دیدن عشق قدیمی بعد از ازدواج

عشق,روانشناسی عشق اول,عشق اول براي مردان,عشق اول چیست,تفاوت عشق اول و دوم,فراموش كردن عشق يك طرفه,عشق اول چیه,خاطره عشق اول,کانال فراموشی عشق
فراموش كردن عشق يك طرفه

یک نت ـ بعد از ازدواج، چطور عشق قدیمیم را فراموش کنم؟

پاسخ:

متاسفیم که در شرایط روحی خوبی به سر نمی برید. اما بهتر است این نکته را یادآور شویم که اولین و مهمترین کسی که در ایجاد این شرایط موثر بوده خود شما بوده اید. اکنون همین که از ته قلب ایمان دارید و میدانید شوهرتان مرد خوبی است میتواند نقطه شروع و روزنه امیدی برای بهتر شدن شرایط باشد.

خواهرم، باید به دو نکته توجه کافی داشته باشید: اولا این که یک هفته واقعا زمان کمی است که بتوان عواطف و احساسات پنج ساله را کمرنگ گرد یا از بین برد. همینجا این نکته را بگوییم که بسیار متاسفیم که شما پنج سال از عمرتان را صرف ارتباطی کردید که واقعا بی نتیجه بوده و تنها نتیجه آن درحال حاضر سردرگمی و اضطراب و افسردگی است. انتظار شما از حذف عشق پنجساله در یک هفته مانند آن است که دانه ای را پنج سال پیش روی خاک انداخته باشید و اکنون که درختی تنومند شده، بخواهید با فوت کردن یا با دست خالی آن را از ریشه درآورید... یا انتظار داشته باشید خود به خود خشک شود!

پس نکته اول این که لازم است برای از بین رفتن احساسات قبلی زمان صرف شود! و البته کمی هم سختی و رنج خواهد داشت!

و نکته دوم این که متاسفانه شما همچنان با ایشان ارتباط دارید و این اصلا درست نیست! جدای از صورت بدی که این مسئله برای شما به عنوان یک بانوی متأهل داشته و دارد و نکات شرعی و عرفی و اخلاقی آن، با وجود این ارتباط مداوم، شما به هیچ وجه نخواهید توانست در زندگی اصلی خود به آرامش و تعادل برسید.

پس نکته دوم این که رابطه قبلی را به کلی قطع کنید! حتی اگر لازم است همه راهها را مسدود کنید، شماره خود را تغیر دهید، ایمیل خود را عوض کنید، اکانت شبکه های اجتماعی خود را مسدود کنید و... هر کاری که به شما در این مسئله کمک کند. قطعا شما میپذیرید که در حال حاضر اولویت اول برای شما حفظ زندگی مشترک و تلاش برای پربار تر شدن آن و ساختن لحظات شاد و خوش درکنار خانواده است!

در کنار توجه به دو نکته ذکر شده، برنامه ریزی برای اوقات مختلف خودتان (به ویژه اوقاتی از روز که قبلا به ارتباط یا تماس با فرد دیگری اختصاص داشته) لازم است. انجام امور منزل، صرف وقت با همسرتان، سرزدن به خانواده خودتان و خانواده همسرتان و دوستان و آشنایان (کسانی که ذهن و فکر شما را از مسئله ارتباط قبلی دور کند، نه کسانی که شما را دوباره به همان باتلاق سوق دهند)...

انشالله خواهید دید که رفته رفته شرایط بهتر می شود. صبر و تحمل در کنار تلاش برای خلق لحاظ خوش کنار همسرتان، لازمه این مسئله است.

موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده