شیوه جدید خانه دار شدن بجای مسکن مهر

یک نت ـ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شیوه نامه جدیدی برای تولید و تامین مسکن متقاضیان بدون مسکن در شهرهای جدید تنظیم شده است که به زودی ابلاغ و اجرایی می شود.
مسکن

به گزارش یک نت، محسن نریمان در حاشیه بازدید از شهر جدید پردیس در شمال شرق تهران افزود : تامین شرایط مناسبی برای خانه دار شدن خانوارهای بدون مسکن، ازجمله اولویت های وزارت راه و شهرسازی است .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این که ظرفیت تسهیلات مسکن مهر تمام شده است ، اظهار داشت : براساس تصمیمات وزارت راه و شهرسازی دیگر هیچ ثبت نامی برای مسکن مهر انجام نمی شود و بزودی شیوه نامه جدیدی برای تولید مسکن در شهرهای جدید تنظیم و جایگزین مسکن مهر می شود.

وی درعین حال تاکید کرد: دولت کاملاً به تعهدات دولت قبل درخصوص تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان پایبند است .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد که ۴۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید است و باقی آن که یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است در دیگر حوزه ها قرار دارد.

نریمان افزود: از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر بیش از ۲۴۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید پرند ، پردیس ، اندیشه و هشتگرد مستقر است و تلاش می شود بر اساس زمان بندی اعلام شده به متقاضیان تحویل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس تازه ترین گزارش مسئولان این چهار شهر، بیش از ۹۰ درصد مسکن مهر بر اساس تعهدات در دست ساخت است و فقط ۱۰ درصد پیمانکاران با مشکل مواجه اند که به زودی برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه پس از اسکان در واحدهای مسکن مهر بارگزاری جمعیتی قابل توجهی در شهرهای جدید انجام می شود افزود : ضروری است نیازهای رفاهی و اجتماعی ساکنان این شهرها نیز همزمان با اسکان آنان تامین شود.

نریمان گفت: برای بررسی نیازها و تامین آن ، گروه مشاوران اجتماعی تشکیل شد تا نیازهای مختلف شهرهای جدید همچون امور زیرساختی شامل آب ، برق ، گاز و امور اجتماعی مانند اماکن اموزشی ، ورزشی و تفریحی و فضای سبز متناسب با جمعیت ساکن تامین شود .

وی افزود: در شهر جدید پردیس ۸۵ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده است که براساس آمارها به طور میانگین ۳۵۰ هزار نفر به جمعیت این شهر اضافه می شود که مدیران باید تلاش کنند زیر ساخت ها و امور رفاهی و اجتماعی لازم برای این افراد تأمین شود.

 

منبع: واحد مرکزی خبر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده