۵ساله ازدواج کردم اما هنوز خودارضایی دارم

یک نت ـ سلام من ۵ساله ازدواج کردم اما هنوز خودارضایی دارم شوهرم اکثر موارد در ارضاکردن من ناتوان چون همیشه خودش زودتر به ارامش می رسه و من درنبودشوهرم هنوز عادت زشت نوجوانی خودم که با نگاه کردن به فیلم های س ك س خودم ارضا می کردم دارم.
توبه

سلام من ۵ساله ازدواج کردم اما هنوز خودارضایی دارم شوهرم اکثر موارد در ارضاکردن من ناتوان چون همیشه خودش زودتر به ارامش می رسه و من درنبودشوهرم هنوز عادت زشت نوجوانی خودم که با نگاه کردن به فیلم های س ك س خودم ارضا می کردم دارم.

می دونم که مشکل از من چون ما در طول هفته به خاطر نزدیکی های مکررمون حتی از نماز خوندن هم افتادم البته می دونم که این هم ازسر بی ایمانیم وقتی به گذشته وحالم نگاه می کنم که چی بودم الان چی شدم از خودم بدم میاد...اخه خیر سرم من تو ۱۵سالگی باتمام عشقم به خونه خدا رفتم وازش خواستم تادیگه گناه نکنم حتی نمازشب خون شده بودم بعدازدواجم وقتی پسرم ۲سالش بود به خاطر بیماری که داشت به پابوس امام رضا رفتم وبا معامله ایی که با اقا کردم خواستار شفای بچم شدم.

اقارو به پسرش قسم دادم وگفتم من حاضرم سخت ترین کار دنیا رو کنم اما پسرم زیر عمل جراحی نره هرچی فکر کرده بودم هیچی سخت تر از مبارزه بانفسم نبود به اقا قول دادم که هرگز چشمم الوده به گناه نکنم امادرعوضش چشمای بچمو شفا بده...به خدا الان که دارم تایپ می کنم اشکهای شرمساری مجالی برام نذاشته اخه با چه رویی بگم که اقای مهربون ما چشمهای پسرم شفا داده اما من بی معرفت نتونستم به قول خودم وفا کنم ... من که می دونم غرق گنهم اما بخدا دنبال فراراز نفس خودم می گردم وارزوی پاک شدن دارم.توروخداکمکم کنیدچه کنم؟بااین اراده ضعیف چه کنم؟

براى ترک یک عادت بد، حتماً باید به سراغ عادت خوب رفت و آن را جانشین عادت بد نمود. در مورد عادات بد جنسى باید درست در همان ساعاتى که انگیزه آن در مبتلایان تولید مى‏شود به سراغ برنامه خاصى مانند ورزش، تفریح، رفتن پیش دوستان و بطور کلى بیرون آمدن از خلوت و تنهایی بود . اکنون که شما به لطف خدا به زشتی این عمل پی بردید عزم خود را جزم نمایید و دامن همت به کمر زده از نیرو و اراده جوانی استفاده کنید و به صورت جدی این عمل را ترک کنید. به این منظور:

1- سعی کنید همیشه پیش از خواب مثانه خود را تخلیه کنید و شب‏ها هنگام خواب با همسر خود شوخی كنید حالا با گفتن كلمات محبت امیز و فكاهی و نوازش همراه با ابراز محبت جوری كه طرف مقابل را تحریك كند . توجه داشته باشید كه اگر هر دو نفر زوجین یا یكی از انها به خود ارضایی عادت كرده باشند زمان می برد از این راه به هم راغب بشوند ولی كاملا جواب گو می باشد به شرط اینكه همراه با نگاه مثبت زوجین ، اراده برای درمان ، تلقین و رغبت به همدیگر باشد .

2- هرگز شکم خود را بیش از حد معمول پر نکنید بلکه اگر تا چند لقمه دیگر جای دارید از غذا دست بکشید.

3- از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان (به خصوص لباس زیر ) اجتناب ورزید البته این دستور العمل تا موقع بهبودی سفارش می شود و بعد از بهبودی كامل روال طبیعی زندگی با همسر تان را از سر بگیرید .

4-هرگز در حمام به طور کامل لخت نشوید مثلا در حالی که هنوز زیر شلوار به پا دارید قسمت فوقانی بدن خود را بشویید. از لیف و صابون زدن به اندام جنسی خود که باعث تحریک آن می شود بپرهیزید.مطمئن باشید صرف تماس آب وصابون با اندام جنسی بدون دست ورزی برای بهداشت آن کفایت می کند و تا حد امكان تنها به حمام نروید – همراه با همسرتان یا فرزندتان به حمام بروید و در همه حال خدا را ناظر برخود ببینید.

هرگز فکر گناه را به ذهن خود راه ندهید و از تصور و تخیل امور جنسی و شهوانی سخت پرهیز کنید.

5- از خواندن، شنیدن، نگاه کردن به امور و تصاویر شهوت زا دوری کنید.

6- از نگاه کردن و دست‏ورزی به اندام جنسی خود پرهیز کنید.

7- هرگز به رو نخوابید.

8 -  هیچ‏گاه تنها در یک مکان نباشید تا فرصت و زمینه گناه از بین برود.

9- برای تخلیه انرژی زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید.

10- هیچ‏گاه بیکار نباشید و همیشه برای مشغول ساختن خود به فعالیتی مطلوب و مثبت برنامه داشته باشید- كل سازی ، سرمه دوزی و منجق دوزی ، خیاطی و... -

11 - روزه تربیتی بگیرید، یعنی به خدای منان بیشتر در ارتباط باشید و  سعی كنید با همسر خود همراه باشید و با تلقین از بودن در كنار همسرتان و روابط كلامی وجنسی با همسر خود احساس لذت ببرید .

12- هرگز به نامحرم نگاه نکنید، حتی اگر به ارتباط کلامی با آنها مجبور باشید.

13- با جنس مخالف رفتار متکبرانه داشته باشید. هرگز با روی باز و نرمی با آنها برخورد نکنید.

14- هرگاه افکار جنسی به ذهن شما حمله ور شد ذهن خود را مثلاً با بستن یک کش به مچ دست خود و کشیدن و رها کردن آن از آن افکار منصرف کنید. به خود هشدار دهید.

15- به بدی این گناه و عواقب آن بیاندیشید .

16- به محض لغزش فوراً توبه کنیدو هرگز از رحمت خدا مأیوس نباشید و بدانید رحمت خدا از گناه شما بزرگتر است.

17- سعی کنید که به مرور دفعات این عمل را کاهش دهید .

18- قرآن زیاد بخوانید و در معانی آیات آن تفکر کنید.

20-در مجالس مذهبی، دعا و توسل و موعظه زیاد شرکت کنید.

21- از کتبی که جنبه موعظه و بیدارگری قلبی دارد بهره بگیرید و مقید باشید در روز چند ساعت به مطالعه اینگونه کتب بپردازید . برای مثال مجموعه کتاب‏های شهید دستغیب توصیه میشود به خصوص کتاب گناهان کبیره، قلب قرآن، ایمان، قلب سلیم و معاد و….

22- اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و عیادت از نزدیکان و... پر کنید.

23-به معاد و قیامت فکر کنید.

24- ذکر لاحول ولا قوة الا باللَّه را زیاد بر زبان جاری سازید.

25- استمنا منافاتی با نماز خواندن ندارد و اگر خدایی نکرده هر روز هم این کار را می کنید با غسل و تیمم حتما سعی کنید عبادت‏های خود مانند نماز و روزه و... انجام دهید . این کار به نوبه خود تاثیر به سزایی در ترک این عمل دارد .

26- از محیطهای آلوده، سخت دوری کنید و بیشتر وقت خود را در کتابخانه بگذرانید و بیعلت در خیابان‏های آلوده پرسه نزنید .

27- بعد از موفقیت در ترک حتی به طور موقت خود را تشویق نمایید . مثلا اگر یک روز توانستید استمنا نکنید جایزه ای به خود بدهید ( مثلا یک بستنی یا هر چه که دوست دارید ) . اگر این مدت بیشتر شد این روند را ادامه دهید . اما نکته قابل توجه این راهکارها وقتی نتیجه میبخشد که هر چه دقیق‏تر به آن عمل شود. زمان نتیجه آن بستگی به شرایط و خصوصیات افراد دارد، ازاین‏رو پیگیر زمان نتیجه نباید بود. فقط انرژی شما صرف عمل به دستورها شود.

به فرموده قرآن: و مِن آیاته أنْ خلق لکم مِن أنفسکم أزواجاً لتسکنوا إلیها  از نشانه های خدا این است که از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آن ها آرامش بیابید . (روم،(30)آیه 21) زن مایه آرامش خاطر مرد و مرد مایه ارامش زن است آرامش زن و مرد در اثر ازدواج از این جا ناشی می‌شود که این دو جنس مکمل یکدیگر و مایه شکوفایی و نشاط و پرورش یکدیگرند و هر یک بدون دیگری ناقص است. طبیعی است که باید میان یک موجود و مکمل وجود او چنین جاذبه نیرومندی وجود داشته باشد.

به قول مفسر بزرگ علامه طباطبایی."هر یک از مرد و زن از جهاز تناسل دستگاهی دارند که این دستگاه به کار نمی افتد مگر وقتی که با دستگاه طرف مقابل جمع شود،که از مجموع آن توالد و تناسل صورت می‌گیرد.پس هر یک از آن دو در حد خود ناقص و محتاج دیگری است و از كنار هم بودن احساس لذت و ارامش خاطر خاصی به انها دست می دهد اما چه طور می شود زن و شوهر از كنار هم بودن انطور كه باید احساس لذت و خوشبختی نمی كنند ؟  

موانع محبت چیست؟

موانع محبت عبارتند از: 1ـ خودخواهی: منشأ اصلى عداوت و درگیری، خودخواهى است. كسى كه به اسارت خود در آید و حاضر به دیدن مصالح جمعی نباشد خود را از محبت اطرافیان محروم می كند و شخص خود ارضا در واقع خود خواهی است كه فقط به فكر لذت بردن خود است و از یاد مونس خود – همسر – غافل است.

2- جدل: یكى از اسباب دشمنى و نزاع، جدل و بگو مگوهاى بى فائده است كه بین زن و شوهر ها پیش می اید .

3ـ خودپسندی: ریشة بسیارى درگیرى ها خودپسندى است كه با غرور و بلند پروازى و فزون طلبى و داشتن توقعات نابجا باعث دوری زن و شوهر از همدیگر می شود .

4ـ ناآشنایی با وظایف: گاهى كشمكش و بی محبتی در اثر عدم اطلاع از وظایف و مسئولیت ها است. زن و شوهرى كه از حدود اختیارات و مسئولیت هاى خود بى اطلاع اند شوهر وظایفی در قبال زن دارد و زن وظایفی در قبال همسر .

5ـ سخت گیری: اگر اعضاى یك خانواده در پى یافتن عیوب یكدیگر و بزرگ نمودن آن باشند و در تعقیب آن سخت گیرى نمایند پیوند هاى دوستى و یگانگى را از هم میگسلد.

6ـ عدم رشد فكرى و اخلاقی: اگر انسان به رشد اخلاقى نرسیده باشد و به سعة صدر و بلند نظرى و تحمل و نرمى و بردبارى متصف نشده باشد آمادگى اخلاقى براى هضم نقاط اختلاف همسر خود را نخواهد داشت .

7- مرحلة ترس و خشونت: با این عمل زمام اختیار و كنترل اعصاب از انسان سلب می‌شود. و چه بسا باعث نفرت زن و شوهر از همدیگر شده و به فاصله گرفتن ان دو از هم بینجامد .

 براى انس و الفت بیشتر با همسر چه باید کرد؟ انس و الفت با همسر در گرو رعایت این امور است:

1ـ خوش رویی : خوش رویى ریسمان مهر و مودّت است ، زن و شوهر از این راه می توانند محبت هم را تو دل مونس خود نهادینه كنند.

2 ـ به اسم خوب صدا زدن هر یک از زن و شوهر باید همسر خود را به نامى صدا کند که بیشتر دوست دارد.

3 ـ اظهار محبت : وقتى همسر خود را دوست داری به او بگو دوست دارم  که این کار موجب ثبات بیشتر محبت بین زن و شوهر خواهد بود . محبت قلبى هر چند لازم است اما کافى نیست. براى انس و الفت بیشتر باید محبت را اظهار کرد.

4ـ سلام کردن: وقتى شوهر به خانه وارد مى شود باید به همسرش سلام کند و او را از آمدنش مطّلع سازد در مقابل زن و هم وظیفه دارد به استقبال شوهرش برود و به او ابراز محبت كند .

5ـ احسان کردن: از آن که انسان بنده احسان است، یکى از شیوه هاى تحکیم روابط حسنه و ایجاد الفت احسان کردن به همسر می‌باشد یکى از مصادیق احسان، هدیه دادن است البته هدیه مالی فقط منظور نیست چه بسا یك بوسه كار چند هدیخ مالی را انجام دهد.

6ـ درک متقابل زن و شوهر: سطح توقع زن از مرد و بالعکس بیش از حد توان نباشد و انتظارات با مقدورات همخوانی داشته باشد ، محبت و سازش و صفاى محیط زندگى را با سازگاری بالا ببریم اگر زن و شوهر یکدیگر را درک کنند، همواره سازگارى و صمیمیت حاکم خواهد گشت.

7- عدم نزاع و کشمکش : از كشمكش های بی خود و سطحی خود داری كنیم و به جای ان از همدیگر انتقاد همراه با پیشنهاد سازنده كنیم . تکلیف زن و شوهر برای ارضای غرایز چیست؟ 

  مطمئناً غریزه جنسی از نیرومند ترین غرایز در وجود انسان است که خداوند آن را در وجود وی قرار داده و اهداف و مصالح خاصی نیز بر آن مترتب است.به خاطر وجود همین غریزة نیرومند است که انسان گرایش به جنس مخالف می یابد و با همة مشکلاتی که وجود دارد یا تصور می شود، به ازدواج روی می آورند و حاضرند بسیاری از سختی ها و مشکلات را به خاطر آن تحمّل کنند یا برخود هموار نمایند و از بسیاری از خواسته های خود یا خودخواهی ها بکاهند.

قرآن مجید راه مقابله با طغیان غریزه جنسی را اقدام به ازدواج و ارضا ان از راه همسر معرفی میكند  عفت پیشگی و یا خویشتن داری در امور جنسی از شرایط ایمان است اما افرادی كه با وجود همسر به گناه خود ارضایی مبتلا هستنند برای تسهیل کنترل غریزة جنسی این  اموری را رعایت كنند :

1ـ طرد افکار شیطانی: مشکل ترین مرحلة رویارویی با انحراف جنسی سالم سازی اندیشه و پرهیز از افکار شهوی است. امام علی(ع) می فرماید: «کسی که در اطراف گناه بسیار بیندیشد، سرانجام به آن کشیده خواهد شد . (غررالحکم، ج 5، ص 321)

2ـ پر کردن اوقات فراغت با مطالعه، تفریح، مسافرت و غیره.

3ـ کنترل چشم و دل: نگاه راهبر دل و دام شیطان و بذر شهوت است. برای مهار غریزة جنسی باید از دیدن آن چه که میل جنسی را تحریک می کند خودداری کرد. امام علی(ع) می فرماید: بهترین عامل رو گردانی از شهوات، فروبستن چشم ها است . (همان، ج 6، ص 164.)

4ـ عدم آمیختگی زن و مرد: همنشینی زن و مرد و همسخن شدن و خلوت کردن با یکدیگر زمینة لغزش را فراهم می کند.

5ـ آخرت گرایی: توجه به پاداش اخروی دربارة کسانی که دامن خود را از گناه پاک داشته اند. امام علی(ع) می فرماید: «کسی که به بهشت علاقه دارد، خواهش های نفس و شهوات را فراموش کند . نهج البلاغه، قصار 30.

   6 ـ یاد مرگ: رسول خدا(ص) اصحاب خود را دربارة مرگ بسیار سفارش می کرد و می فرمود: زیاد مرگ را یاد کنید، زیرا یاد مرگ شکنندة لذات نفسانی و مانع میان تو و شهوات است .

ومواردی كه در بالا به انها طی 27 بند اشاره شد . 

