رفتن به محتوای اصلی

داستان شوم یک عکس!

تاریخ انتشار:
یک نت ـ ر سالروز شهادت شهید محمد جواد تندگویان، حجت الاسلام والمسلمین سیّدمحمّد خاتمی با حضور در خانواده آن شهید دیدار کرد و یاد او را گرامی داشت.
داستان شوم یک عکس!

در سالروز شهادت شهید محمد جواد تندگویان، حجت الاسلام والمسلمین سیّدمحمّد خاتمی با حضور در خانواده آن شهید دیدار کرد و یاد او را گرامی داشت.

به گزارش بولتن نیوز، این درحالی است که حضور رئیس جمهور پیشین کشورمان، در کنار خانوادۀ شهید تندگویان و خبر این دیدار بازتاب گسترده ای، به خصوص در رسانه های اصلاح طلب داشت. تا آن جا که امروز روزنامۀ اصلاح طلب "آفتاب یزد" عکس صفحۀ اوّل و تیتر اصلی اش را به آن اختصاص داد.

اما این همۀ ماجرا نیست. با دقّت در نحوۀ بازتاب این خبر ازسوی "آفتاب یزد" و دیگر رسانه های اصلاح طلب، متوجه می شویم که برخی از این رسانه ها و روزنامه ها با نگاهی شیطنت آمیز به این خبر، آن را پوشش داده و این بار حتی سیاست مدار محبوب شان(سیّدمحمّدخاتمی) را هم بازیچۀ این سوء نیات سیاسی کردند.

نکته این جاست که از میان تعداد زیاد عکس هایی که از این دید و بازدید نسبتاً رسمی صورت گرفت، روزنامۀ "آفتاب یزد" عکسی را انتخاب کرده که در آن خواهر شهید تندگویان در کنار آقای خاتمی بر روی یک مبل نشسته اند و احتمالاً در آن لحظه روسری خانم تندگویان، ناخواسته کمی عقب رفته و این موجب سوءاستفادۀ عکاس گردیده است.

البته این به هیچ وجه اولین باری نیست که رسانه های اصلاح طلب دست به چنین شیطنت هایی زده و سعی می کنند به تفاسیر منحرف شان از اسلام و مسائلی همچون حجاب و عفاف، این چنین رسمیّت دهند.

همین چند وقت پیش بود که هفته نامۀ "چلچراغ" نیز در اقدامی مشابه آن چه امروز ازسوی روزنامۀ "آفتاب یزد" سر زد، با انتشار عکسی از یکی از اعضای خانوادۀ شهید باکری، سعی کرده بود، این تصویر نادرست از خانوادۀ شهدای گرانقدر میهن عزیزمان را بازنشر داده و تبلیغ کند.

این که کدام هدف سیاسیِ اصلاح طلبی و اصلاح طلبان در گروی بی حجابی و رواج چنین تعابیری از اسلام و مسئلۀ عفاف می باشد، بر ما به هیچ وجه روشن نبوده و نیست و به راستی از درک آن عاجزیم.

این که گفتمان اصلاح طلبی، این چنین با سطحی نگری حتی به بزرگان خود نیز رحم نمی کند نیز مسئله ای نیست که ما برای نخستین بار با آن مواجه شده باشیم. با این همه اگر اصلاح طلبان و اصلاح طلبی می خواهد به سیاست مداران نزدیک به خود و بزرگان و تئوریسین های خود پشت کند، البته مسئلۀ مهمی برای خود اصلاح طلبی و اصلاح طلبان است؛ اما بی شک موضوعی عمومی نیست و برای عموم مردم(یعنی مخاطبان ما) مسئلۀ مهمی نیست و بنابراین ما نیز از پرداختن به آن خودداری کرده و وقت و هزینۀ بیت المال را صرف آن نمی کنیم.

با این همه دفاع از کیان اسلام و شهدای اسلام، مسئله ای نیست که بشود به راحتی از کنار آن عبور کرد و هیچ نگفت. آن چه امروز در روزنامۀ "آفتاب یزد" اتفاق افتاده به هیچ وجه موضوعی درون خانوادۀ اصلاح طلبان و زنجیرۀ روابط و مخاطبان این روزنامۀ خاص با رویکرد خاص شان نیست. مسئله این بار به عزّت و شرف پاک ترین فرزندان این خاک که از همۀ دارایی شان(یعنی جان و جوانی شان) برای این خاک و پایندگی آن گذر کرده اند، گره خورده است.

این بار داستان، داستان آبروی شهدا و ناموس و خانوادۀ این پاک ترین فرزندان این خاک است و مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.

بارها به عنوان هشدار و نصیحت گفته بودیم و این بار نیز آن چه از دست مان برمی آید این است که برادرانه از دوستان و عزیزان مان در رسانه های اصلاح طلب بخواهیم که لااقل نیات شان را با دستمایه هایی در حد آن نیات عملی کنند و آبرو و عزّت نظام مقدس جمهوری اسلامی را (اگر حقیقتاً به آن پایبندند) آلودۀ اهداف کوتاه مدت سیاسی شان نکنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا