اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند

یک نت ـ اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند
خوشتيپ

اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند

فهیمه اشکانی روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بولیمیا یک اختلال ذهنی (بی اشتهایی عصبی) است.بولیمیا در واقع زاییده‌ی تصور نادرستی است که مبتلایان به این بیماری از وضعیت جسمی خویش دارند و همواره فکر می‌کنند باید لاغر شوند.

وی افزود: ترس از افزایش وزن و به هم ریختن تناسب اندام این افراد را مجبور به انجام دادن ورزش‌های سنگین و مصرف داروهایی که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند، افزایش می دهند. معمولاً درصد بالایی از دختران و زنان جامعه به دنبال وزنی ایده آل هستند و متأسفانه بیشتر آنها با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اذعان داشت: علایمی نظیر: عفونت ریوی، یبوست، نفخ، تورم پاها، بیماری‌های گوارشی از علائم ظهور این بیماری است و همچنین خرابی دندان‌ها، کاهش آب بدن از عوارض بولیمیا است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این بیماری درمانی دارد یا خیر اظهار داشت:این بیماری به دلیل اختلال در نوع غذا خوردن است، معمولاً پزشکان به بیماران کمک می‌کنند تا افکار منفی و مخرب را کنار گذاشته و نگرشی صحیح به این بیماری داشته باشند و داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب برای بیماران تجویز می‌گردد تا حال روحی آنها کاملاً بهبود یابد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده