نامه نخست‌وزیر ارمنستان به رئیس‌جمهور روسیه برای تضمین امنیت ارمنستان

یک نت ـ نخست‌وزیر ارمنستان با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور روسیه از وی خواسته به تضمین امنیت کشورش کمک کند.
نیکول پاشینیان

یک نت ـ به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، دفتر رسانه و مطبوعات وزارت خارجه ارمنستان امروز (شنبه‌) گزارش کرده که «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر این کشور با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه از وی خواسته به تضمین امنیت کشورش کمک کند.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، در این نامه که پاشینیان وضعیت منطقه «قره باغ کوهستانی» را با جزئیات شرح داده، آمده است: «با در نظر گرفتن اینکه جنگ در حال نزدیک شدن به مرز ارمنستان و تجاوز به خاک ارمنستان است، نخست‌وزیر [ارمنستان] به رئیس‌جمهور روسیه متوسل شده تا رایزنی‌ برای تعیین شکل و درجه حمایتی که روسیه می‌تواند برای تأمین امنیت ارمنستان ارائه دهد آغاز شود و [این کمک] به عنوان اساس روابط متحدان و بند ۲ پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل مورخ ۲۹ آگوست ۱۹۹۷ در نظر گرفته شود.»

اواخر شب یکشنبه هفته جاری وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از توافق سوم ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ۰۸:۰۰ صبح روز دوشنبه خبر داد.

با اینحال، درست دقایقی بعد از شروع این آتش‌بس، طرفین جمهوری آذربایجان و ارمنستان مجدداً یکدیگر را به نقض توافق و حمله به قلمروهایشان متهم کردند.

دور جدیدی از تنش ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص منطقه قره باغ کوهستانی از تاریخ 27 سپتامبر (6 مهرماه) آغاز شد و طرفین درگیر یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده