دارنده مدال طلاي تكواندوي جهان جايزه يك پلوپز گرفت

یک نت ـ دارنده مدال طلاي تكواندوي جهان جايزه يك پلوپز گرفت
دارنده مدال طلاي تكواندوي جهان جايزه، يك پلوپز گرفت

دارنده نشان طلای مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در مکزیک گفت: بعد از کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان تنها یک پلوپز به من دادند.

  به گزارش فارس، بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی اواخر تیرماه در سالن اکس پوزیتو سنتر شهر پوئبلا مکزیک به مدت یک هفته پیگیری شد که تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره عنوان نایب قهرمانی بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان را کسب کرد.

بهنام اسبقی تنها مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد و در واقع ناجی تکواندوی ایران در مکزیک بود. مسئولان فدراسیون و مسئولان ورزش پس از کسب تک مدال اسبقی وعده‌های فراوانی را به او و دیگر مدال آوران دادند، اما تا به امروز هیچ‌کدام از آن وعده‌ها عملی نشده است و حالا قهرمان جهان برای دفاع از نام تکواندوی ایران دوباره به همراه تیم ملی راهی مسابقات المپیک هنرهای رزمی می‌شود.

بهنام ‌اسبقی در گفت‌وگو با فارس صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

از اردوی تیم ملی که در این چند وقت پیگیری شد و روز گذشته به پایان رسید برایمان بگو.

پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهانی تقریبا دو هفته‌ای را استراحت کردیم و پس از آن با تصمیم مسئولان فدراسیون به اردو دعوت شدیم و یک انتخابی کوچک برگزار شد و سرمربی تیم ملی نفرات اعزامی به مسابقات المپیک هنرهای رزمی را انتخاب کرد. خوشبختانه در این مدت تمرینات خوبی را پیگیری کردیم و همه بچه‌ها از لحاظ فنی در شرایط خوبی قرار دارند و به امید خدا بامداد فردا(دوشنبه) راهی روسیه می‌شویم.

گویا این رقابت‌ها با شیوه خاصی قرار است برگزار شود؟

بله، این مسابقات با حضور بهترین‌های دنیا و به صورت تیمی برگزار خواهد شد. در واقع به خاطر شرایطی که مسابقات دارد ما هم در طول مدتی که در اردوها بودیم به صورت تیمی تمرین می‌کردیم تا با این روش با شرایط مسابقات آشنا شویم.

انتظارها از بهنام اسبقی بالا رفته و همه دوست دارند دوباره مبارزات زیبایی که در مکزیک از تو شاهد بودند را ببینند، آیا همان شرایط را داری؟

در حال حاضر شرایط نسبتا خوبی دارم و به آمادگی کامل رسیده‌ام. البته مسابقات کامبت گیمز مثل جهانی نیست؛ چرا که من در مکزیک هفت مبارزه کردم تا به مدال طلا رسیدم، اما اینجا کار گروهی است و ما در ابتدا ۵ راند یک دقیقه‌ای فرصت داریم و بعد از آن در راند دوم یک راند ۵ دقیقه‌ای فرصت داریم و همه باید در آن ۵ دقیقه مبارزه کنند. البته سرمربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد که چه کسی بیشتر مبارزه کند و چه کسی کمتر مقابل حریفان قرار داشته باشد.

پس از کسب مدال طلا در مکزیک مسئولان وعده‌های زیادی به مدال آوران دادند، پاداش‌های خود را دریافت کرد‌ه‌اید؟

پس از کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان وعده‌های زیادی را به مدال آوران دادند، اما تا این لحظه من تنها یک پلوپز به عنوان جایزه قهرمانی جهان در مکزیک دریافت کرده‌ام. به هر حال همه ما همچنان منتظریم تا جوایزمان را دریافت کنیم؛ چرا که پرداخت جوایز نایب قهرمانی باعث می‌شود انگیزه ملی پوشان دوچندان شود.

گویا با تیم شهرداری ورامین برای حضور در لیگ برتر بازهم به توافق رسیده‌ای؟

بله، سال گذشته با شهرداری ورامین در لیگ برتر حضور داشتم و امسال هم دوباره با این تیم به توافق رسیده‌ام. امیدوارم که بتوانم برای این تیم مثمر ثمر باشم.

کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان تاثیری در بالا رفتن مبلغ قرارداد در این فصل داشت؟
به هر حال عملکرد همه تکواندوکاران در مسابقات تاثیر مثبتی در بالا رفتن مبلغ قرار داد دارد، اما با توجه به اینکه تکواندوکاران مبلغ قرارداداشان خیلی پایین است این تغییرات زیاد به چشم نمی‌آید.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده