ماموستای سریال خانه امن ترور شد که بود +عکس

در قسمت 22 مجموعه تلویزیونی «خانه امن» داعشی ها به یک مسجد در غرب کشور رفته و امام جماعت اهل تسنن یکی از مساجد غرب کشور را به شهادت رساندند.
ماموستای سریال خانه امن
ماموستا برهان عالی

یک نت ـ ماموستایی که در «خانه امن» ترور شد که بود؟

در قسمت بیست و دوم سریال «خانه امن» به شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی ادای احترام شد.

در قسمت 22 مجموعه تلویزیونی «خانه امن» داعشی ها به یک مسجد در غرب کشور رفته و امام جماعت اهل تسنن یکی از مساجد غرب کشور را به شهادت رساندند.

در این سریال، یکی از نیروهای تکفیری داعشی سراغ فردی به نام ماموتسا عبدالرحمن می رود و او را در مسجد به شهادت می رساند. پیش تر مشخص شده بود که این اقدامات تروریستی، در راستای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی است.

در حقیقت این سکانس، یادآور یک اتفاق تلخ در سال 88 است. در این سال دو نفر از بزرگان اهل تسنن یعنی ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی توسط گروهک های تکفیری به شهادت رسیدند. این اتفاق در ماه رمضان و در فاصله سه روز رقم خورد.

یکی از امتیازهای سریال «خانه امن» تاکید بر وحدت اقوام و مذاهب است و با قرار دادن سکانس شهادت در قسمت اخیر، یاد شهدای اهل تسنن را گرامی داشته است.

اموستا شیخ الاسلام از طلایه داران اتحاد اسلامی در میان جماعت اهل سنت کردستان بود و در زمان حیات منشأ خدمات و برکات بسیار در آن منطقه شد. ایشان به دست گروهک تکفیری-تروریستی «توحید و جهاد» ، در 26 شهریور 1388، مصادف با 28 رمضان از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید ماموستا برهان عالی نیز منادی وحدت میان شیعه و سنی بود. او در کسوت امام جمعه موقت سنندج، عضویت شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور فعالیت داشت و در نهایت در شب 23 شهریورماه سال 88 در شب‌های لیالی قدر به دست افراد سلفی به شهادت رسید.

یاد شهید حججی در خانه امن

همچنین در همین قسمت یاد شهید محسن حججی زنده شد. این سریال به طور مستقیم سرنوشت این شهید مدافع حرم را روایت نکرد اما کارگردان تلاش کرده بود با مشابهت سازی سکانس این شهید جوان، یاد و خاطره شهید حججی را زنده کند.

ماجرای سریال این گونه است که یکی از نیروهای امنیتی کشورمان بعد از حمله به مقر تروریست های داعش متوجه می شود یکی از آن ها بشدت مجروج شده. بنابراین اسلحه خود را کنار می گذارد تا زیر سر او را صاف کند و مانع از خونریزی بیشتر شود. این قاعده ای انسانی _ استراتژیک در جنگ ها است که رزمندگان دوران دفاع مقدس و حالا نیروهای امنیتی کشورمان به آن پایبند هستند.

نیروی داعشی اما اسلحه زیر گلوی نیروی امنیتی می گذارد و او را به شهادت می رساند. این سکانس یادآور شهادت شهید محسن حججی است که سر او توسط داعشی ها بریده شد. این شهید عزیز مرداد 1396 در عملیاتی در منطقه التنف واقع در منطقه مرزی بین سوریه و عراق به دست نیروهای گروه تروریستی داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به شهادت رسید.

شهادت این شهید مدافع حرم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و ورزشی زیادی به این موضوع واکنش نشان دادند. 

حالا «خانه امن» با طراحی یک سکانس یاد شهید حججی را گرامی داشته است. این سکانس با قید هشدار 14+ روی آنتن شبکه یک رفت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده