بحران در اقتصاد / تورم در فوتبال

یک نت ـ تورم فقط نصیب آنهایی است که به استادیوم می آیند و فریاد می زنند که سرخ و آبی و زرد موفق شوند اما کلاه سرشان می رود. امسال را میتوان سالی نامید که میلیارد علف خرس شد.
نجومی های لیگ برتر ایران

به گزارش یک نت درپابان فصل پرهیاهوی نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران، سئوالی بزرگ برجای ماند. اینکه چطور در وضعیت بحرانی امروز ، پرداختهای مالی به اینجا رسید. به میلیارد و بالاتر که اگرچه با توجه به قیمت دلار ، ارزشی کمتر از گذشته دارد اما در مقایسه با معدل جامعه  کماکان رقم شگفت انگیزی است . سئوال را دوباره باید تکرار کرد. مگر اقتصاد در بحران نیست؟
 

1-برگشتی ها

استقلال قهرمان لیگ و فتح الله زاده مدیر محبوب قلب های آبی است.اما در همه  فصل استقلال داد از غم نداری و بی پولی می زند.اما کلاه خود را قاضی کنید. انها چظور با رحمتی و نکونام و منتظری و حیدری و ساموئل توافق کرده اند؟ با جیب خالی؟ چک های برگشتی؟ اگر بپذیرید ، عقل معاش ستاره های ملی پوش آبی را به سخره گرفته اید.
 

2. حاتم طایی

رویانیان بیش از مدیریت ورزشی،  مدیر مالی به ظاهر موفقی است.این اقبال عمومی بیشتر بخاطر خرج های کلان و خرید های میلیاردی به آقای رویانیان روی آورده.او سال گذشته کلی ستاره به پرسپولیس آورد و نامش را با پورشه و آزرا و کیا پیوند زد . اما همه داستان که این نبود .  اینکه مربیان پایه و بازیکنانشان دریافتی نداشته اند هم موضوع مهمی  است....پول داشتن برای تیم های بزرگ خوب است اما برای انصاری فرد چقدر باید هزینه کرد؟صادقیان جوان  چقدر می ارزد؟
 

3. کاسب اصفهانی

سپاهان ، مظهر حساب و کتاب است . اما آنها زیرزیرکی ،  بی امات ،  پول به حلقوم فوتبال ریخته اند . .پول برای کریمی و افشین...ببینید شجاع خلیل زاده چقدر می ارزد؟به جباری چقدر داده شده که قید قول های حاجی را بزند؟البته که جباری بازیکن بزرگی است اما شفاف بگویند چقدر؟این ها خرج هایی است که تیم های کوچک را هم نابود میکند.می گویید کاوانی و گرت بیل؟ما درباره یعقوب کریمی و آرش افشین حرف میزنیم.راستی پی اس جی زمین اختصاصی  دارد یا ندارد؟
 

4-بهای موفقیت

در تمام فصل های حضور تراکتور در لیگ برتر هزینه های این تیم مردمی زیادتر میشود.فرقی هم نمیکند جلالی هم که باشد موفقیت میخواهد.کریم انصاری فرد و علی کریمی یعنی آنجا هم پول هست اما هزینه ها هر روز بالاتر میرود.اینکه تراکتور شهر تبریز را خوشحال میکند به جای خود اما به چه قیمتی و تا کجا میشود اینگونه خرج کرد؟نه کارخانه فولادی هست و نه وزارت

ورزش.آینده تبریز هم رو به مصرف گرایی مطلق میرود.این خطر کمی نیست.

حرف آخر

حالا به این نام ها استقلال خوزستان را اضافه کنید.لیست این تیم 20 بازیکن جدید دارد.ملوان 10 تا راه آهن 15 تا و الی آخر.مگر نمیگویند فوتبال تکه ای از جامعه است؟پس کو خبر از بحران اقتصادی؟مگر باشگاه های لیگ برتر همه از نداری نمی نالند؟پس چرا آرش افشین که به زور بالای سقف میرفت حالا و بعد از فصلی معمولی و بدون بازی چشمگیر ملی میلیاردی میشود؟چرا همه مردم از نداری مینالند و انصاری فرد که در پرسپولیس و تیم ملی جواب نداد ادعای 700 میلیون پیش قرارداد میکند؟

پس به این نتیجه میرسیم که پول هست. برای این دکان بی هویت که نامش را لیگ برتر گذاشته اند پول هست. تیم من و تیم شما پول دارند. حال همه برعکس جامعه است. تورم فقط نصیب آنهایی است که به استادیوم می آیند و فریاد می زنند که سرخ و آبی و زرد موفق شوند اما کلاه سرشان می رود.

وقتی هر سال تیمی ده تغییر میبیند و هزینه ها سر به فلک میرود  و برای رفتن به جام جهانی آرش افشین و انصاری فرد به هیچ دردی نمیخورند یعنی کلاه سر مان رفته. وقتی آمار تماشاگران هر روز کمتر میشود و آمار بیننده های فوتبال اروپایی بیشتر یعنی کلاه سر آنهایی رفته که به ورزشگاه رفته اند.به ورزشگاه هایی که آب خوری ندارند اما ویترین میلیاردها پول بی هدف هستند.

گهر درود کجاست؟شاهین بوشهر چطور؟آنها هم حال امروز تیم های لیگ برتر را داشتند.اما حالا و بعد از سقوط یادشان آمده بدهی میلیاردی شان را برای چه کسانی بر دوش کشیده اند.

بیایبم صادق باشیم .اگر یک بازیکن در لیگ ما قیمتش بالاتر از میلیارد می ارزید ما را هم خبر کنید. برای اینکه بدانید چه کسانی لایق پول هستند یک بار از نزدیک تیم های اروپایی را ببینید.آنوقت شاید با هم هم عقیده شدیم  که نوع دویدن گوچی هم با این ها فرق می کند!
 

منبع: گل

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده