علامت هاي بیماری ایدز

این بیماری ها به صورت بیماری های ریوی ، اسهال های شدید و مزمن ،‌ تب های طولانی ، کاهش وزن ،‌ اختلالات شخصیتی ،‌ بیماری های مغزی و پوستی خود را نشان می دهند که در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا خواهند شد.

 ایدز

یک نت ـ با کاهش قدرت سیستم دفاعی٬ به مرور زمان بدن آماده ابتلا به بیماری هایی می شود که به طور معمول در مردم عادی دیده نمی شوند.

این بیماری ها به صورت بیماری های ریوی ، اسهال های شدید و مزمن ،‌ تب های طولانی ، کاهش وزن ،‌ اختلالات شخصیتی ،‌ بیماری های مغزی و پوستی خود را نشان می دهند که در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا خواهند شد.

علائم آلودگی با ویروس HIV (ایدز) بسیار پیچیده است و دارای چندین مرحله است که الزاما همه آنها در افراد آلوده مشاهده نمی شوند.

این مراحل عبارتند از: ‪

1- مرحله عفونت اولیه HIV (مرحله اول)

این مرحله چند هفته طول می‌کشد و معمولا شبیه سرماخوردگی است که بلافاصله بعد از عفونت رخ می‌هد. علائمی نظیر تب، گلودرد، بزرگی غدد لنفاوی، درد مفاصل و عضلات ، سردرد، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ، کاهش وزن، اسهال و گاهی دانه های جلدی و یا تظاهرات عصبی دارد.

در 20 درصد موارد، علائم به گونه‌ای است که فرد به پزشک مراجعه می‌کند، ولی بیماری او معمولا تشخیص داده نمی‌شود و حتی اگر تست HIV آنتی بادی در این موقع انجام شود ممکن است هنوز مثبت نباشد.

طی این مرحله مقدار زیادی HIV در خون محیطی فرد وجود دارد و سیستم ایمنی با تولید پادتن ها (آنتی بادی ها)، و لنفوسیت های سلول کش (لنفوسیت های سیتوتوکسیک) شروع به پاسخ در برابر ویروس ایدز می‌کند.

 

2- مرحله بدون علامت بالینی (مرحله دوم)

این مرحله به طور متوسط ده سال طول می‌کشد و همان طور که از نام این مرحله پیداست، بدون علامت است، هر چند ممکن است غدد متورم لنفاوی هم وجود داشته باشند (لنفادنوپاتی). سطح HIV در خون محیطی به سطح بسیار پایینی کاهش می‌یابد، ولی بیماری همچنان مسری است و آنتی بادی HIV در خون قابل ارزیابی است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که HIV طی این مرحله غیر فعال نیست و در غدد لنفاوی بسیار فعال است.

3- مرحله علامت دار؛ پیش روی از HIV تا  AIDS (مرحله سوم)

با آسیب بیشتر سیستم ایمنی، بیماری به سمت بدتر شدن پیش می‌رود تا این که تشخیص ایدز مطرح شود.  

به طور کلی می توان گفت که علایم اصلی و فرعی مرحله نهایی آلودگی با HIV یعنی "ایدز" موارد زیر هستند که در صورت مشاهده هر کدام از آن ها باید با پزشک مشورت کنید.

 

علائم اصلی ایدز:

• کاهش وزن بیشتر از 10 درصد

• اسهال مزمن بیشتر از یک ماه

• تب های متناوب یا دائمی بیش از یک ماه

علائم فرعی ایدز:

• سرفه پایدار به مدت بیش از یک ماه

• عفونت پوستی منتشر همراه با خارش

• تبخال های عود کننده

• برفک دهانی

• عفونت تبخالی مزمن پیش رونده

• بزرگ شدن عمومی غدد لنفی

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام من از وقتی ک شک کردم ب این بیماری مبتلا شدم 2 هفته بعدش ازمایش دادم سالم بودم ولی چند بار سرما خوردم این دفعه اخرک 1 ماه میگذره ازش بدن درد گرفتم خیلی گرمم میشه و عرق میکنم بدنمم پر شده از یک سری دانه ک مثل جای گزیدگی ان اما خیلی بزرگ تر و باد میکنن و خارش و درد دارندامکان داره ب این بیماری مبتلا شده باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام من فقط خواستم نشانه های این بیماری رو بدونم تابه دوستام بگم ایدز دارم عکس العملش رو بدونم
جالب بود
ممنون من فقط تب دارم ولی درجه اش خیلی کم است ایا مبتلا به ایدز هستم
سلام ایا جوش بیشانی و شانه میتواند از علائم باشد
خوب بود مرسی
سلام مرسی از توضیحاتتون من دارم ازدواج میکنم هنوز ازمایش ندادیم، قبل از عید دچار یه بیماری شدم که همه این علائمو داشت کاهش وزنم داشتم اما نه بیشتر از 10% الان باید چه کار کنم؟می ترسم
با سلام.من هم نگران هستم که مبتلا شده باشم و الان دو سه ساله که کابوس این بیماری نمیذاره شب خوابم ببره.جرات هم ندارم که برم آزمایش خون بدم چون هم زندگیم تباه میشه هم آبروم میره.در ضمن من واکسیناتور بیمارستان هستم به همین دلیل نگرانم.جدیدا گوشدرد و گرفتگی بینی دارم الان حدود سه ماهه.
ترس مثل یک مرگ تدریجی میتونه به ادم ضربه بزنه به خاطر هیچ چیز به جز گناه نترس
سلام من یکسال است که نسبت به سال های قبل بیشتر مریض می شوم والبته مدام در حال اضافه وزن می باشم و زیر بغل و کشاله ران هایم جوش های بزرگی می زند ایا ممکن است مبتلا به بیماری ایدز باشم با سپاس
سلام خسته نباشید ببخشید من فقط بعضی وقتا ی سر درد جزئی و سرماخوردگی که دارای علایم سرفه ابریزش بینی و خلت گلودارم ولی من اشتهام از قبلا بیشتر شده وهیچ دانه ریزی روی بدنم وجود ندارد و درد عضلاتم ندارم و دو هفتس که از بریدن دستم با تیغ میگزرد ایا این علایم میتونه ایدز باشه ی ن ترو خدا جوابم رو بدید
خیلی عالی بود من فقط یکی از علامتارو داشتم خداکنه ایدز نداشته باشم
من فقط سردرد دارم و لی خیلی میترسم
واقعا عالی بود.مرسی به همه دوستان توصیه میکنم درحین سفرهای خارجی مراقب خودشون باشن .چون خوده من یک سال باکابوس این بیماری زندگی کردم ولی خداروشکرمبتلا نشدم.واقعاارزشه این استرسونداره
سلام. تو رو خدا کمکم کنید. من آفت دهانی نداشتم تبخالم تابحال تو عمرم نداشتم ولی 1ماهه درد فک دارم شکمم هم خیلی ناگهانی بزرگ شده سردرد 1 هفته ای هم داشتم اما تموم شد.پشت گلوم هم همیشه بلغم دارم و حالت سرماخوردگی مثل سینوزیت دارم امکانش هست علائم ایدز باشه یا چیز دیگه؟ تو رو خدا جوابمو بدید
این علامتایی که گفته میشه برای دوره ی عفونت حاد هست که بعد از ده سال اتفاق میافته نه بعد چند روز چند ماه .. خیلی هستن که علامتاشو دارن ولی مبتلا نیست تنها راه فهمیدن ایدز فقط و فقط ازمایشه همین
خوب بود اما همش با حدس وگمانه!من میترسیدم داشته باشم اما خدا روشکر هیچ کدوم از این علایم نداشتم....ایشالا کسی نداشته باشه
من 5 بار بیشتر از تیغ استفاده کردم الانم سرما خوردگی شدید دارم ایا ممکن به ایدز مبتلا شده بشم ؟؟
اطلاعات خوبی هست.من از وقتی این مطالب رو خوندم به خودم شک کردم.امیدورارم هیچکس به این بیماری دچار نشه.
من یک بار از تیغ یه فرد سالم استفاده کردم ممکنه دچار ایدز شده باشم؟؟؟؟؟تو رو خدا کمک کنید
من سینه سمت راستم ورم داره هر چند وقت یک بار دهنم آفت میزنه بعضی وقتا هم سردردهای عجیبی میگیرم من خودم حدس میزنم شاید دچار این بیماری شده باشم تا بحال دکتر برای اینکه بفهمم ایدز دارم یا نه نرفتم چیکار باید بکنم خیلی میترسم میشه یه راهنمایی کنید ایا با این شرایط این بیماریو دارم یا نه ممنونم.
خوب بود.من در دهانم بعضی وقتها تبخال میزنه؟حالت سفیدی دارد ولی زود ازبین میرود؟نظر شما چیه
مطالب خوب بود اما ایا اگر کسی که دانه هایی بر تن داشته باشد که علت ناشناخته باشد و بهبود آن فقط با مصرف با مصرف کورتن قابل درمان باشد آیا ممکن است از علائم ایدز باشد.
بسیار عالی بود من فکر میکردم که به این بیماری دچارشده باشم ولی باخواندن این مطالب فهمیدم که ندارم
اقا واقعا دستتون درد نكنه