رفتن به محتوای اصلی

روش انتخاب تبلت خوب چگونه است ؟

تاریخ انتشار:
یک نت ـ تبلت وسیله ای که مدت زمان زیادی نیست پا به بازارهای جهان گذاشت وسیله ای که برای پیشرفت خود از یکی از غرایض انسان سود جسته است راحت طلبی آسایش طلبی و سوق یافتن به سوی تنبلی !
روش انتخاب تبلت خوب چگونه است ؟

تبلت وسیله ای که مدت زمان زیادی نیست پا به بازارهای جهان گذاشت وسیله ای که برای پیشرفت خود از یکی از غرایض انسان سود جسته است راحت طلبی آسایش طلبی و سوق یافتن به سوی تنبلی !

بله تبلت کارهایی که خیلی از افراد با کامپیوتر انجام می دهند را می تواند انجام دهد . بیشتر مردم از کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاه می کنند و برای این کار مجبور هستند پشت میز رایانه بروند و به دور از سایراعضای خانواده مشغول گشت و گذار در اینترنت بشوند . تبلت ها به خوبی از پس برآورده ساختن نیاز به اینترنت برمی آیند .بطور کلی می توان با تبلت کارهای زیر را انجام داد :

۱- گشت و گذار در اینترنت با تبلت راحت تر است چون مجبور نیستی در یک موقعیت خاص قرار بگیری هر جایی از خانه باشید اینترنت در کنار شماست

۲- تماشای گالری تصاویر شخصی و…

۳- تماشای انواع فیلم با تبلت نیز لذت بخش است بخصوص زمانی که در مسافرت باشی و شب را چادر زده باشید !

۴- با تبلت می توان انواع فایل های ورد ایکسل پاور پوینت و… را مشاهده کرد و یا سند جدید ی ایجاد کرد

۵ – بازی های رایانه ای با تبلت جذاب تر هستند چرا که تبلت ها شتاب سنخ دارند و بازی های شتاب سنخ لذت خاصی دارد .

۶- به جای اینکه فایل های آفیس تهیه شده را چاپ کنید ببرید دانشگاه یا مدرسه و اداره می توانید در تبلت خود ریخته با خود ببرید .

۷- چند نرم افزار اندروید می شناسید ؟!!! بی شمار نرم افزار اندروید تولید شده و در حال تولید است اکثر این نرم افزار ها بدون هیچ هزینه ای در ایران قابل استفاده است  برای نمونه در یکی از موتورهای جستجوگر جستجو کنید نرم افزار اندروید و یا فتوشاپ اندروید  آفیس اندروید  .. تلویزیون برای اندروید و….. آیا فر می کنید از لحاظ نرم افزاری خلعی وجود داشته باشد ؟!

۸- راحتی استفااده از تبلت  همانطور که گفته شد تبلت ها مزیت موبایلی بودن و سیار بودن را دارند  محدویت جا و مکان استفاده در آنها نیست لازم نیست از کنار خانواده به اتاق کامیپوتر بروید البته نباید در همه جا هم استفاده شود وقتی سفره باز است !و..در خرید تبلت باید به چه نکاتی توجه کنید :

در خرید یک تبلت مناسب باید به موارد زیر توجه داشته باشید :

۱- تبلت ها سیار هستند پس باید باطری خوبی داشته باشند  روی نوع باطری تبلت ها حساس باشید و توضیح بیشتری از فروشنده بخواهید .مثلا نوع باطری این تبلت  چیست ؟ چند ساعت شارژ نگه می دارد ؟ طول عمر تقریبی باطری چقدر است ؟

۲- وقتی در کامپیوتر ابزاهای موس و کیبرد شما را یاری می کننند در تبلت باید با انگشتان دست و لمس کردن با سیستم عامل ارتباط برقرار کنید پس صفحه ی نمایش لمسی تبلت خیلی مهم است

توجه داشته باشید اندازه ی صفحه ی نمایش تبلت می تواند از ۷ اینچ تا ۸ اینچ و ۹ اینچ و ۱۰اینچ و…. باشد .

توجه داشته باشید صفحه ی نمایش تبلت باید حساس باشد تا نیازی نباشد  برای مرور صفحات محکم روی آن فشار بیاورید .

توجه داشته باشید صفحه ی نمایش تبلت باید قابلیت لمس چند نقطه ی همزمان را داشته باشد که به این تبلت ها مولتی تاچ یا چند لمسی می گویند امروزه بیشتر تبلت ها می توانند ۵ نقطه ی لمس شده ی همزمان را تشخصی دهند.

در خرید تبلت خوب توجه داشته باشید صفحه ی نمایش تا چه اندازه رنگ ها را ساپورت می کند و وضوع آن چقدر است dpi  را فراموش نکنید .

مغز تبلت ! پردازنده ی تبلت است  cpu  یکی از مهمترین بخش های یک تبلت است . اگر cpu  ضعیف باشد قادر نخواهید بود همزمان چند صفحه را با هم باز کنید .

اگر cpu تبلت ضعیف باشد قادر نخواهید بود بازیهای hd را نصب کنید

اگر cpu تبلت ضعیف باشد قادر نخواهید بود فیلم های با کیف hd   یا فیلم های سه بعدی را تماشا کنید

اگر cpu تبلت قوی باشد قادر خواهید بود هر نرم افزار دلخواه را روی آن نصب کنید .

رم ram  تبلت حافظه ای است که اطلاعات کارها ی در حال اجرای ذخیره نشده روی آن قرار دارد در واقع تا دکمه ی ذخیره در کامیپوتر یا تبلت را نزنید اطلاعات  درحافظه ی موقت کامیپوتر یا تبلت که رم نامیده می شود قرار دارد و با خاموش و روش شدن دستگاه حذف می شود پس :

دقت کنید تبلتی  که می خرید چند گیگابایت یا مگابایت رم دارد هر چقدر بیشتر بهتر !

اگر رم تبلت شما ضعیف باشد در اجرای همزمان برنامه ها مشکل خواهید داشت و پیام  ” در حال ……  ” یا ” loading”   شما را آزار خواهد داد .هارد تبلت

و در نهایت به هارد و میزان فضای ذخیره سازی اطلاعات در تبلت دقت کنید فیلم ها و تصاویر وصدا ها در هارد ذخیره می شود . ممکن است هارد تبلت پایین باشد اما حتما باید پشتیبانی از حافظه ی جانبی را داشته باشد .وردی ها و خروجی های تبلت

مثال : عکسی در فلش موری خودتان دارید می خواهیدآن را به تبلت منتقل کنید .آیا تبلت از فلش موری پشتیبانی می کند ؟

مثال ۲ : فیلم یاعکسی در تبلت خودتان دارید و می خواهید آن را از طریق تلویزون یا هر صفحه ی نمایش دیگر پخش کنید . آیا تبلت خروجی hdmi  دارد ؟

مثال ۳ : می خواهید یک کیبرد سخت افزاری به تبلت خریداری شده وصل کنید . آیا تبلت امکان ساپورت کیبورد سخت افزاری را دارد ؟

مثال ۴ : می خواهید با بلوتوث گوشی خودتان چیزی به تبلت بفرستید . آیا تبلت هم بلوتوث دارد ؟

مثال ۵ : می خواهید از طریق شبکه وایرلس به  اینترنت متصل بشوید . آیا تبلت آداپتور وایرلس دارد ؟

مثال ۶ : می خواهید تبلت خودتان را از طریق کابل شبکه به اینترنت یا شبکه ی داخلی خودتان وصل کنید .  آیا تبلت ورودی کابل rj45   و یا امکان دانگل دارد ؟

مثال ۷- می خواهید یک عکس یادگاری با تبلت خودتان بگیرید . آیا تبلت دوربین دارد ؟ کیفیت دوربین تبلت چقدر است ؟ آیا دوربین جلویی و پشتی دارد و یا تنها یک دوربین دارد ؟

مثال ۸ : می خواهید موسیقی گوش بدهید . کیفیت و بلندی صدای تبلت چقدر است ؟

موارد بالا مواردی است که در خرید یک تبلت باید به آنها توجه داشته باشید ضمن اینکه لازم است مواردی مانند گارانتی و مدت آن را نیز مد نظر قرار بدهید. با توجه به موارد بالا متوجه خواهید شد بسیاری از هزینه هایی که برای خرید یک تبلت می پردازید فقط بخاطر برند است در حالی که می توانید یک تبلت دیگر با مشخصات بهتر از یک برند گمنام تر بخرید و پول کمتری بپردازید

 

موارد بالا حاصل چند سال تجربیات بنده در رابطه با تبلت ها بود امیدوارم مفید واقع شده باشد .و بتواند در یافتن جواب سوالاتی مانند سوالات زیر به شما کمک کرده باشد :

چه تبلیتی بخرم ؟

بهترین تبلت کدام است ؟

روش انتخاب تبلت خوب چگونه است ؟

چگونه دو تبلت را با هم مقایسه کنم ؟

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا