جاماندگان یارانه ۲۲ بهمن کی واریز میشود

اعتراض جاماندگان یارانه ۲۲ بهمن,سامانه اعتراض یارانه ۲۲ بهمن,پیگیری واریز نشدن یارانه ۲۲ بهمن,اعتراض به واریز نشدن یارانه ۲۲ بهمن,جاماندگان یارانه ۲۲ بهمن کی واریز میشود,شماره پیامک اعتراض به یارانه معیشتی ۲۲ بهمن
جاماندگان یارانه ۲۲ بهمن کی واریز میشود

یک نت ـ جاماندگان یارانه ۲۲ بهمن کی واریز میشود

سایت اقتصاد آفرین نوشت: پنج شنبه هفته گذشته بود که قرار شد یارانه‌ای جدید به حساب سرپرست خانوارها واریز شود. البته این یارانه، یک یارانه دائمی نبود و تنها به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برخی از افراد پرداخت می‌شد.

یارانه مورد نظر همان شب به حساب تعدادی از سرپرستان خانوار واریز شد و عده زیادی نیز هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند.

واریزنشدن یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم، اعتراضات زیادی به دنبال داشت؛ برای مثال یکی از مخاطبان با انتقاد از اینکه چرا یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم واریز نشده است، گفت: ٣ماه است که شغلی ندارم و واقعا به این یارانه نیاز داشتم.

مخاطب دیگری هم نوشت: یارانه ٢٢بهمن تنها به افرادی واریز شد که مستحق نبودند و نیازمندان واقعی جاماندند. بسیاری از مخاطبان نیز به اقتصادآنلاین گفتند: با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی‌کنند، اما مشمول یارانه نشدند.

با این وجود تب و تاب یارانه جدید درحال فروکش شدن بود که در خبری اعلام شد یارانه ٢٢بهمن براساس اطلاعات به روز نشده واریز شد. با انتشار این خبر عده زیادی منتظر بودند تا بدانند واکنش مسئولان چیست و آیا یارانه اشتباه واریز شده یا خیر.

وزیر کار به این پرسش پاسخ داد؛ اما پاسخی نامفهوم. وی در خبری گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

به گفته وزیر کار، تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

در واقع پاسخ وزیر کار نیز به درستی چیزی را مشخص نکرد و حتی معلوم نشد یارانه اشتباه واریز شده یا نه. بنابراین صحبت‌های او نیز نمی‌توانست پاسخ کسانی که می‌خواستند بدانند یارانه جدید به جامانده‌ها واریز می‌شود یا خیر را بدهد.

پیگیری‌ها نیز با پاسخ‌های نامشخص و شانه خالی‌کرد‌ن‌ها همراه بود. حال یک هفته از این ماجرا می‌گذرد و هنوز تکلیف یارانه ٢٢بهمن به طور دقیق مشخص نشده و با گذشت این زمان و عدم پاسخگویی مسئولان احتمالا بعید به نظر می‌رسد که قرار بر واریز یارانه‌ای جدید باشد.

منبع: سایت اقتصاد آفرین

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

من یه کارگرساده با حق 3میلیون چرا یارانه 22 بهمن به من تعلق نگرفته 1
بهترمجددایه بررسی کنیدواقعاکسایی که مشمول هستن شناسایی بشن وحداقل برای عیداین یارانه رابهشون پرداخت کنید