادادی است و هدف خاصی را دنبال می کند. و شما باید بدانید که این یک نیاز ساختیگی نیست و راه صحیح برآورده شدن این نیاز نیز توسط ایجاد کننده این نیاز مطرح شده است . اما ممکن است که این راه صحیح ارضاء به دلیل مشکلات و موانع  به تأخیر بیافتد . و در مورد شما وضعیت استمنا یک راه انحرافی برای ارضاء نیا ز جنسی است . ازطرفی به دلیل آگاهی های مذهبی و درون مایه های مذهبی  بعد از براورده شدن این نیاز از راه غیر معمول دچار احساس گناه می شوید و خودتان را سرزنش می کنید . و این خود سرزنشی اعتماد به نفستان را کاهش داده و اضطراب در شما ایجاد می کند و اضطراب در بعضی از موقعیت ها تحریک کننده است . اما شما باید به دقت راهکارهای کاهش  تدریجی استمنا را که در پایین ارائه شده است . بخوانید و یک گزارشی از روند انجام این تکنیک ها برای خودتان و درصورت علاقه به این آیدی بفرستید .                                                   

1-       پرهیز از خود سرزنشی و احساس گناه (شما نباید به خاطر این مسئله که پیش آمده خودتان را سرزنش کنید و باید با خود بگویید همانطور که در بیماری های جسمی یا مسائل دیگر زندگی فرد شخصیت خودش را نمی کوبد و دنبال درمان و حل مسئله اش می گردد. شما هم راه حل مسئلتان را با خونسردی و عدم سرزنش باید فرابگیرید.    

2-       احترام به خود و تحویل گرفتن خود ( تهیه لیستی از نقاط مثبت فراموش شده و مرور روزانه)

3-       پرهیز از بی ارزش کردن خود ، توانایی ها و مهارت های و ابعاد خوب شخصیت تان

4-       پرهیز از تنهایی  افزایش تعاملات اجتماعی و مشغولیت های خانواده و دوستان

5-       حذف تصاویر و به طور کلی محرک های جنسی در بیرون مثلا در محیط آموزشی شما می توانید با توجه گردانی و تمرکز یابی روی گفتار معلم و پردازش محتوای درسی از نگاه کردن به محیط اطرافتان غافل شوید . همچنین در بیرون کلاس هم با توجه به وسایل و موضوعاتی که وسوسه برانگیز نیستند وقتتان را بگزرانید از دیدن فیلم ها و... که تحریک کننده جنسی هستند بپرهیزید.

6-       هنگام هجوم افکار جنسی که معمولا در تنهایی اتفاق می افتد عدم پرورش این افکار و قطع ناگهانی به محض ورود این افکار شناخته شده  از طریق ترک موقیت فعلی و تغییر موقعیت فیزیکی ، مثلا رفتن به طرف یخچال و آب خوردن ، خارج شدن از محیط تنهایی و برقراری یک مکالمه با خویشاوندان ، روشن کردن تلویزیون و... باعث قطع افکار زنجیره ای جنسی خواهد شد.

7-       ورزش و تحرکات بدنی باعث تبدیل انرژی جنسی به سوخت و ساز می شود پس ترجیجا در جمع ورزش کنید.

8-       پرهیز از قضا های پرکالری مانند فلفل ، پیاز و ادویجات

9-       گرفتن دوش آب ولرم و یا خنک در طول روز

10-    سعی کنید تا وقتی که خسته نشدید وارد رختخواب نشوید یا هنگام خواب خواند کتاب یا گوش کردن و تمرکز بر روی موسیقی آرام خوب است.

11-    سعی کنید به خود امنیت برای عمل استمنا را ندهدید مثلا درها ی اتاق را کاملا نبندیید و همچنین محل خوابتان را زیاد گرم نگه ندارید.

12-    از پوشیدن لباس های تنگ خود داری کنید

13-    هیچ وقت به طور کامل عریان نشوید و سعی کنید حتی المقدور اندام های جنسی خود را نبینید .

14-     از دست ورزی به آلت تناسلی خود در هر شرایطی پرهیز کنید.

15-    با خود تصمیم بگیریید که تدریجی به تآخیر بیاندازید مثلا اگر هفته ای یک بار است  با مدیریت و ترفند هایی به 9 روز یک بار بکشانید و هروزی که پاک هستید به رخ خودتان بکشید و به خود افتخار کنید و این پاک بودن را بی ارزش نکنید.

16-  ورزشهایی مانند شنا ، کوه نوردی و... بسیار مفید است.

17-   از موضوعات اضطراب زا که باعث افزایش تنش در ارگانیسم می شود خودداری کنید زیرا بسیاری از روان شناسان  علت اصلی خودارضایی را اضطراب  و تنش بالا می دانند آنها می گویند افراد برای کاهش و تخلیه اضطراب ممکن است دست به خودارضایی بزنند و یک وضعیت شرطی شده را برای خود ایجاد کنند بنابراین شما باید با تکنیک های تن آرامی(ریلاکسیشن) اضطراب خود را کاهش دهید. و برای کاهش اضطراب یک جایگزین انتخاب کنید موفق باشید.

در مورد سوال دوم شما با ترک خود ارضایی آثار جسمانی و روانی  به تدریج از بین می رود و اگر این ترک قبل از ازدواج هم باشد آثار از بین می رود .

در مورد سوال سوم: علت اینکه بعضی از افراد بعد از ازدواج همچنان دچار خودارضایی است این است که فرایند انتقال ارضای نیاز  از خود به شریک جنسی  به دلایلی مانند نبود مهارت های جنسی و زناشویی همسر، اخودشیفتگی جنسی ، و پایین بود سطح لذت جنسی در روابط زناشویی نسبت به خودارضایی ، این افراد دچار خود ارضایی هستن که باید در این گونه موارد به یک درمانگر جنسی مراجعه شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

بی پدر خیلی عادت بدیه نمیشه ترکش کنی باید زن بگیری
زن بگیری خوب میشی۰من خودارضایی۰ندارم ولی دارم میمیرم۰خداکنه زودترشوهرکنم۰امین