عصبانیت روزنامه زنجیره‌ای از بی‌اعتنایی روحانی به هاشمی و خاتمی

یک نت ـ عصبانیت روزنامه زنجیره‌ای از بی‌اعتنایی روحانی به هاشمی و خاتمی
عصبانیت روزنامه زنجیره‌ای از بی‌اعتنایی روحانی به هاشمی و خاتمی

*کیهان

عصبانیت روزنامه زنجیره‌ای از بی‌اعتنایی روحانی به هاشمی و خاتمی

یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شد رئیس جمهور به خاتمی و هاشمی کم‌اعتنایی می‌کند. روزنامه آرمان تأکید می‌کند روحانی تمایل ندارد او را به واسطه دیگران بشناسند.این روزنامه اصلاح‌طلب اجاره‌ای می‌نویسد: دولت آقای روحانی هر چند در شکل و فرم از تجارب گذشتگان به لحاظ انتصاب‌ها خوب استفاده کرده ولی خیلی سریع به خودی‌ها، دلسوزان و کسانی که در بوجود آوردن دولت تدبیر و امید از خودگذشتگی کردند، کم‌اعتنایی نشان داد. تجارب آیت‌الله هاشمی و سید محمد خاتمی هر چند به عنوان پشتوانه قوی قابل اتکاء به شمار می‌رود، اما آقای روحانی به لحاظ شخصیتی آنچنان تمایل ندارد او را به واسطه دیگران بشناسند و قابلیت‌های شخصی‌اش را نادیده بگیرند.

در حالی که طلبکاری از دولت در حوزه انتصابات رسم معمول نشریات زنجیره‌ای شده، آرمان نوشت: انتخاب استانداران بسیار کند و بی‌جهت پرحاشیه شده است. وزیر کشور اولویت‌ها در انتخاب استانداران را رسانه‌ای کرد و حق بیش از حد برای نمایندگان مجلس و دیگر صاحب نفوذان استانی در انتخاب استانداران قائل شد. گذاشتن ملاک و معیار بی‌جهت، سطح توقعات را بالا برده است.نویسنده ادامه می‌دهد: اکنون که صد روز از آغاز به کار دولت روحانی می‌گذرد، هنوز عده‌ای از استانداران، فرمانداران و بخشداران دولت گذشته بر سر کار هستند. این با کدام یک از سیاست‌های دولت یازدهم سازگاری دارد؟ چه کسی باید در استان‌ها و بخش‌ها، سیاست‌های دولت را در بخش خارجی، اقتصادی و اجتماعی تقویت و ترویج کند؟ معیارهایی که خود دولت درست کرده است، دست آن را بسته و قابل قبول نیست که تأخیر در انتخاب استانداران را گردن گروه‌های مقابل یا فشار معتمدین استانی بگذاریم.

این روزنامه خواستار انتخاب استانداران از ائتلاف‌های انتخاباتی اصلاح‌طلب شد و برخلاف واقعیت‌ها مدعی شد استانداران از میان اصولگرایان انتخاب می‌شوند.بدهکار نگه داشتن دولت و طلبکار بودن از آن در حوزه عزل و نصب‌ها، یکی از رئوس استراتژی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در قبال دولت به شمار می‌رود.

روحانی در مجلس اظهارات قبلی را اصلاح می‌کند؟!

رئیس‌جمهور امروز در حالی برای معرفی گزینه جدید وزارت ورزش و جوانان به مجلس می‌رود که اظهارات وی در جلسه قبلی معرفی سومین گزینه وزارت ورزش با اعتراض‌های جدی نمایندگان و صاحب‌نظران مواجه شد.دکتر روحانی امروز در جلسه علنی مجلس حضور پیدا می‌کند تا گودرزی را به عنوان نامزد تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی کند. رئیس‌جمهور یک هفته پیش در جریان معرفی سجادی به مجلس و قبل از ورود به موضوع رای اعتماد ضمن اظهاراتی نسنجیده و افراطی، عملا بقیه نامزدها غیر از خود را متهم به تندروی و عدم عقلانیت کرده و با کم‌لطفی نسبت به نیمی از کل جمعیت رای دهنده گفته بود: مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خود‌رایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای دادند!

این اظهارات اعتراض‌های گسترده رسانه‌ای را برانگیخت و گفته می‌شود یکی از چند دلیل عدم رای اعتماد کافی نمایندگان به سجادی بود.
اکنون که رئیس‌جمهور محترم بنابر اعلام معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری و طبق سنت همیشگی معرفی وزرای پیشنهادی در مجلس حضور پیدا می‌کند، پسندیده است که آن اظهارات به دور از اعتدال و تدبیر اصلاح شود و تمام 37 میلیون نفر شرکت کننده که در انتخابات فارغ از این که به کدام نامزد رای داده‌اند، به عنوان ملت حماسه‌آفرین و به چشم احترام نگریسته شوند.

وقتی بی‌بی‌سی انگلیس محرم است!

وزیر امور خارجه در صفحه فیس‌بوک که فعالیت در آن به لحاظ قانونی جرم است، می‌گوید امیدوارم در داخل همسویی با اسرائیل نباشد. آیا معنای اعتدال دولت یعنی اینکه مخالف و منتقد ما صهیونیست است؟روزنامه وطن امروز با طرح این پرسش به نقد رفتار رسانه‌ای دکتر ظریف، از شکستن حریم قانون درباره فیس‌بوک تا عدم مصاحبه با خبرنگاران ایرانی در ژنو و ترجیح شبکه بی‌بی‌سی پرداخت. این روزنامه با بیان اینکه طبق قانون شبکه فیس‌بوک به خاطر نقش‌آفرینی در حوزه‌های جاسوسی و عملیات روانی دشمن فیلتر شده، ابتدا روشن می‌کند:صفحه فیس‌بوک دکتر ظریف به زبان فارسی به روزرسانی و اداره می‌شود؛ اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان این صفحه ایرانی هستند؛ بیشترین بازخورد اتفاقات این صفحه در داخل کشور است؛ مخاطب این صفحه به وضوح ایرانیان هستند نه ملت‌های جهان؛ تاکنون در چند نوبت وزیر امور خارجه خبر از هک صفحه فیس‌بوک‌شان داده‌اند.

این روزنامه سپس می‌پرسد: اگر هدف دولت از مستثنا کردن صفحه وزیر امور خارجه در یک شبکه اجتماعی (با اهداف جاسوسی ثابت شده) «دیپلماسی عمومی» در زمین حریف است چرا اکثر خبرسازی‌ها با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب ایرانی صورت گرفته است؟ زبان فارسی صفحه،‌ خوانندگان ایرانی و مخاطب قرار دادن ایرانیان در داخل کشور در اغلب قریب به اتفاق پست‌ها از چه رو است؟

نویسنده سپس با انتقاد از ادعای غیرواقعی تقابل میان آمریکا و رژیم صهیونیستی از یک سو و برجسته کردن نقش فرانسه از سوی دیگر- در قبال کمرنگ کردن نقش کاخ سفید در دشمنی با ایران- می‌نویسد: پروژه دوگانه‌سازی آمریکا و اسرائیل شکست خورد و فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز نقش پلیس بد را بازی می‌کرد... یک متخصص روابط بین‌الملل چطور تصور می‌کند فرانسه به صورت ناگهانی تبدیل به ابرقدرتی جهانی شده که قدرت بر هم زدن نقشه‌های جان‌کری را بر سر میزی با حضور 7-8 نفر پیدا کرده است؟! مثال خوبی نیست اما آیا کسی باور می‌کند سوریه حکومت ایران را اداره کند؟

این روزنامه با بیان اینکه بازی جان‌کری و لوران فابیوس در ژنو از پیش مدیریت شده بود و پیش از بازگشت به کشورشان به حمایت رسمی از مواضع یکدیگر اقدام کردند، می‌افزاید: جالب است که مجموعه رسانه‌های زنجیره‌ای داخل کشور اظهارات کری در حمایت از موضع فابیوس را بایکوت کردند.وطن امروز با انتقاد از عدم مصاحبه دکتر ظریف با ده‌ها خبرنگار ایرانی در ژنو و ترجیح «بی‌بی‌سی فارسی» و بیان اینکه «آیا پایه‌های اقتصاد سرمایه‌داری را نمی‌بینید که به دوش صهیونیست‌های یک درصدی استوار است؟» می‌نویسد: بدترین اتفاقی که به واسطه مدیریت صفحه فیس‌بوک از سوی دکتر ظریف در میان بخشی از مخاطبان نهادینه شد دشمن خواندن هر فرد و جریان سیاسی است که با تحلیل‌های یک خطی و بدون سند و مدرک ارائه شده در این صفحه مخالفت ورزید! اینکه وزیر امور خارجه کشورمان ابتدا یک مصاحبه رسانه‌ای به شبکه «بی‌بی‌سی انگلیس» هدیه می‌کند و سپس در صفحه اختصاصی ایشان پیش از عزیمت به کشور عنوان می‌شود: «امیدوارم در داخل همصدایی با اسرائیل نباشد» یعنی آماده‌باش به تیم عملیات روانی تا به هر که مخالف این تحلیل بی‌پشتوانه حرفی زد می‌توان انگ «همصدایی با اسرائیل چسباند! آیا اعتدال یعنی مخالف تحلیل ما «صهیونیست» است؟!»

نویسنده با بیان اینکه مصداق دیپلماسی عمومی (با خارج) عملاً در فیس‌بوک که در اختیار شبکه‌های جاسوسی دشمن است، گم شده ادامه می‌دهد شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی شبکه غیر قانونی فیس‌بوک را نماد کل کشور جلوه می‌دهند... مشکل اینجاست که فرزندان انقلاب در برابر نقدهای دلسوزانه متخصصان پویا نیستند و از پاسخ‌دهی به رسانه‌های داخلی سر باز می‌زنند و این برای منافع ملی خطر دارد.

آسوشیتدپرس: پیشنهاد آمریکا در ژنو حتی مسکن اقتصادی هم نیست

دو مقام آمریکایی مطلع از مذاکرات هسته‌ای می‌گویند کاخ سفید در مذاکرات ژنو تخفیف‌هایی به ایران خواهد داد که نتواند حتی به عنوان مسکن در برابر فشار تحریم‌ها عمل کند!خبرگزاری آسوشیتدپرس که با دو مقام آمریکایی مطلع از مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرده، می‌نویسد آنچه در مذاکرات ژنو مطرح است، تخفیف‌های جزئی و کم‌اهمیت به ایران در زمینه تحریم‌ها در مقابل باز داشتن ایران از فعالیت‌های هسته‌ای است. این تخفیف برخلاف برآوردهای اغراق‌آمیز است و محدود و موقت و برگشت‌پذیر می‌باشد.این دو مقام آمریکایی با بیان اینکه اجازه ندارند به طور علنی در مورد مذاکرات سخن بگویند و بنابراین مایل به عدم افشای نام هستند، همچنین گفته‌اند: اگر توافق در ژنو به ایران اجازه دهد بخشی از پول بلوکه شده خود را بازگرداند، این پول چندان کافی نخواهد بود تا بتواند اثرات تحریم‌ها را تسکین دهد. گذشته از این، تحریم‌های سخت، نظیر تحریم تجاری آمریکا، محدودیت بانک‌ها و استفاده ایران از درآمدهای نفتی و همچنین تحریم‌‌های اعمال شده به دلیل حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر همگی به قوت خود باقی خواهند ماند.

آسوشیتدپرس نوشت: اگر ایران دسترسی محدودی به برخی از دارایی‌هایش بیابد، همچنان در انتقال و استفاده از پول مشکل خواهد داشت چرا که ایران دسترسی به بانکداری بین‌المللی ندارد.پیش از این اوباما و جان‌کری تصریح کرده بودند که ساختار اصلی تحریم‌ها در مذاکرات با ایران دست نزده باقی خواهد ماند حال آن که در مقابل آمریکا توقعات گزافی نظیر تعلیق غنی‌سازی 20 درصد، کاهش کمیت و کیفیت فعالیت سانتریفیوژها و تعلیق شروع به کار رآکتور آب سنگین اراک و... را مطرح می‌کند.در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: برخلاف برخی تصورات در کنگره تحریم‌های بیشتر ایران را به نقطه تسلیم نمی‌‌رساند تا برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. این فرهنگ مقاومت است.

*خراسان

موافقت روحاني با لغو برخي مصوبات استاني دولت دهم

علي رغم آنکه هيئت دولت دهم در سفر آذرماه سال 89 خود به استان مازندران، پيشنهادهاي مختلفي را تصويب و آن را به دستگاههاي اجرايي ابلاغ کرده بود بر اساس پيشنهاد روزهاي اخير وزيران عضو کميسيون لوايح که مورد موافقت رييس جمهور نيز قرار گرفته است، برخي بندهاي مصوبه مذکور دولت دهم به استناد اصل 138 قانون اساسي لغو خواهد شد.

اقدام جديد دولت براي ريشه کني تجارت غير قانوني دخانيات

بر اساس مصوبه روزهاي اخير هيئت دولت که توسط اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت ابلاغ شده، اين وزارتخانه مکلف شده است نسبت به امضاي موقت پروتکل ريشه کني تجارت غير قانوني فرآورده هاي دخاني به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي اقدام کند و سپس اين موافقتنامه براي تصويب نهايي به مجلس فرستاده خواهد شد.

*تهران امروز

تيم مذاكره‌كننده را آزاد بگذاريد

به‌گزارش فارس، آيت‌الله كعبي، عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تلاش حزب منحله مشاركت براي توقف مذاكرات گفت: نبايد به‌گونه‌اي عمل شود كه تيم مذاكره‌كننده ما احساس كند برخي به‌دنبال مانع‌تراشي هستند لذا گروه‌هاي فشار بايد آنها را آزاد بگذارند.

روحاني، اصلاح‌طلب تمام عيار نيست

به‌گزارش مشرق، محمد خاتمي در ديدار خانواده كروبي و موسوي گفته است: نبايد از روحاني انتظار يك اصلاح‌طلب تمام‌عيار را داشت. او خود را مستقل مي‌داند. راز حمايت ما از وي در انتخابات رياست‌جمهوري اين بود كه مواضع او نسبت به ديگر كانديداها به ما نزديك‌تر بود. او پس از رسيدن به قدرت تنها نيروهاي درجه دو و سه و حاشيه‌اي اصلاحات را به كار گرفته است. روحاني و ناطق براي ما قابل احترامند اما نه به عنوان يك اصلاح‌طلب بلكه به دليل مواضع مشتركي كه با هم داريم. اين از خواص احمدي‌نژاد بود كه ما را تا آستانه وحدت پيش برد.

نياز كارگزاران به تغييرات اساسي

مرتضي سجاديان عضو حزب كارگزاران در گفت‌وگو با مهر، با تاكيد بر اهميت نقش احزاب در جامعه گفت: هرحزب بايد پويا و فعال باشد تا بتواند مخاطبان خود را حفظ كند. حزبي كه مخاطب نداشته باشد،حزب نيست. وي با تاكيد بر اينكه حزب كارگزاران نيازمند تغييرات اساسي است، اظهار داشت: اين تغييرات بايد در ساختار و شوراي مركزي صورت بگيرد. اگر اين تغييرات انجام شود، حزب فعال‌تر و مقبول عامه قرار مي‌گيرد.اين تغييرات مي‌تواند در اعضا يا شوراي مركزي يا ساختارهاي كلي حزب باشد.

تخلف در فروش مگان‌هاي عدم تعهد

مصطفي‌ افضلي‌فرد سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرين وضعيت پرونده فروش مگان‌هاي اجلاس عدم‌تعهد گفت: از مسئولان وزارت صنعت خواسته‌ايم كه اسناد مربوط به فروش اين خودروها را به كميسيون اصل 90 ارائه كنند كه قرار است تا پايان آبان‌ماه اين اسناد به كميسيون داده شود.

وي همچنين خاطرنشان كرد: البته مستندات ديگري هم به كميسيون اصل 90 مجلس رسيده كه براساس آن علي‌الظاهر خبري كه درباره وقوع تخلف در فروش مگان‌ها منتشر شده، چندان هم بيراه نبوده است. وي با اشاره به اينكه برخي مستندات به‌طور تقريبي خبر منتشره درباره وقوع تخلف در فروش مگان‌هاي اجلاس عدم‌تعهد را تاييد مي‌كند، تصريح كرد: كميسيون همچنان منتظر گزارش وزارت صنعت است، البته وزارت صنايع مدعي‌ است اگر تخلفي هم صورت گرفته، از جانب بخش خصوصي است اما وزارت بايد روي بخش خصوصي نظارت مي‌كرد.

*جمهوری اسلامی

* رهبران سازمان "القاعده" در روزهاي اخير به اين نتيجه رسيده‌اند كه طرح 20 ساله اين سازمان، كه پيش‌بيني مي‌شد در سال 1400 (8 سال ديگر) وارد يك جنگ بزرگ با تمام مخالفان خود شود و به پيروزي نهائي برسد، قابل اجرا نيست و بايد در آن تجديدنظر شود. علت اين نتيجه گيري، شكست سختي است كه القاعده در سوريه خورده و با گذشت نزديك به 3 سال و دريافت كمك‌هاي بسيار زياد از كشورهاي غربي و عربي نتوانسته دولت سوريه را به سقوط بكشاند. طرح 20 ساله "القاعده" كه از سال 1380 شروع مي‌شد شامل مراحل هفتگانه بيداري، خيزش، توسعه جنبش، خودكفا شدن، اعلام امارات، جهاد با كافران و پيروزي نهائي در سال 1400 بود. علت اصلي شكست طرح القاعده، تبديل شدن جهاد با كافران به تروريسم عليه مسلمانان و ايجاد آشوب در كشورهاي اسلامي است.

* در پي بروز بحران آلودگي هوا و بارش باران و مه اسيدي در اهواز و چند شهر خوزستان كه منجر به بروز تنگي نفس و آسم و آلرژي در بين حدود 12000 نفر از شهروندان اين مناطق شد، كارشناسان در جمع‌بندي نهايي، علت اين بحران را شرايط سكون هوا توأم با پديده وارونگي حرارتي جو، وجود مراكز صنعتي آلاينده و شعله‌هاي چاههاي نفتي مناطق نفت خيز جنوب در محدوده شهر اهواز توأم با توليد آلاينده‌هاي هوا كه منجر به تجمع آلاينده‌ها مي‌گردد، و نيز احتراق ناقص و دود حاصله از چاههاي نفت كه حاوي مواد سمي بسيار خطرناك از جمله تركيبات سولفور مي‌باشد را مهمترين علل اين واقعه ذكر كردند. آمادگي و عملكرد نسبتاً خوب بيمارستان و مراكز درماني دانشگاه علوم پزشكي اهواز در كنترل و رسيدگي و درمان بيماران در زمان بحران، از يك فاجعه جلوگيري كرد. ولي سؤال اصلي مردم خوزستان كه ثروت كشور را تأمين مي‌كنند اين است كه آيا اين آخرين بحران در خوزستان است و يا همچنان اين مردم بايد منتظر بحران‌هاي ديگري همچون انتقال آب نيز باشند؟ و مي‌پرسند: "آيا كسي هست ما را ياري دهد؟"

* دفتر امام جمعه بابل، درگيري در نماز ظهر عاشوراي اين شهر و ارتباط آن با امام جمعه را تكذيب كرد. در نامه دفتر امام جمعه بابل آمده است: "خبر منتشره در روزنامه جمهوري اسلامي مورخه 25/8/92 به نقل از سايت اميد پيرامون درگيري در نماز ظهر عاشورا در بابل و ارتباط دادن آن به امام جمعه محترم بابل كذب محض بوده و از اساس عاري از حقيقت مي‌باشد." حجت الاسلام ناصري نماينده بابل در مجلس شوراي اسلامي نيز طي تماسي با روزنامه جمهوري اسلامي گفت: اينجانب در نماز حضور داشتم و فردي كه چتر آورده بود با توصيه و اشاره اينجانب از گرفتن چتر بر سر امام جمعه خودداري كرد و درگيري پيش نيامد هر چند عده‌اي از مردم نتوانستند در هواي باراني و مكان‌هاي خيس شده نماز بخوانند.

*قدس

چوب لای چرخ مذاکرات

فارس: کولین کال، یک مقام پیشین دولت اوباما، در اظهاراتی عجیب به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفته که پیشنهاد ارایه شده به ایران، دو برابر قبل به ایران جهت تولید اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته‌ای فرصت می دهد.

دستور هاشمی برای دریاچه ارومیه

مهر: حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از دستور آیت ا... هاشمی رفسنجانی به دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کمک به حل بحران دریاچه ارومیه خبر داد.

به دادستان نامه نوشتم

فارس: اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت: با توجه به کشته شدن یک جوان در روز عاشورای حسینی در مسجد سلیمان نامه‌ای به دادستان این شهر نوشتم تا پیگیر مسأله باشد. وی افزود: در روز عاشورای حسینی در هنگام بلند کردن علم، این وسیله با سیم‌های برق شهری برخورد کرد که به همین دلیل یک جوان کشته و جوان دیگر به کما رفت. وی این اقدام را به دلیل کم توجهی مسؤولان شهرستان و هیأت عزاداری به مسایل ایمنی عنوان کرد.