 چگونه می توانیم به هنگام گناه ، خود را کنتر ل کنیم؟

1- تصمیم جدی و قاطع بر گناه نكردن تا انسان عزم راسخ بر ترك گناه نداشته باشد، چندان توفیقی در عدم ارتكاب گناه به دست نمی آورد.

2- ترك زمینه گناه: پیشگیرى از گناه آسان ترین راه مبارزه با گناه است . جوانى كه مى خواهد گناه نكند باید خود را از صحنه هاى گناه دور نگه دارد.

3 - ترك مصاحبت با دوستان ناباب: دوستانى كه باعث مى‏شوند انسان مزه گناه را مزمزه كند، در واقع دشمن هستند و باید از آنها پرهیز كرد.

4- ترك فكر گناه: ترك زمینه گناه سهم به سزایى در ترك فكر گناه دارد. ازاین‏رو هر چه بیشتر و دقیقتر زمینه گناه ترك شود فكر گناه كمتر به سراغ انسان مى‏آید. این فكر گناه است كه شوق در انسان ایجاد مى‏نماید و بعد از شوق اراده‏ى عمل سپس خود گناه محقق مى‏شود، مسلما تا اراده و شوق و میل نسبت به كارى نباشد انسان مرتكب آن كار نمى‏گردد.

4- اشتغال به برنامه شبانه‏روزى: حتما باید شبانه‏روز خود را با برنامه‏ریزى صحیح و متناسب وضع روحى و جسمى خود پر كنیم و هیچ ساعت بیكارى نداشته باشیم تا نفس، ما را مشغول كند. در اوقات بیكارى وسوسه‏هاى نفس و شیطان به سراغ انسان مى‏آید و او را به فكر گناه و سپس به خود گناه مى‏كشاند

5- تفكر در عواقب زیان بار گناه: اگر انسان توجه كامل داشته باشد كه معصیت افزون بر آثار سوء دنیوی، چه عذاب های غیر قابل تحمل اُخروی به دنبال دارد، مطمئناً از گناه دوری می جوید.

6- باور كردن این كه شیطان و نفس امّاره، دشمن انسانند؛ وقتی انسان یقین پیدا كرد كه اینان دشمن اویند، به حرف آنان گوش نداده و گناه نمی كند. قرآن می فرماید: «ای بنی آدم، آیا با شما پیمان نبسته بودم كه شیطان را نپرستید كه او دشمن آشكار شما است؟!».( یس (36) آیة 60. ) در آیة دیگر فرمود: «نفس امّاره بسیار وادار كننده به بدی است».( یوسف (12) آیة 14)

7- زیاد سبحان الله و لا اله الا الله گفتن، كه باعث می شود شیطان از انسان دور شود. وقتی شیطان از انسان دور شود، دیگر گناه نمی كند. 8- نماز  نماز آدمى را از كارهاى زشت و گناه باز مى دارد.( عنكبوت (29) آیهء 45) چطور می‌توانیم شیطان را از خود دور کنیم؟ برای رویارویی با وسوسه های شیطانی، ابتدا باید دشمن و راههای نفوذ او را شناخت و او را مهار کرد و سپس او را به عقب راند و در گام‏های نهایی او را به اسارت کشید.

در این جهت راههای مبارزه با وساوس شیطانی عبارتند از: 1- نگهبانی و مراقبت: شیطان با جان ما سر و کار دارد. از این رو باید از آن حراست کنیم. راه های مراقبت عبارتند از: تقوا پیشگی: تقوا را لباسی بر اندام جان آدمی است که آن را به خوبی می پوشاند و حفظ می کند: لباس التّقوی ذلک خیر بهترین جامه تقوا است. کنترل اعضا و جوارح: زبان، چشم، گوش، فکر و همه اعضا و جوارح، درهای ورودی به قلب اند. پس باید این‏ها را کنترل کرد.

محاسبه: بعد از کنترل نوبت به محاسبه می رسد، یعنی برای جبران ضعف‏ها و برنامه ریزی برای آینده ارزیابی لازم است.

2- واکنش مناسب: در برابر هر وسوسه‏ای باید واکنش مناسب صورت گیرد.

3- استعاذه: در برابر هجوم وسوسه‏های شیطان، لازم است به پناهگاهی مطمئن پناه ببرید و آن توجه به خدا و یاد او است. قرآن مجید می فرماید: "اگر از شیطان وسوسه‏ای به تو رسد، به خدا پناه ببر که او شنوای دانا است".( اعراف (7) آیه 200)

4- مجهز شدن به تجهیزات: در برابر تهاجم وسیع شیطان، باید در میدان کارزار، همواره مسلح باشیم. برخی از تجهیزات در حدیث پیامبر اکرم(ص) مطرح شده است.

حضرت می فرماید: "آیا شما را آگاه کنم بر کاری که اگر انجام دادید، شیطان از شما فاصله می گیرد، به اندازه فاصله مشرق تا مغرب؟ گفتند: آری. فرمود: روزه صورت شیطان را سیاه می کند و صدقه، کمرش را می شکند. دوستی برای خدا و کمک برای عمل صالح، پشت او را می برد و استغفار بند دلش را می برد".( سفینة البحار، ج 2، ص 64)

5- آشنایی با دام‏های شیطان: برای رهایی از وساوس شیطانی باید مواظب دام‏های او بود. یکی از دام‏های خطرناک شیطانی، دوستی اجانب و افراد نامحرم و ایجاد ارتباط گفتاری لمسی با انها است .

6- انجام یک سری مستحبات مثلاً همیشه با وضو بودن و زبان را به ذکر مخصوصاً "لا حول و لا قوة الاّ باللَّه العلی العظیم" عادت دادن.نیز خواندن قرآن در اوقات مختلف.

7- خود را از بیکاری، تنهایی و عوامل وسوسه‏انگیز دور نگه داشتن.

8- ذهن را همواره به امور ارزشمند متوجه ساختن و عادت دادن.

9- مطالعه و تفکردربارة خدا و قیامت.

10- به طور منظم مثلاً هفتگی به زیارت اهل قبور رفتن و نسبت به عاقبت خود و احوال پس از مرگ اندیشیدن.

11- شرکت کردن در مراسم دینی و فعالیت جدی در مسائل فرهنگی اجتماعی و نماز را با توجه و حال و عاشقانه و با حضور قلب خواندن. برای كمك بیشتر برای شما پیشنهاد می كنیم  از راهنمایی های خوب افراد ذی صلاح و مشاوران متعهد در این رابطه استفاده كنید .

  امیدوارم موفق باشید این نكته را از یاد نبرید بنده خدا تابع هوا و هوس نیست و خواست خدا را بر خواسته نفس مقدّم می دارد.      

منبع : پرسماني

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

ب این خانم بگید ک ب شوهرش یاد بده ک دیر ارضاع بشه با تمرین کردن با مراجعه ب پزشک.....کار سختی نیست...
فقط ایمان به خدا
سلام
اخه چرا
شوهرت،مردانگی ندارد به همین خاطر خوب نمی تواند بگاید،اگه بچه نداری طلاق بگیر
سلام و ادب اولا کنترل زود انزالی مردان کار غیر ممکنی نیست تا شما هم کاملا ارضا بشید دوما به خدا پناه ببرید از شر وسوسه شیطان آرزو مند خوشبختیتان امیدوارم روزی جایی شاهد مطلبی از خوشبختی و شادیتان باشم
منم اين مشكل رو دارم شوهرم باوجودجذابي ظاهري نميتونه تحريكم كنه واكثرا وقتي خسته ست باهام رابطه داره توجهي به ارضاشدن يانشدن من نداره
نستعینو بصبروصلات . ازنمازوصبرکمک بگیرید.رسول الله ص فرمودند صبرمنم ونمازامیرالمومنین علی.توسل به معصومین (ع)نمازخواندن روزه گرفتن .انسان برای ترک یااقدام به کاری به تصمیم واراده نیازدارد یکی ازاثرات نمازوروزه تقویت اراده است.التماس دعا .دعام کنید
سلام من هم مثل شما هستم شوهرم نمیتونه و خواهش مندم به من کمک کنید
سلام من ي زن متاهلم و شوهرم ٣ ساله خارج از كشوره و من خيلي اذيت ميشدم و باپسري دوست شدم
با سلام خدمت شما لطفا برای ارسال سوال خود ار طریق این آدرس اقدام فرمائید. http://www.yeknet.ir/contact با تشکر
الان چکار میکنی