مراحل انجام سئو؛ چهار مرحله حیاتی و مهم

یک نت ـ اگر جدیداً برای بهینه سازی موتور جستجو سایتتان قدم برداشته‌اید، تکیه‌بر آموزش مراحل انجام سئو ضروری است. مطمئناً چند اصطلاح رایج در مورد سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی صفحات را شنیده‌اید، اما قبل از هر کاری باید نحوه اجرای درست این اصطلاحات را بدانید.
مراحل انجام سئو؛ چهار مرحله حیاتی و مهم

یک نت ـ مراحل انجام سئو؛ چهار مرحله حیاتی و مهم

سئو

اگر جدیداً برای بهینه سازی موتور جستجو سایتتان قدم برداشته‌اید، تکیه‌بر آموزش مراحل انجام سئو ضروری است. مطمئناً چند اصطلاح رایج در مورد سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی صفحات را شنیده‌اید، اما قبل از هر کاری باید نحوه اجرای درست این اصطلاحات را بدانید.

سئو بر افزایش شناخت برند، بازدید از وب سایت و کسب درآمد بسیار مؤثر است، اما کمتر کسی می‌تواند امیدوار و ثابت قدم باشد که به‌دست آوردن این مزایا تنها با کمک سئو امکان‌پذیر است. در این مطلب شما تمام مراحل انجام سئو، از تحقیقات رقبا و بهینه سازی صفحات گرفته تا استراتژی محتوا را بررسی می‌کنید و با مزایای آن آشنا خواهید شد.

چرا مراحل انجام سئو انجام می‌شود؟

ماجراجویی سئو بی‌حد و مرز است و همانند بازی طولانی طراحی‌شده، بدون این که به پایان برسد. یک روز، در بالای نتایج جستجو اسمتان به چشم می‌خورد و روزی دیگر، رقیب تان مطلب جدید منتشر می‌کند و شما را یک پله پایین‌تر می‌فرستد.

خدمات سئو شامل ترافیک بالا، درآمد و رشد کسب و کار شما است، اما خیلی‌ها پس از شروع کار رهایش می‌کنند و تنها به فکر وعده هستند بدون این که فرآیند سئو را دوست داشته‌باشند.

درک فرآیند سئو مانند تناسب اندام یا دنبال کردن برنامه غذایی است. رسیدن به وزن ایده آل هیچ میانبری ندارد، مگر این که برنامه داشته و با پایداری آن را دنبال کنید. یعنی ورزش کنید، غذای سالم بخورید و با ایجاد شوک‌های بدنی آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید.

در فرایند انجام سئو نیز هیچ راهی به‌جز بازی الگوریتم وجود ندارد. فردی که به‌دنبال فرایندی برای رفع نیاز مشتریان است باید درک کاملی از سئو داشته‌باشد و به اصول و قوانین آن احترام بگذارد. در حقیقت سئو فرایندی است که با صبر و استراتژی‌ها به مشتریان جدید، درآمد بیشتر و برندسازی می‌رسد و بدون رعایت مراحل آن هرگز به موفقیت نمی‌رسید. البته با کمک برخی راهکارها مانند تبلیغات گوگل می‌توان بازدید سایت را برای دوره زمانی مشخصی افزایش دهید و به تعداد کاربران تان اضافه کنید.

چهار مرحله مهم  در فرآیند بهینه سازی سایت

سئو

این چهار مرحله شامل فرایندهایی است که باید برای سایت اجرا کنید تا نام شما دائم در موتورهای جستجوگر دیده شود:

1. تحقیق کلمات کلیدی

سئو

با ایجاد تصویر واضحی از نوع محتوایی که مخاطبان دوست دارند کار را شروع کنید. هنگامی که متوجه شدید مخاطبان شما به‌دنبال چه چیزهایی هستند می‌توانید تصمیم بگیرید چه محتواهایی را تولید کنید و چه کلمات کلیدی مورد هدف قرار دارد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی به این معناست که مخاطبین هنگام برقراری ارتباط با برند شما چه چیزی را جستجو و عبارات کلیدی را بیشتر استفاده می‌کنند.

پس ابتدا لیستی از کلمات کلیدی هدف پیدا کنید و محتوا سایت خود را برای افزایش بازدید کنند بر اساس آنها بنویسید.

2. تحقیقات رقابتی

در مرحله بعدی فرایند سئو، موظف هستید جایگاه خود را برای رسیدن به چشم‌انداز بهتر در موتور جستجو بررسی کنید. هدف از اجرای این مرحله این است که عملکرد سایر دیگر کسب و کارها را با جستجو کلمات کلیدی بسنجید. این فرآیند کمک می‌کند چه استانداردهایی باید رعایت شود و آیا محتوای شما دارای ارزشمند هست یا خیر.

همچنین باید به سایت‌های رقبا که به‌طور مکرر در بالای صفحات جستجو به چشم می‌خورند توجه زیادی نشان دهید و متوجه شوید آنها از چه استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند. البته در کنار این موضوع باید به‌دنبال راهکاری باشید که از رقبای تان پیشی بگیرید و بهتر از آنها عمل کنید.

3. سئو فنی

اولین موضوع فنی برای راه اندازی سایت هاست و دامنه است. باید از اتصال دامنه به هاست مطمئن باشید تا سایت در دنیای مجازی اینترنت دیده شود. هاست همان فضای اینترنتی است که برای معرفی در دسترس شما قرار می‌گیرد و بعد از تهیه آن، باید به فکر هاست پرقدرتی باشید. البته موضوعات فنی به اینجا ختم نمی‌شود.

مورد دیگری که شاید شنیده باشید، سئو جاوا اسکریپت است که در واقع به معنای بهینه سازی کدهای سنگین JS داخل سایت است. عناصر فنی دیگر نیز باید در جای اصلی قرار گیرند و در صورت وجود هر گونه باگ در سایت، استفاده از آن سخت خواهد شد و شما شانس زیادی برای کسب رتبه ندارید. قسمت فنی شامل فعالیت‌های مختلفی است که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

سرعت

سرعت یکی از فاکتورهای مهم برای کسب رتبه در موتورهای جستجوگر گوگل است که به‌ازای هر یک ثانیه تأخیر برای لود صفحات سایت، شما را از کسب رتبه برتر دورتر می‌شوید. افزایش سرعت وردپرس که معمولا سیستم مدیریت محتوای انتخابی سایت ها است، تاثیر فوق العاده ای در سئو سایت می گذارد.

انتخاب نام دامنه

شاید ندانید دامنه چیست؟ دامنه همان آدرس است که مخاطبین با وارد کردن آن داخل مرورگر وارد سایت می‌شوند. این نام باید تأثیرگذار و ساده باشد و استفاده از کلمه کلیدی مناسب داخل آن تأثیر زیادی در دیده شدن دارد.

نمایه‌سازی

برخی از صفحات وب سایت‌ها مانند صفحات ورود یا pdf نیازی به ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو ندارند که با ایجاد فایل robots.txt به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید این دسته از صفحات نیازی به بررسی ندارند.

کنیبالیزیشن

کانیبالیزیش یا cannibalization چیست؟ این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که از جستجو یک عبارت کلیدی، دو نتیجه از وب سایت شما به نمایش گذاشته می‌شود. در صورت پیدا شدن دو الی چند صفحه دارای محتوای تکراری گوگل برای نشان دادن آن در صفحات نتایج دچار مشکل می‌شود و این موضوع روی سئو سایت تأثیر منفی دارد. برای رفع این مشکل، حتماً از تگ‌های مرتبط با هم استفاده‌کنید.

4. بهینه سازی صفحات و استراتژی محتوا

سئو

 آیا نسبت به بهینه سازی صفحات سایت مطمئن هستید؟ المان‌های مختلف هر صفحه باید به‌خوبی گوگل را در مورد نوع محتوای خود مطلع سازند و تمام موارد باید مطابق با نوع محتوا بهینه سازی شود. سئو هر صفحه شامل کلمات کلیدی هدف در عناوین و بارگذاری تصاویر مرتبط در صفحه است که با کمک آنها می‌توانید موتورهای جستجو را صدا بزنید که محتوای شما بر اساس چه نوع کلمه کلیدی طراحی‌شده است.

علاوه بر این، رمز موفقیت کسب رتبه بهتر و ترافیک بیشتر انتشار مداوم بهترین محتوایی است که از نظر مخاطبان هدف جذابیت دارد. فرایند سئو به‌راحتی و بدون داشتن استراتژی محتوایی به‌دست نمی‌آید و نوشتن محتوا با کیفیت توسط هر فردی امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر، بسیاری از شرکت‌ها از خدمات تولید محتوا استفاده می‌کنند تا نیاز سایتشان به بهترین شکل رفع شود.

دقت داشته‌باشید هر زمان که تصویر واضحی از عملکرد محتوا به‌دست آورید می‌توانید برای تولید و انتشار محتوای جدید قدم بردارید.

نتیجه‌گیری

هیچ‌گاه اجازه ندهید یادگیری شما مانعی برای رسیدن به موفقیت باشد. با دانستن مراحل اجرای سئو، می‌توانید در ایجاد استراتژی مؤثر بهینه سازی موتور جستجو راحت‌تر قدم بردارید. اما سئو از بخش‌های زیادی تشکیل می‌شود که نیاز به توجه و مداومت تلاش شما دارد. به همین دلیل، برخی شرکت‌ها برای موفق شدن در سئو از تیم‌های کامل استفاده می‌کنند.

امتیاز: 
میانگین: 3.4 (8 votes)