آن روی سکه «ظریف»

مشرق: اعضای تیم مذاکره‌کننده اذعان کرده‌اند، ما تا کنون تنها یک روی سکه ظریف را که با لبخندها و شوخ‌طبعی در مذاکرات حاضر می‌شود، دیده بودیم و روی دیگر سکه ظریف را در این مذاکره آخر دیدیم و آن برخورد قاطعانه با زیاده خواهی طرفهای غربی بود.

دعوت برای تشکیل حلقه انسانی در فردو

ایسنا: 150دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف با انتشار نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ضمن اعلام تشکیل حلقه انسانی به دور سایت هسته ای فردو با شعار «فردو قلب ماست»، از وی برای شرکت در این حرکت نمادین دعوت کردند.

رأی دادن بر اساس تعامل

فرارو: امیر محبیان، فعال سیاسی گفت: نوع رأی دادن مجلس به وزیران پیشنهادی آقای روحانی تعاملی بوده است.

سد کارون 4 ترک خورد

ایسنا: بنا به گفته یک مسؤول در وزارت نیرو سد کارون 4 که نخستین سد در بالا دست کارون است، دچار ترک خوردگی شده است. همچنین شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در خصوص این خبر توضیحاتی داد وافزود: تاکید می‌شود وجود ترک در بخش‌هایی از بدنه سد امری طبیعی و به طور معمول قابل پیش‌بینی بود و شرکت آب و نیرو برای ترمیم آن اقدام کرده و خواهد کرد اما این ترک‌ها سد و سازه‌های آن را تهدید نخواهد کرد و جای نگرانی برای هموطنان نیست.

چرخش 180درجه ای یک تندرو

تسنیم: جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکا که به مواضع ضد ایرانی مشهور است در گفتگو با شبکه بی بی سی و در چرخشی 180درجه ای خواستار فرصت دادن چند ماهه به کاخ سفید برای پیشبرد مذاکرات با ایران شد.

من مخالف وزیر پیشنهادی نیستم

مهر: ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس در نشست هم اندیشی روسای فدراسیونهای ورزشی گفت: این روزها از قول من اخباری نقل شده که بنده با وزیر پیشنهادی ورزش مخالفم که البته چنین چیزی صحت ندارد.

سریال «کلاه پهلوی» تحریم شد

جهان: یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی در آمریکا، دسترسی به دامنه kolahpahlavi.tv را برای مدیران سایت سریال کلاه پهلوی متوقف و از تمدید مجدد این دامنه خودداری کرد.

تکذیب پیشنهاد ریاست جبهه پیروان

مهر: محسن کوهکن دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با تکذیب پیشنهاد ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری به حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، گفت: شورای مرکزی جبهه پیروان بعد از ارتحال عسگراولادی جلسه ای نداشته است.

وضعیت بحرانی دانشگاه‌های غیرانتفاعی

الف: دکتر غلامعلی نادری مدیرکل آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم با اشاره به کم بودن تعداد دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی، گفت: این دانشگاه‌ها از لحاظ تعداد دانشجو در وضعیت بحران قرار دارند.

درباره یک هفته‌نامه‌

ایسنا: غلامحسین کرباسچی مدیرمسؤول روزنامه‌ «هم‌میهن» درباره‌ تبدیل شدن هفته‌نامه‌ «آسمان» به روزنامه گفت: این هفته‌نامه به‌زودی به روزنامه تبدیل می‌شود.

شغل مداحان معروف چیست؟

جهان: محمود کریمی مداح اهل بیت گفت: هر کدام از مداحان برای خودشان شغلی دارند. برای مثال محمد طاهری دفتر فرهنگی دارد و حسین سازور در کار ساخت و ساز است.
درخواست 50 نماینده
 
نسیم: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از درخواست 50 نماینده از هیأت رئیسه مجلس برای در اولویت قراردادن طرح انتقال پایتخت سیاسی در دستور کار مجلس خبر داد و گفت: هنوز مکان‌یابی در خصوص انتقال پایتخت سیاسی صورت نگرفته است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده