مقایسه realme c25s و ریلمی 8

یک نت ـ ریلمی 8 جزو گوشی‌های پرطرف‌دار این برند حساب می‌آید و در کنار خود، مدل Realme C25S توانسته فروش مناسبی داشته باشد. به نظرتان کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟
مقایسه realme c25s و ریلمی 8

یک نت ـ مقایسه realme c25s و ریلمی 8

ریلمی جزو برندهای جدیدی است که به تازگی در بازار ایران نامش به گوش می‌رسد. این گوشی جدید بازار را حسابی کنجکاو کرده است و مشتریان دوست دارند تا درباره این برند جوان و تازه‌ نفس اطلاعات بیشتری داشتند. ریلمی 8 جزو گوشی‌های پرطرف‌دار این برند حساب می‌آید و در کنار خود، مدل Realme C25S توانسته فروش مناسبی داشته باشد. به نظرتان کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ کدام یک برنده این رقابت می‌شوند؟ اجازه دهید تا در ادامه شما را بیشتر با این دو مدل پرفروش و جنجالی آشنا کنیم.

مقایسه realme c25s و ریلمی 8 از نظر ظاهری

از نظر ابعاد می‌توان گفت که به‌صورت بسیار جزئی، گوشی ریلمی C25S ابعاد بزرگتری از مدل ریلمی 8 دارد. البته این بزرگی اصلاً محسوس نیست و می‌توان از آن صرف‌نظر کرد. با وجود این، گوشی C25S حدود 20 گرم از گوشی ریلمی 8 سنگین‌تر است. در صورتی که مدت طولانی گوشی را دستتان بگیرید، این تفاوت وزنی کمی احساس می‌شود. هر دو گوشی ظاهری مشابه به هم دارند و هر دو بسیار زیبا هستند. در هر دو گوشی از رویه شیشه‌ای گوریلا گلس، فریم و پشت پلاستیکی استفاده شده است.

گوشی‌های موبایل

مقایسه realme c25s و ریلمی 8 از نظر صفحه نمایشگر

realme c25s کمی از گوشی ریلمی 8 ارزان‌تر است. از جمله دلایل این قیمت‌گذاری را می‌توان کیفیت صفحه نمایشگر دانست. در گوشی ریلمی 8 از صفحه نمایشگر معروف Super AMOLED استفاده کرده‌اند که دارای 411 تراکم پیکسلی است. در حالی که گوشی realme c25s فقط از صفحه نمایشگر ساده IPS LCD استفاده می‌کند. حتی از نظر رزولوشن تصویر نیز تفاوتی فاحش بین صفحه نمایشگر این دو گوشی وجود دارد. realme c25s دارای رزولوشن تصویر 720 در 1600 و گوشی ریلمی 8 دارای رزولوشن تصویر 1080 در 2400 است. پس می‌توان گفت که برنده این بخش رقابت بدون شک مدل ریلمی 8 است و هیچ شکی در آن وجود نخواهد داشت. پس اگر به کیفیت تصویر اهمیت می‌دهید، بدون شک بهتر است ریلمی 8 را تهیه کنید.

مقایسه realme c25s و ریلمی 8 از نظر پردازنده

در گوشی ریلمی C25S قلب تپنده تراشه مدیاتک هلیو G85 12 میلی‌متر به چشم می‌خورد و در گوشی realme 8 از تراشه مدیاتک هلیو G95 استفاده کرده‌اند. از نظر عملکرد تفاوت خاصی بین این دو تراشه وجود ندارد. پس مستقیم به سراغ پردازنده مرکزی می‌رویم. در هر دو گوشی از پردازنده Cortex استفاده شده است. با این تفاوت که realme 8 دارای پردازنده A76 و ریلمی C25S به پردازنده A75 مجهز شده است. عملکرد این دو پردازنده نیز تفاوت چشم‌گیری با هم ندارند. حتی در فرکانس پاسخ نیز نمی‌توان تفاوت فاحشی بین این دو گوشی پیدا کرد. حال نوبت به پردازنده گرافیکی می‌رسد. در گوشی ریلمی C25S از پردازنده Mali G52 MC2 و در گوشی realme 8 از پردازنده Mali G76 MC4 استفاده کرده‌اند. تفاوت بین این دو بسیار جزئی است؛ اما می‌توان گفت که realme 8 پردازنده گرافیکی بهتری دارد.

مقایسه realme c25s و ریلمی 8 از نظر حافظه

ریلمی C25S  در مدل‌های 64 گیگ رم 4 و 128 گیگ رم 4 به بازار عرضه شده است. معمولاً از یک گوشی عرضه‌شده در سال 2021، انتظار رم و حافظه داخلی بیشتری می‌رود. این در حالی است که realme 8  در مدل‌های متنوع 64 گیگ رم 4، 128 گیگ رم 4، 128 گیگ رم 6 و 128 گیگ رم 8 به بازار عرضه می‌شود. پس در این بخش برنده اصلی realme 8 خواهد بود.

گوشی‌های موبایل

مقایسه realme c25s و ریلمی 8 از نظر دوربین

حال نوبت به دوربین می‌رسد. بسیاری از کاربران به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهند. متأسفانه گوشی ریلمی C25S نتوانسته تا از نظر دوربین کاربران خود را راضی نگه دارد. در این گوشی از لنز 48 مگاپیکسلی واید، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده شده است. البته بد نیست بدانید مدل‌های هندی و بین‌المللی از نظر نوع لنز نیز متفاوت هستند. این در حالی است که در گوشی realme 8 از لنز 64 مگاپیکسلی وایت، 8 مگاپیکسلی ولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو استفاده شده است. همچنین realme 8 می‌تواند در حالت 4K فیلم‌برداری کند؛ اما فیلم‌برداری ریلمی C25S محدود به 1080 می‌شود.

مقایسه realme c25s و ریلمی 8 از نظر باتری

در گوشی ریلمی 8 از باتری 5 هزار میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع استفاده شده است. با کمک شارژر 30 واتی، 50 درصد باتری گوشی در عرض 26 دقیقه و 100 درصد آن در عرض 65 دقیقه شارژ می‌شود. در حالی که در گوشی Realme C25S از باتری 6 هزار میلی‌آمپری با شارژر 18 واتی استفاده شده است. پس می‌توان گفت که مدل ریلمی C25S با سرعت کمتری شارژ می‌شود؛ اما مدت بیشتری شارژ نگه می‌دارد.

جمع‌بندی

در یک بررسی ساده می‌توانید متوجه شوید که گوشی ریلمی C25S یک گوشی کاربردی برای مصارف روزانه است که باتری قدرتمند و عملکرد مطلوب را در کنار قیمت مناسب به کاربران هدیه می‌دهد. در عین حال گوشی ریلمی 8 قدرت بسیار دارد و باید بهای آن را بپردازید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده